Gå til innhold

Normalisering av mannshat?

Anbefalte innlegg

Vi har store problemer i vesten når det å vise en pupp på TV skaper mer bråk enn når man ser noen dø (på film vel og merke, men come on, det er puppen også!)

Ja, men vi har også et problem når fyllesex anses som en kardinalforbrytelse større enn drap. Bytt ut "dept" med "voldtatt" i det følgende sitatet fra Nettavisen. Spørs om Stavrum hadde våget å ta den tonen der, da. Kanskje han heller hadde gått i tog for kvinnens "rettigheter".

En italiensk tv-kokk og kjøttelsker uttalte at han ville drept alle veganere. Ubetenksomt sagt, men selvsagt ikke alvorlig ment. Det forstår de aller fleste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har store problemer i vesten når det å vise en pupp på TV skaper mer bråk enn når man ser noen dø (på film vel og merke, men come on, det er puppen også!)

Ja, men vi har også et problem når fyllesex anses som en kardinalforbrytelse større enn drap. Bytt ut "dept" med "voldtatt" i det følgende sitatet fra Nettavisen. Spørs om Stavrum hadde våget å ta den tonen der, da. Kanskje han heller hadde gått i tog for kvinnens "rettigheter".

En italiensk tv-kokk og kjøttelsker uttalte at han ville drept alle veganere. Ubetenksomt sagt, men selvsagt ikke alvorlig ment. Det forstår de aller fleste.

Går du ikke i fella Stavrum snakker om, dvs du tar ikke hensyn til kontekst.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp. Bare fordi du angrer betyr ikke at det var voldtekt, men jeg er forsitkig med å innvolvere meg i det emnet siden folk blir faktisk voldtatt mens de er fulle, og jeg ønsker ikke å plage noen som faktisk har blitt voldtatt. Det er det samme med sikkerhet, jeg er for at kvinner burde bruke hodet og passe på så man ikke havner i uheldige situasjoner, men hver eneste jævla gang jeg debatterer det med noen så får jeg ''ååå så du legger ALL SKYLDEN PÅ KVINNEN DIN DRITTSEKK'' midt i trynet.

Lenke til kommentar

Nei. Kanskje poenget mitt ikke var klart nok: Du kan tulle om drap, men nåde den som drar en spøk om voldtekt.

Det hadde vært et langt mer betydelig bidrag til ytringsfriheten dersom pressen hadde karikert feminister som roper voldtekt og krenkelser om den minste ting, enn å tegne profeten i ulike skikkelser. Journalister som ser feminismens trykkende kraft på ytringsretten, våger simpelthen ikke av frykt for reaksjonene. De andre mener feminismen er i sin fulle rett til å regulere ytringer.

Endret av Horten Market
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Kanskje poenget mitt ikke var klart nok: Du kan tulle om drap, men nåde den som drar en spøk om voldtekt.

Du kan ikke tulle om drap om det tas seriøst, og konteksten bestemmer det. Det er mange ting det tas mer negativt opp enn drap å tulle med, fordi det utifra konteksten faktisk tas seriøst.

AtW

Lenke til kommentar

Og det med at om menn skal få gå toppløse bør kvinner også det, eller menn bør forbys å gå toppløse.

Det er seksuell trakassering å berøre kvinnens bryster uten tillatelse. Hvorfor er ikke menns brystkasse beskyttet på samme måte i loven?

Fordi pupper faktisk er en del av kvinnens seksuelle organer. Derfor er kravet om retten til å gå toppløs, meningsløst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Pupper er ikke noe seksuelt organ. Pupper er skapt for å holde liv i ungen til de kan spise selv.

Så klitoris er ikke noe seksuelt organ da heller, iogmed at det ikke har noen direkte reproduktive egenskaper, biologisk?

AtW

Heheh jo det er den. Klitorisen er basically en liten penis.

Clitten er en del av musa. Er som å si at vi kunne klart oss uten penishodet ditt, for det trenger vi ikke, ikke sånn egentlig. 

