Gå til innhold

Normalisering av mannshat?

Anbefalte innlegg

Det er vel gjerne slik at de som er utsatt for vold i nære relasjoner ikke har overskudd til å drive å hate så mye på nettet. Folk som ikke aner hva de snakker om eller hva som vil være konsekvensene av det de foreslår har tilsynelatende plenty av overskudd til slikt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som er hvorfor jeg sier vi ikke burde engang kalle dem feminister. De fortjener det ikke når de bare sitter å syter over småting på tumblr. Men ikke lur deg selv til å tro at kampen er over, for det er fremdeles mye som man må ta tak i, mange land som fremdeles nekter kvinner å engang gå ut på egenhånd. Det er fremdeles viktige problemer å ta tak i som en feminist.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange refererer til dem nå som tredjebølge feminister. Hvite, middelklassejenter som kjemper "kampen" i ekkokamre på internett. Og som i realiteten aldri har vært diskriminert på grunn av kjønn - snarere tvert imot. Hvite unge jenter i vesten i dag er mer privilegerte enn menn.

Det var på tide, og jeg håper det snart blir: "Alle jenter i vesten er mer privilegerte enn menn".

Da får vi på pukkelen for 10 000 års undertrykking av kvinnen.

Heldigvis, kvinner er mer tilgivende enn vi er. 

"There is no greater wrath than a woman scorned" er heldigvis bare tull!

Endret av Thonord
Lenke til kommentar

Hva i Bergen er det for en tankegang? Hverken jeg eller du har da undertrykket kvinner i 10.000 år. Jeg har jo ikke engang vært i stand til det rent fysisk i mer enn i tolv-femten år. Vi kan jo i samme slengen ta på oss skylden for all annen undertrykking (av andre menn) som våre historiske "stormenn" har foretatt seg (Mao, Josef, Adolf, Pol, du kommer sikkert på flere selv).

Å gå etter hvilken variant genitalier man har for å fordele skyld er heldigvis ikke holdbart i en rettssak, så får vi håpe Thonord ikke blir dommer...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Mange refererer til dem nå som tredjebølge feminister. Hvite, middelklassejenter som kjemper "kampen" i ekkokamre på internett. Og som i realiteten aldri har vært diskriminert på grunn av kjønn - snarere tvert imot. Hvite unge jenter i vesten i dag er mer privilegerte enn menn.

Noe som er morsomt, da "hvit [middelklasse] er nettopp kritikken rettet mot second wave, ikke third wave. Men, det viser bare nok en gang at du ikke vet hva du kritiserer.

Forresten, du svarte ikke. Emma Watson. Hater hun menn? Er hun fascist?

Lenke til kommentar

Hva i Bergen er det for en tankegang? Hverken jeg eller du har da undertrykket kvinner i 10.000 år. Jeg har jo ikke engang vært i stand til det rent fysisk i mer enn i tolv-femten år. Vi kan jo i samme slengen ta på oss skylden for all annen undertrykking (av andre menn) som våre historiske "stormenn" har foretatt seg (Mao, Josef, Adolf, Pol, du kommer sikkert på flere selv).

Å gå etter hvilken variant genitalier man har for å fordele skyld er heldigvis ikke holdbart i en rettssak, så får vi håpe Thonord ikke blir dommer...

Typisk! Ødelegge dårlige argument med personangrep på slutten.

Jeg vet ikke hvor lenge tenkende mennesker har eksistert, men tok tallet 10 000 år ut av luften. Ingen her på forumet er så gamle, men det forhindrer ikke at mange fortsatt tror at kvinner kan ha skyld i at de blir voldtatt. Det er forakt for det annet kjønn. Det er religion! Ikke individ med egne tanker - trodde jeg.

Hvor lenge siden fikk kvinner stemmerett i Norge? Ca. 100 år siden. Kvinner har således ikke hatt ord med i laget i 9900 år. De var undertrykket frem til 1913 i Norge. De er fortsatt undertrykket av folk som burde vite bedre, men oppfører seg som evneveike.

Redigert: Hva har dette med Bergen å gjøre?

Endret av Thonord
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Pupper er ikke noe seksuelt organ. Pupper er skapt for å holde liv i ungen til de kan spise selv.

Edit: at de er fine å se på og leke med er vel bare en fin bonus.

Det er en diger missforståelse at kvinner har bryster for å mate unger. kvinner har melkekjertler for å mate unger. Brystene i seg selv er til for å tiltrekke seg menn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Mener du da at det er seksuell trakassering å berøre mannens brystkasse, slik det er å berøre kvinnens bryster? Eller mener du at det IKKE er seksuell trakassering å berøre kvinnens bryster, og loven bør endres?

Litt OT, men jeg er imponert over hvor mange kvinner som ikke forstår at også menn har erogene soner på brystkassen. Som f.eks. brystvortene. Uansett så har kvinner generelt utrolig lite kunnskap om menn sin seksualitet og menn sin kropp.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Men kvinner må også erkjenne at pupper er det det er, og da kan de ikke sitte på en fin restaurant og forvente at de kan dra frem puppen uten reaksjoner, selv om det er for å die et barn. Det skal så lite til å være hensynsfull overfor andre.

Nå hører jeg hylekoret: Hvorfor er det kvinnen som skal ta hensyn? Hvorfor kan ikke de 99 andre gjestene være hensynsfull og overbærende med kvinnen som blotter puppen midt i måltidet deres. Det skulle bare mangle at den ene kvinnens ønsker og behov settes foran de 99 andre ...

Hvis du ser noe seksuelt i amming så bør du oppsøke hjelp. Hvem som gidder å ha en baby med på en fin restaurant aner jeg ikke, men de kan det ikke være mange av.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Ett seksuelt organ er så vidt jeg vet noe du lager babyer med. Penis og vagina. Selvsagt er bryster flotte å se på og leke med, men det betyr ikke at det er ett seksuelt organ. Folk som hyler om uanstendighet når en kvinne mater sitt barn i offentligheten burde skamme seg over at de ikke klarer å skille sex og en mor som mater sitt barn.

Strengt tatt så er hele kroppen til for sex og nytelse. Tenk på det neste gang du ligger med noen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hater Rebecca Walker menn? Er hun fascist?

Hun gjorde, og hun var. Men så lot hun naturen sine instinkter overstyre feminismen sin lære og valgte å bli mor og å være en tilstedeværende mor. fascinerende å se hennes endring. fra det som kan sammenlignes med "sint ung mann å diskusjonsforum" til en reflektert og balansert mor som setter morskap og barn før feminismen sin destruktive ideologi. En ser jo i hennes første innlegg i Ms at hun hadde mye undertrykt sinne som hun trengte å få kanalisert og satt ord på. Men, når en vokser opp med en feminist som hennes mor så blir det jo sånn.

Lenke til kommentar

Hun gjorde, og hun var. Men så lot hun naturen sine instinkter overstyre feminismen sin lære og valgte å bli mor og å være en tilstedeværende mor. fascinerende å se hennes endring. fra det som kan sammenlignes med "sint ung mann å diskusjonsforum" til en reflektert og balansert mor som setter morskap og barn før feminismen sin destruktive ideologi. En ser jo i hennes første innlegg i Ms at hun hadde mye undertrykt sinne som hun trengte å få kanalisert og satt ord på. Men, når en vokser opp med en feminist som hennes mor så blir det jo sånn.

Vis meg gjerne hvordan du kommer frem til at hun hatet menn og var fascist.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Fordi hat mot slaveierne blant slavene gir ikke det samme resultatet som hat mot slavene blant slaveierne. Hvis kvinner blir sett som "slaveierne" så blir mannhat sett som kvinnehat idag, selv om moralsk sett, er begge ganske likt

Mens slavene følte undertrykkelsen på kroppen, har hverken dagens feminister eller deres foreldre lidd noen overlast. Det bør mane til ettertanke at det var mindre hat mot menn blant de kvinner som i gammel tid faktisk levde i undertrykkelse.

Dagens feminisme preges først og fremst av hat, og oppkonstruerte problemstillinger i likestillingens navn for å rettferdiggjøre hatet. Det er ikke likestilling som er drivkraften, men hatet.

Det finnes ingen vold i nære relasjoner mot kvinner i Norge ?

Det finnes i alle fall ikke vold mot menn i nær relasjoner i Norge!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Vis meg gjerne hvordan du kommer frem til at hun hatet menn og var fascist.

Bare les hennes tredjebølge innlegg. Det er så fullt av ukontrollert hat at en nesten blir bekymret på hennes vegne. Hun var som Bush Jr, enten er du med oss eller så er du mot oss.

Lenke til kommentar

Det var på tide, og jeg håper det snart blir: "Alle jenter i vesten er mer privilegerte enn menn".

Da får vi på pukkelen for 10 000 års undertrykking av kvinnen.

Heldigvis, kvinner er mer tilgivende enn vi er. 

"There is no greater wrath than a woman scorned" er heldigvis bare tull!

Ja, alt er jo bare flott når kvinner er i kontroll. Hele den vestlige verden på full fart mot avgrunnen fordi vår feminiserte kultur gjør knefall for mer aggressive, energiske og dynamiske kulturer. Kvinner ved makt er et tveegget sverd. På èn side får man et mer rettferdig samfunn, på den andre siden, så åpner man seg for invasjon og tolererer seg ihjel fordi kvinner mangler lojalitet overfor sin egen gruppe og ikke er de som verken bygger sivilisasjonen eller forventes å forsvare den eller gå ned med skipet. Nå lager de ikke lenger barn heller. Vi har opphøyet dem til våre overmenn. Og vestlige menn blir stående igjen som cuckolds.

Forresten, du svarte ikke.

Jo, jeg gjorde det.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jo, jeg gjorde det.

Nei, det gjorde du så visst ikke. Først spurte jeg om Rebecca Walker hater menn og er fascist. Du svarte at du ikke så på hun som tredjebølge. Det er latterlig, fordi hun er selve definisjonen på tredjebølge. Så, hater Rebecca Walker menn? Er hun fascist?

Deretter spurte jeg deg om Emma Watson hater menn, og om hun er fascist. Dette har du ikke svart på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...