Gå til innhold

Normalisering av mannshat?

Anbefalte innlegg

I tillegg til at det uansett ikke demonstrerer noe som helst, da påstandene til trådstarter ikke overlever enkle tester.

Jeg er klar over at dette i hovedsak forsøkes rettferdiggjort gjennom enkeltes enorme offerkomplekser, men det fremstår ikke noe mer riktig eller bra av den grunn.

Det er ikke noe å rettferdiggjøre. Enten så lyver trådstarter, eller så er de ulike bildene man får opp bestemt av egen historikk. Du klager over noe som ikke skjer.

Siste var et svar på en mer generell påstand om "slavene kontra slaveeierne". 

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste var et svar på en mer generell påstand om "slavene kontra slaveeierne".

Jeg tolket det mer som enda et eksempel på at folk finner et eller annet eksempel fra Internett og ekstrapolerer til hele feministbevegelsen (slik alle innvandringskritikere er nazister fordi det finnes nazister på Internett, du vet), slik tråden og forumet er full av, men all good. Det er forfriskende å ta feil. Jeg mener det er plass til en god del nyanseringer i selv det generelle poenget ditt, men dette er neppe tråden for den slags.

Lenke til kommentar

Hva i Bergen er det for en tankegang? Hverken jeg eller du har da undertrykket kvinner i 10.000 år. Jeg har jo ikke engang vært i stand til det rent fysisk i mer enn i tolv-femten år. Vi kan jo i samme slengen ta på oss skylden for all annen undertrykking (av andre menn) som våre historiske "stormenn" har foretatt seg (Mao, Josef, Adolf, Pol, du kommer sikkert på flere selv).

Å gå etter hvilken variant genitalier man har for å fordele skyld er heldigvis ikke holdbart i en rettssak, så får vi håpe Thonord ikke blir dommer...

Typisk! Ødelegge dårlige argument med personangrep på slutten.

Jeg vet ikke hvor lenge tenkende mennesker har eksistert, men tok tallet 10 000 år ut av luften. Ingen her på forumet er så gamle, men det forhindrer ikke at mange fortsatt tror at kvinner kan ha skyld i at de blir voldtatt. Det er forakt for det annet kjønn. Det er religion! Ikke individ med egne tanker - trodde jeg.

Hvor lenge siden fikk kvinner stemmerett i Norge? Ca. 100 år siden. Kvinner har således ikke hatt ord med i laget i 9900 år. De var undertrykket frem til 1913 i Norge. De er fortsatt undertrykket av folk som burde vite bedre, men oppfører seg som evneveike.

Redigert: Hva har dette med Bergen å gjøre?

Såh. Mener du at kvinner har skyld i at de blir voldtatt? Undertrykker du kvinner? Oppfører du deg som evneveik?

Nei?

Ikke jeg heller.

Men det jeg vet, er at i dette øyeblikk blir antagelig flere millioner mennesker, kvinner og menn, voksne og barn, mishandlet og undertrykt aktivt. Dog ikke av meg eller deg (antar jeg). Jeg er like lite skyld i kvinners manglende stemmerett for to hundre år siden, som jeg er i krigen i Syria eller massakren i Rama. Jeg antar det samme gjelder for deg. Så hvorfor i helvete (subsidiært Bergen) skal jeg eller du ta på oss noe skyld for dette?

Mitt poeng er: At man jobber for at alle mennesker skal ha likeverdige muligheter og alt det der, det er good shit. At man jobber for å "yte erstatning for fortidens undertrykkelse" når både undertrykkere og undertrykkede for lengst er døde, det er horseshit.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hun gjorde, og hun var. Men så lot hun naturen sine instinkter overstyre feminismen sin lære og valgte å bli mor og å være en tilstedeværende mor. fascinerende å se hennes endring. fra det som kan sammenlignes med "sint ung mann å diskusjonsforum" til en reflektert og balansert mor som setter morskap og barn før feminismen sin destruktive ideologi. En ser jo i hennes første innlegg i Ms at hun hadde mye undertrykt sinne som hun trengte å få kanalisert og satt ord på. Men, når en vokser opp med en feminist som hennes mor så blir det jo sånn.

Vis meg gjerne hvordan du kommer frem til at hun hatet menn og var fascist.

Hatet ligger i tjukke lag her:

Can a woman’s experience undermine a man’s career
-, Can a woman’s voice, a woman’s
sense of self
-worth and injustice, challenge a structure predicated upon the
subjugation of
our gender Anita Hill’s testimony threatened to do that and more. If Thomas had not been
confirmed, every man in the United States would be at risk. For how many senators never
told a sexist Joke–
How many men have not used their protected m
ale privilege to thwart in

some way the influence or ideas of a woman colleague, friend, or relative

her ser vi tegn til vrangforestillinger:

I acknowledge the fact that we live under siege. I intend to fight back. I have uncovered and
unleashed more repressed anger than I thought possible. For the umpteenth time in my 22
years, I have been radicalized, politicized, shaker) awake. I have come to voice again, and
this time my voice is
not conciliatory.

her er hatet mot menn ukontrollert, pluss tegn på vrangforestillinger mot slutten:

The night after Thomas’s confirmation I ask the man I am intimate with what he thinks of the
whole mess. His concern is primarily with Thomas’ propensity to demol
-ish civil rights and
opportunities for people of color. I launch into a t
irade. “When will progressive black men
prioritize my rights and well
-being? When will they stop talking so damn much about ‘the
race’ as if it revolved ex
-clusively around them?” He tells me I wear my emotions on my
sleeve. I scream “I need to know, are y
ou with me or are you going to help them try to

destroy me?

her er det bare euforisk babbel og hat:

I am ready to decide, as my mother decided before me, to devote much of my energy to the
history, health, and healing of women. Each of m
y choices will have to hold to my feminist
standard of justice. To be a feminist is to integrate an ideology of equality and female
empowerment into the very fiber of my life. it is to search for personal clarity in the midst of
systemic destruction, to join in sisterhood with women when of
-ten we are divided, to
understand power structures with the intention of challenging them. While this may sound
simple, it is exactly the kind of stand that many of my peers are unwilling to take. So I write
this as a pl
ea to all women, especially the women of my generation: Let Thomas’
confirmation serve to re-
mind you, as it did me, that the fight is far from over. Let this
dismissal of a woman’s experience move you to anger. Turn that outrage into political power.
Do n
ot vote for them unless they work for us. Do not have sex with them, do not break bread
with them, do not nurture them if they don’t prioritize our freedom to control our bodies and

our lives

her har hun modnet, og tatt et fornuftig valg om la kroppen og sinnet hennes følge det naturen skapte henne for, nemlig å få barn. Hun tar i store trekk avstand fra den hun var:

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1021293/How-mothers-fanatical-feminist-views-tore-apart-daughter-The-Color-Purple-author.html

Lenke til kommentar

Nei, burde jeg?

Du mener Walker hater menn fordi hun er opptatt av effekten av at at en dommer som er anklaget for seksuell trakassering av en kvinne blir valgt til høyesterett, mens kjæresten er mer opptatt av effekten av at en svart dommer blir valgt til høyesterett.

Angående voldtekt så er du mer opptatt av at muslimer voldtar enn at menn voldtar.

Hvis Walker hater menn på grunn av dette, så hater du muslimer, ja?

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Det finnes ingen vold i nære relasjoner mot kvinner i Norge ?

Omtrent like mye som menn utsettes for vold, vil jeg tro. En undersøkelse viser at kvinner utøver mer vold i nære relasjoner enn menn (mot menn og barn).

Det var på tide, og jeg håper det snart blir: "Alle jenter i vesten er mer privilegerte enn menn".

Da får vi på pukkelen for 10 000 års undertrykking av kvinnen.

Du gir dagens kvinner erstatning for overgrep en fjern slektning ble utsatt for, og straffer dagens menn for overgrep en fjern slektning har begått.

Du får det med teskje, men forstår du det likevel ikke?

Men kvinner må også erkjenne at pupper er det det er, og da kan de ikke sitte på en fin restaurant og forvente at de kan dra frem puppen uten reaksjoner, selv om det er for å die et barn. Det skal så lite til å være hensynsfull overfor andre.

Nå hører jeg hylekoret: Hvorfor er det kvinnen som skal ta hensyn? Hvorfor kan ikke de 99 andre gjestene være hensynsfull og overbærende med kvinnen som blotter puppen midt i måltidet deres. Det skulle bare mangle at den ene kvinnens ønsker og behov settes foran de 99 andre ...

Hvis du ser noe seksuelt i amming så bør du oppsøke hjelp. Hvem som gidder å ha en baby med på en fin restaurant aner jeg ikke, men de kan det ikke være mange av.

Det er du som har skitne tanker om dette, og ser seksualitet over alt. Trenger du hjelp?

Det er mange grunner til at amming ikke passer seg alle steder. Det er forbundet med lyder, oppgulp og lukt. Ganske upassende på en restaurant. De fleste kvinner skjønner det, og prøver å amme et sted uten sjenanse for andre.

For øvrig er det ikke uvanlig at kvinner kan få seksuell stimulans av et barn som dier. Slik en mann kan få ereksjon av et barn som hopper på fanget. Det er forskjell på seksuelle tanker som gir reaksjoner, og mekanisk nervestimulans som gir det samme.

Flott at det ikke er vanlig å amme på restaurant. Det viser at folk flest har samme holdning til dette som meg.

Du må gjerne gå i tog, da, for å endre folkemeningen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes ingen vold i nære relasjoner mot kvinner i Norge ?

[quote

Omtrent like mye som menn utsettes for vold, vil jeg tro. En undersøkelse viser at kvinner utøver mer vold i nære relasjoner enn menn (mot menn og barn).

Vold mot menn har lite å gjøre med spørsmålet om kvinner "føler undertrykket på kroppen".
Lenke til kommentar

En kvinne som elsker en mann, binder seg til ham for livet. Hun vasker undertøyet hans, lager mat og gir ham barn og et hjem som han kan være stolt av.

Når en feminist hører dette, tenner hun på alle plugger: DETTE ER UNDERTRYKKELSE!

Men det er ikke det. Det er kjærlighet. Ukjent for feministen, for der har hatet tatt bolig.

Lenke til kommentar

En kvinne som elsker en mann, binder seg til ham for livet. Hun vasker undertøyet hans, lager mat og gir ham barn og et hjem som han kan være stolt av.

Når en feminist hører dette, tenner hun på alle plugger: DETTE ER UNDERTRYKKELSE!

Men det er ikke det. Det er kjærlighet. Ukjent for feministen, for der har hatet tatt bolig.

Du kjenner ikke mange feminister. De har mange forskjellige meninger om mye. Du har et veldig unyansert syn på dem.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pupper er ikke noe seksuelt organ. Pupper er skapt for å holde liv i ungen til de kan spise selv.

Edit: at de er fine å se på og leke med er vel bare en fin bonus.

Det er en diger missforståelse at kvinner har bryster for å mate unger. kvinner har melkekjertler for å mate unger. Brystene i seg selv er til for å tiltrekke seg menn.

Wow! Du vet noe historikere og vitenskapsmenn ikke blir enige om?? TELL ME MORE /s

http://www.livescience.com/32745-why-do-women-have-breasts.html

''But no one can confirm an answer as to why women are the only apes with sizable chests .''

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

At pupper er et seksuelt organ støttes av evolusjonsteorien.

Det er dessuten en misforståelse at menns bryst er erogene soner. Menn har bare én erogen sone, og det er penishodet. Dette er det eneste området på en manns kropp som kan stimuleres mekanisk og gi orgasme.

Når berøring av andre områder hos mannen også gir velbehag, så skyldes det mer hvem det er som berører og forventninger knyttet til det. Hos kvinner er det derimot kjent at amming kan gi orgasme, altså etter ren mekanisk stimulering.

Lenke til kommentar

''Støttes av'' er det samme som fakta nå plutselig? 

''But no one can confirm an answer as to why women are the only apes with sizable chests .''

Det var du som først kom med en ganske bastant påstand om puppers funksjon.

AtW

Det er en grunn til hvorfor pupper blir ENDA større når du går gravid, mens kroppen venter på barnet og gjør seg klar.

Edit: Vi er så off topic at jeg nekter å svare på flere innlegg om noe vitenskapen ikke er enig om engang.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Alicia Keys sjokkerte på rød løper - stilte uten sminke!

«En av tingene jeg er lei av er hvordan kvinner blir hjernevasket til å føle at vi må være tynne, eller sexy, eller misunnelsesverdig, eller perfekt», skrev Keys, før hun konkluderte essayet på følgende måte:

«Jeg vil ikke dekke meg til lenger. Ikke ansiktet mitt, ikke tankene mine, ikke sjelen min, ikke tankene mine, ikke drømmene mine, ikke mine kamper, ikke mine emosjonelle vekst. Ingenting».

Det er formodentlig menn som har hjernevasket kvinner til å gjøre dette. Et resultat av mannssamfunnet, patriarkatet gjennom århundrer.

Men alle kvinner jeg har tatt dette opp med, fornekter at de pynter seg for mannen. Det er hverandre de doller seg opp for. Og det støttes også av mer formelle undersøkelser:

Er du som kvinner flest, så er faktisk oddsen størst for at det er andre kvinner du har i tankene når du velger klær.

Kvinner pynter seg ikke for menn

- Når kvinner forteller om utroskap hører vi ofte historien om hvordan dere ble forført på en fest, og at dere hadde drukket litt for mye. Også her er det mannen som blir pålagt ansvaret for hva som skjedde. Istedenfor å innrømme at dere selv har lyst, både til utroskap og forfengelighet.

Ansvar er nøkkelordet. Kvinner kjemper for "likestilling" på alle fronter, men de vil ikke ha ansvaret som dette medfører. Kun når det går godt og er positivt, ellers rettes et bistert blikk mot mannen. I teorien snakker de om ansvar for egen seksualitet, men i praksis er det mannen som skal gjøre jobben. Et utall artikler finnes om alt menn gjør feil i senga. Hun blir forført, som om hun var et uvitende fjols. Og er aktiviteten knyttet til skam og skyld, roper hun om voldtekt.

Hatet som rettes mot menn, er det ofte de selv som er den rette adressaten for.

Jeg elsker kvinner uten sminke. Jeg elsker kvinner som har selvtillit. Men det er så få av dem. Fordi selvtillit ikke er mulig å oppnå uten å ta ansvar for eget liv.

Endret av Horten Market
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...