Edit: Vi starter alle som kvinner, så vi kan finne mange likheter mellom kjønnene. Menn f.eks kan laktere de også, selv om de har ingen bruk for det.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Jeg vet at de ikke kaller seg feminist pga det. Virker også som når jeg ser diverse ekte "likestillingskamper" rundtomkring så kaller ikke folk seg feminist da heller. For eksempel de som kjemper for å få fokus på undertrykking av kvinner i diverse land.

Hvis man skal bruke den originale betydningen av feminist så er de fleste (alle) hannkjønn jeg kjenner også feminister.

Fordi ordet er blitt skitnet til, når vi allerede hadde ett ord som perfekt beskriver dem; misandri. Jeg kan ikke kalle meg selv en feminist på sosiale medier uten å få masse tyn om hvor mye jeg hater menn (selv om jeg ikke hater noen basert på noe så idiotisk som kjønn). 

Det andre du sa høres bare bra ut da! For det betyr jo at feministene har allerede oppnådd sinnsykt mye.

:)

Husker en sak der en ("kjent") dame fikk skikkelig pes (på Twitter?) fordi hun svarte nei når hun ble spurt om hun var feminist.

Lenke til kommentar

Mener du da at det er seksuell trakassering å berøre mannens brystkasse, slik det er å berøre kvinnens bryster? Eller mener du at det IKKE er seksuell trakassering å berøre kvinnens bryster, og loven bør endres?

Det kommer an på berøringen. Hadde en dame gått bort til meg og "gnidd meg sensuellt på brystet" så hadde jeg følt meg trakkasert og angående om det er sexuell trakkasering så kommer det an på situasjonen. Å gni en dame på puppene trenger ikke å være av sexuell art.

Buffy; Puppene er kanskje ikke noe sexuellt organ for kvinner, men for menn så er de veldig ofte veldig opphissende på den sexuelle måten. Sexuellt organ går begge veier, altså at det ikke trenger å defineres som sexuellt organ av X selv om det er det for Y. Noen blir kåte på føtter så for dem er føttene et "sexuellt" organ :p

Lenke til kommentar

Mener du da at det er seksuell trakassering å berøre mannens brystkasse, slik det er å berøre kvinnens bryster? Eller mener du at det IKKE er seksuell trakassering å berøre kvinnens bryster, og loven bør endres?

Jeg syns ikke noen burde røre andre sånn uten tillatelse ja. Nå er det forskjell på tafsing og ett vennlig dytt som ble misplassert.

Lenke til kommentar

Ett seksuelt organ er så vidt jeg vet noe du lager babyer med. Penis og vagina. Selvsagt er bryster flotte å se på og leke med, men det betyr ikke at det er ett seksuelt organ. Folk som hyler om uanstendighet når en kvinne mater sitt barn i offentligheten burde skamme seg over at de ikke klarer å skille sex og en mor som mater sitt barn.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Men kvinner må også erkjenne at pupper er det det er, og da kan de ikke sitte på en fin restaurant og forvente at de kan dra frem puppen uten reaksjoner, selv om det er for å die et barn. Det skal så lite til å være hensynsfull overfor andre.

Nå hører jeg hylekoret: Hvorfor er det kvinnen som skal ta hensyn? Hvorfor kan ikke de 99 andre gjestene være hensynsfull og overbærende med kvinnen som blotter puppen midt i måltidet deres. Det skulle bare mangle at den ene kvinnens ønsker og behov settes foran de 99 andre ...

Lenke til kommentar

Det handler om folkeskikk. Det er naturlig å prompe også, og det kan være nokså smertefullt å måtte holde inne en luktbombe gjennom et langt måltid. Likevel gjør de fleste av oss nettopp det, av hensyn til andre. Om noen med vilje gjentatte ganger promper høylytt, er jeg sikker på at vedkommende vil bli bedt om å forlate restauranten.

Feminister derimot, skal ha seg frabedt "kjønnsdiskriminerende" folkeskikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...