Gjest Slettet-Q8Kr4YEB Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Hei, Sendte for noen uker siden en søknad på en IT jobb hos et større selskap i Norge. Fikk etter kort tid en oppfølgningstelefon der de intervjuet meg kort over telefonen. Fikk så dagen etterpå innkalling til intervju. Det første intervjuet gikk kjempebra, og jeg fikk etter kort tid innkallelse til et andregangsintervju. Dette var noe mer tricky, men jeg sitter igjen med en god følelse etter dette også. De sa ikke noe om når jeg kunne forvente å høre fra dem. Leser mange steder at det kan gå alt ifra en til to uker før man hører noe. Hva er deres erfaringer med tilbakemeldinger på intervju og utfall av disse? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Mine erfaringer er at de gir en indikasjon på når en kommer til å høre noe, ellers kan det være helt tilfeldig. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 (endret) Min erfaring er at de ringer innenfor ett par timer etter intervjuet og gir meg jobben Men det er akkurat hva din potensielle arbeidsgiver gjør som teller, det kan være av de som ringer i morgen tidlig, ellrr av de som ringer om 2 måneder, eller aldri gir noe tilbakemelding. Umulig å kunne mene hvordan de gjør det ut fra hvordan andre har gjort det. Endret 23. august 2016 av aklla Lenke til kommentar
aomt Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Umulig å si. Varierer såååå mye fra bransje til bransje og firmaet til firmaet.Noen bransjer er det slik at du får beskjed med en gang (i løpet av noen timer/dager) om du IKKE får jobben. Hører ikke du noe på 1-2 uke, er det fantastisk, da de tilpasser videreutdannelse o.l. for deg. Mens andre steder er det motsatt. Får du jobb, så får du beskjed så å si på intervjuet (eller par timer etter). Om det er stille, så prøver de å finne noen andre (kan hende de holder deg som buck-up, in worst case, om de MÅ ha noen nå). Det er berre å være tålmodig. Du kan også evt ringe og minne på om noen uker. Så fremt du gjør på en grei måte, så er det akseptert praksis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Q8Kr4YEB Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Takk for gode svar. Da avventer jeg og ser. Setter tråden til løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå