Bolivar Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Hei, har en nesten konstant tikkelyd fra pcen min og det høres ut som det kommer fra en vifte. Den er hyppig på frekvens og blir fort irritert av denne i lengden da PCen ellers er helt sille.. Av og til stopper den, men så kommer den tilbake to sekunder etterpå. Jeg har prøvd å stoppe opp kabinettviften, gpu-viften, cpu-viften men lyden vedvarer. Da gjengsår det kun PSU-viften, da jeg har lyttet lenge til snurredisken uten at den lager en sånn lyd. Er det PSUen eller er det noe jeg har oversett? Og hva kan jeg eventuelt gjøre for å fikse det? Alle komponentene er nye fra Januar i år. Intel i5 6400 Cooler Master G550M HyperX Fury 8GB DDR4 Ram 2133MHz MSI H110i Pro Asus GTX 960 4GB Samsung SSD og en Seagate Barracuda 1TB HDD Kabinett: Raijintek Metis Mini-ITX Håper dere kan gi meg noen svar om enten hva som kan gjøres eller problemsøking. Takker Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 (endret) Hvis du er helt sikker på at det er PSUen det kommer fra? (test gjerne med en annen PSU) Isåfall høres det ut som en garantisak. Endret 23. august 2016 av cliffme Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 (endret) Stopp PSU-viften med en penn eller noe slik. Hvis den fortsatt lager lyden så er det noe som ikke er som det skal. Edit; Det er jo noe galt uansett, derp. Men da utelukker du hvertfall viften. Endret 23. august 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 23. august 2016 Forfatter Del Skrevet 23. august 2016 Stopp PSU-viften med en penn eller noe slik. Hvis den fortsatt lager lyden så er det noe som ikke er som det skal. Edit; Det er jo noe galt uansett, derp. Men da utelukker du hvertfall viften. Hm. Prøvde med en plastik tannpirker. Nå er tikkingen borte. Gjorde ikke noe annet enn å stoppe viften og la den begynne igjen. Merkelig, men takk for tips Var litt skeptisk til å stoppe den med noe, men det gikk helt fint. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 (endret) Lyden kom altså ikke tilbake etter en stop/ start? Da var det nok kulelageret eller noe som trengte et "dunk". Endret 23. august 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 23. august 2016 Forfatter Del Skrevet 23. august 2016 Helt korrekt. Merkelige greier, men nyter stillheten Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 24. august 2016 Forfatter Del Skrevet 24. august 2016 (endret) Nå er den tilbake igjen. Men det er psu-viften som er problemet ihvertfall. Endret 24. august 2016 av Hårek Flettet 2 innlegg som kom med 1 minutt mellomrom Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Har også nylig fått en tikkelyd fra pc'en min. Har gått igjennom alle vifter og isolert det til at det må være strømforsyningen. Skal forsøke det med å stoppe viften slik som deg for å se om det hjelper. Men i og med at lyden kom tilbake igjen, hvordan fikset du problemet? Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 5. november 2016 Forfatter Del Skrevet 5. november 2016 Jeg har ikke personlig noen problemer med tikkelyden, så jeg legger ikke merke til den. Fruen derimot legger godt merke til den. Så får kanskje bruke tannpirker på henne Den lager ikke så mye lyd lengre, virker som kanskje at den sto på gulvet og på en desk utgjorde forskjellen. Kommer nok kanskje til å erstatte noen av de andre viftene når det kommer Black Fridaytilbud mot slutten av måneden. Får se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå