Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jente jeg datet 6 ganger valgte noen andre

Anbefalte innlegg

Gutt møter søt jente, de har det kjekt i og utenfor sengen. Hyggelige venner og foreldre som ikke biter hodet av deg. Så skjer det som det av og til skjer, hun (eller han) har noen uoppgjorte saker å finne ut av med en ex. Det er da hennes hodepine, og ikke hans. Om hun så eventuelt finner ut at hun vil ha TS tross alt, så er vel han førstevalget allikevel da...? Og om det er ex'en som sier nei takk, så er de vel akkurat like langt som de var når hun traff TS første gangen? Hun sa vel aldri at hun var jomfru?

Beklager, men det der med macho "stolthet" begriper jeg ikke. Jeg har da kjent damer som var verd både en annen og en tredje sjanse, om de synes jeg var verd det. Der kan det godt være likestilling.

Edit: For ordens skyld, jeg sier ikke han skal vente. Livet er for kort og så videre. Men om de nå finner hverandre igjen?

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Jeg fikk noe lignende i hine hårde dager før mobiltelefon og Internett. Jeg svarte aldri, men gikk på denne fruentimmer flere år senere. Hyggelig tone og alt det der, pluss en vedvarende melding mellom linjene at hun innså at hun hadde tabbet seg ut.

Derfor, uansett hva du gjør, sørg for at du beholder verdigheten og selvrespekten din. Da blir du en vinner uansett.

Lenke til kommentar

Gutt møter søt jente, de har det kjekt i og utenfor sengen. Hyggelige venner og foreldre som ikke biter hodet av deg. Så skjer det som det av og til skjer, hun (eller han) har noen uoppgjorte saker å finne ut av med en ex. Det er da hennes hodepine, og ikke hans. Om hun så eventuelt finner ut at hun vil ha TS tross alt, så er vel han førstevalget allikevel da...? Og om det er ex'en som sier nei takk, så er de vel akkurat like langt som de var når hun traff TS første gangen? Hun sa vel aldri at hun var jomfru?

Beklager, men det der med macho "stolthet" begriper jeg ikke. Jeg har da kjent damer som var verd både en annen og en tredje sjanse, om de synes jeg var verd det. Der kan det godt være likestilling.

Edit: For ordens skyld, jeg sier ikke han skal vente. Livet er for kort og så videre. Men om de nå finner hverandre igjen?

Dette, sammen med ditt første innlegg i tråden her, er det mest fornuftige i hele tråden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Det ser ut til at alle her antar at det faktisk er en annen fyr, men det vet vi ikke. Det kan like gjerne være en høflig avvisning og en hvit løgn. Men uansett hva det er, så er det en avvisning.

Anbefaler deg å lese tråden min litt lenger nede.

Hold deg aktiv. Møt andre jenter. Ikke gi fra deg kjærligheten og tiden din så lett. Ha noe i livet ditt som er større enn jenter og i hvert fall en enkelt jente.

Hva ville dere svart på dette? 

"Takk for at du sier fra. Lykke til videre!"

Du skylder henne vitterlig ikke noe mer enn det og dette er en melding som ikke lukker noen dører, samtidig som du beholder selvrespekten din. 

Det verste du gjør nå, både for din egen del og hennes del, er å fremstå som en patetisk tufs som står klar til å plukke opp tråden om hun senere skulle angre.

En dag kommer du til å tenke på denne tråden og denne jenta og riste på hodet. 

Lykke til! :)

Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Tvilsomt basert på hva da? Er jenter kjent for å alltid snakke sant og da særlig i slike sammenhenger? :)

Han er uansett ikke så tett på henne at han engang har hørt om denne fyren før i dag og i hvert fall ikke sett han. Poenget er at det uansett var en avvisning og at trådstarter definitivt ikke skal kaste bort tid på å vente på henne eller at hun skal ombestemme seg.

Enklere sagt enn gjort når man er forelsket, men Gud så mange fine og hyggelige jenter det er ellers i verden. Hun hadde sjansen og kastet den bort. Next please. 

