Gå til innhold

toll-priser..noen som har noen formening...

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg har i det siste puslet litt med tanken på å kjøpe objektiver i USA, og få de postsendt hit.

har sjekket litt priser, og har kommet frem til at jeg får cannons EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS Image Stabilizer USM Autofocus Lens for 400 dollar, noe som med dagens kurs utgjør ca 2760 kr.

frakt er på 35 dollar, så det blir ytterlige 240 kroner...

noen som vet hva jeg må regne med i toll og avgifter ut fra dette regnestykket...

når jeg i norge må ut med rundt 6000 kroner for samme objektivet så burde det vel uansett være et greitt regnestykke.....

takker for alle tilbakemeldinger og eventueller erfaringer som kan hjelpe meg med dette... ;-)

Bent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg fikk svar fra tollvesenet:

så om andre er i samme situasjon, så kan kanskje dette være til hjelp..

Det er IKKE tollavgift på kameraer og tilbehør. Derimot er det et postfortollingsgebyr på NOK 149.- hvis Posten fortoller varene for deg. Velger du å fortolle dine varer selv, er det et gebyr på NOK 62.-. Dette får du skriftlig beskjed om fra Posten, (ankomstmelding) når varene ankommer postterminalen i Norge. Dette er obligatorisk for alle varer som kommer fra utlandet.

medregnet moms så vil dette objektivet da inkl frakt komme under 4000 kroner....

Lenke til kommentar

Takk for informasjonen!

Jeg er jo faktisk ute etter samme objektiv som deg, og har også undersøkt litt priser både her og i USA. Eneste jeg er litt skeptisk til er dersom det skulle være noe problemer med objektivet man bestiller fra USA. Har Canon en 1 års worldwide garanti eller noe sånt kanskje? Det er jo greit å kunne få hjelp dersom det skulle være behov for det!

Men uansett, veldig greit å vite tollreglene for fotoutstyr :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...