Lenke til kommentar

Hvis hun velger eksen nå, så velger hun bort TS. Han er i beste fall et andrevalg. Kanskje hun ombestemmer seg senere, men vi er nok mange som mener at det da er for seint.

Nå spiller det strengt tatt ingen rolle hva vi mener. Jeg vet at TS spør om nettopp det, men vi kan ikke leve hans liv for ham. Og han vet jo ikke om de som sier at "det er nok av fisk i havet" taler av erfaring eller har satt bort fiskestangen for lenge siden fordi de aldri fikk napp. Er det noe jeg lærte i min ungdom var det at det var guttene som stod "i kø" hos de "fine" damene. Damene stod ikke i kø hos meg, vi gutta måtte jobbe for å komme noen vei...

Når er det for sent, i dine øyne? Når hun er desperat og du er sammen med drømmedamen, kanskje? Men hva om det var hun som var drømmedamen, og du sitter singel på pub'en med gutta om noen år og skryter av at du har "stoltheten" din intakt? Eventuelt finner en annen, men innerst inne vet at hun er "andrevalget", og du heller ville hatt hun som glapp, men var for "stolt". 

Min onkel gikk bort nettopp, 89 år gammel. De siste 20 årene av hans liv levde han godt og lykkelig med ungdomskjæresten, etter at de traff hverandre igjen. Uansett hvorfor det ikke ble dem den gangen for 70 år siden, skulle de valgt hverandre vekk når de fikk sjansen på nytt? Det fatter jeg ikke.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Når hun sier at hun vil gi eksen en ny sjanse, så er det kroken på døra og ingen vei tilbake. Det jeg mente med at det er for seint.

Jeg har null planer om å fortelle "gutta på puben" at jeg har sagt nei til damer som ville ha meg tilbake.

Edit: det er kanskje ikke alltid kroken på døra. Det kan for eksempel oppstå en stor og alvorlig misforståelse, kanskje jeg har skyld i at misforståelsen oppstod osv.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Det ser ut til at alle her antar at det faktisk er en annen fyr, men det vet vi ikke. Det kan like gjerne være en høflig avvisning og en hvit løgn. Men uansett hva det er, så er det en avvisning.

Anbefaler deg å lese tråden min litt lenger nede.

Hold deg aktiv. Møt andre jenter. Ikke gi fra deg kjærligheten og tiden din så lett. Ha noe i livet ditt som er større enn jenter og i hvert fall en enkelt jente.

Hva ville dere svart på dette? 

"Takk for at du sier fra. Lykke til videre!"

En dag kommer du til å tenke på denne tråden og denne jenta og riste på hodet. 

Lykke til! :)

Takker for alle rådene dine! <3 Har skrevet til henne det du sa nå.

Men jeg skulle ønske jeg kunne tenkte tilbake på denne tråden og tenke det, men det vet jeg ikke er tilfellet.

Jeg har møtt ganske mange jenter på 26 år, og det er kun en jeg tenker tilbake på som jenta som glapp, og dette kommer til å bli nr 2. Det er -garantert-.

Jeg husker første daten med denne jenta der hun kom ned gaten som det skulle vært i går, pulsen steg i taket. Leste http://www.0330.no/2012/11/jenta-som-glipper-syndromet.html når jeg kom hjem og var fult bestemt på at dette skal ikke skje. Jenta digget meg og det følte jeg selv, men der ser man hvor fort det kan gå.

Det er sjelden man finner sånne jenter. Ekstremt naturlig vakker, selvstendig, utadvendt, bein i nesa, svært flink karrieremessig. Altså alt var top notch. Hver gang jeg var med henne tikket det meldinger inn i innboksen fra desperate gutter på face som hun ikke gadd å svare på, jeg følte meg så heldig.

Uff. Men jeg har litt å jobbe med selv og er godt i gang med det. Jeg følte hele veien at hun var bedre enn meg. Langt rikere familie, vil si hun er en sterk 9ér og jeg en 7/8ér, langt bedre sosial nettværk, bedre jobb etc. Kunne rett og slett ikke forstå at hun likte meg og jeg vet at her hadde det blitt krasj før eller senere. Der hun kommer fra og de vennene hun har hadde ikke fungert med den livsstilen jeg kunne gitt henne, måtte rett og slett tatt en videreutdannelse fordi hun hadde ikke blitt lykkelig. I dont blame here, ville tenkt det samme. 

Men uansett har hun gitt meg en utrolig bra selvtillit boost på den lille tiden vi hadde.

Dette ble litt av en novelle.

Men takk for alle bidrag til tråden.

Anonymous poster hash: d6e00...2bd

Lenke til kommentar

Utdanning, jobb og formue er ikke så viktig hvis man treffer en kvalitetsdame. Jeg får inntrykk av at du ikke er etnisk norsk (hvis det er et stuerent begrep) når jeg leser det du skriver.

Haha, nei jeg er norsk men leser ikke så mye over. Dårlig norsk mener, du?

Nei, hun brydde seg ikke når jeg sa hva jeg jobbet med og det synes jeg var fantastisk, ikke hvor jeg kom fra heller. Ikke at jeg tjener noe dårlig (600-700k), men jeg ville vært en begrensning for henne og det hadde kommet frem før eller senere.

Såpass kjenner jeg henne, og jeg forstår hun godt. 

Lenke til kommentar

Utdanning, jobb og formue er ikke så viktig hvis man treffer en kvalitetsdame. Jeg får inntrykk av at du ikke er etnisk norsk (hvis det er et stuerent begrep) når jeg leser det du skriver.

Haha, nei jeg er norsk men leser ikke så mye over. Dårlig norsk mener, du?

Nei, hun brydde seg ikke når jeg sa hva jeg jobbet med og det synes jeg var fantastisk, ikke hvor jeg kom fra heller. Ikke at jeg tjener noe dårlig (600-700k), men jeg ville vært en begrensning for henne og det hadde kommet frem før eller senere.

Såpass kjenner jeg henne, og jeg forstår hun godt. 

Jeg lover deg at dette ikke er noe du skal bekymre deg over.

Anonymous poster hash: 8660d...23a

Lenke til kommentar

Jeg har vært i samme situasjon som deg. 

Ikke vær sur og bitchy, spesielt hvis du synes at du kunne tenke deg å treffe henne igjen. Jeg sendte henne en forståelsesfull melding tilbake og takket for at hun ikke lot ilden spre seg uten ild. Om hun vil treffe meg igjen så er jeg her, i mellomtiden går jeg videre men jeg håper våre veier møtes igjen. Hun vet veldig godt at jeg ikke er en liten guttunge så jeg tror neppe hun tenker at jeg er det fordi jeg sendte henne noe slikt noe.

Anonymous poster hash: b00a6...063
Lenke til kommentar

Jenter er så rare.

Jeg svarte som dere skrev her, og svaret jeg fikk var at han nye flammen ikke var noe seriøst, men at hun måtte prioritere jobben. Men hun håpet at vi kom til å ses.

Var vel ikke det svaret hun regnet med at jeg skulle sende tenker jeg.

Fikk ingen svar istad, så prøver igjen.

Hvordan møttes dere?

Anonymous poster hash: 3e5d9...548

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du?

Kanskje hun finner ut av at du er altfor langt på vei i livet enn henne?

Anonymous poster hash: 3e5d9...548

Hun er 24 jeg er 26.

Vi møttes på Tinder. ;)

Men dropper å svare på siste meldingen i think, dette blir for dumt føler jeg.

Først kommer det diktet og en gammel flamme, og så er han plutselig ikke så viktig. Men hun orker ikke å holde på med flere gutter og vil fokusere på jobben. Javel, hvorfor ikke si det med engang.

Weird.

Så avslutter hun med at hun håper vi ses så hun skal mindfucke meg litt til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...