Gå til innhold

Normalisering av mannshat?

Anbefalte innlegg

Problemet er at det alltid har vært menn som skal bestemme hvilke områder kvinner liksom er gode på, og det er alltid de områdene som er ekstremt kjedelige og de ikke har lyst til å gjøre selv.

Kvinner velger selv hva de vil gjøre, og slik har det vært i uminnelige tider. I dag har kvinner også bedre karakterer enn menn, og dermed større valgmuligheter enn det menn har. Likevel er dere misfornøyde. Hva vil du egentlig? Vil du være milliardæren Røkke som legger næringslivet under deg, eller vil du være Northug som spurtslår verden i skiløypa og mottar folkets hyllest? Just do it.

Men du når jo ikke opp, du heller, for det gjør ingen av oss. Det virker litt som om du er misfornøyd med forutsetningene dine, og krever at samfunnet skal gjøre noe med det. Senke kravene til å bli folkehelt, på en måte.

For et drittinnlegg.

"Likevel er dere misfornøyde", når har jeg sagt jeg var misfornøyd?

For å bruke ditt språk ironisk:

Det virker som DU er misfornøyd med forutsetningene dine, Horten Market. DU når ikke opp. Hvorfor er DU misfornøyd? Hva vil DU egentlig? Just do it, Horten Market. /ironi.

Jeg bare kom inn i tråden og siterte et innlegg der en person skrev at kvinner og menn var skapt til ulike roller, og poengterte at jeg ikke synes menn skal bestemme hvilke jobber kvinner er skapt til.

Og ja, jeg gjør nøyaktig det jeg vil, studerer noe innen realfag, men det hadde jeg nok ikke gjort om menn hadde styrt alt her i verden. Da hadde jeg sikkert vært tvangsgiftet vekk når jeg var 12.

Det er derfor fint om folk lar være å si at ulike kjønn er skapt til ulike ting, da med fokus på at det motsatte kjønnet er skapt til det kjedelige arbeidet. ;)

Dessuten kommer nok mye av det gamle kjønnsrolle-arbeidet til både kvinner og menn til å bli tatt over av roboter i fremtiden, så å dvele ved hvem som er skapt til ulike roller er bare dumt. Det viktige for begge kjønn er ha det gøy og å tjene penger. Robotstøvsugere, robotgressklippere, vaskemaskiner, oppvaskmaskiner, alt det kan man kjøpe om man tjener nok.

Og forresten. Jeg hater ikke menn. Jeg elsker menn. De er flotte vesener.

Jeg hater bare at folk skal belære andre om hva de er flinke til og ikke.

Endret av Kablam
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager at jeg feilsiterte deg tidligere, my bad.

Hva mener du med likhet for alle da? Like muligheter for alle eller lik representasjon i f. eks yrkeslivet, like mange kvinnelige sjefer, idrett, ha like høy lønn i snitt? Jeg er absolutt for like muligheter for alle, men jeg holder med tanken om at kvinner og menn er grunnleggende forskjellige og derfor heller bør utfylle hverandre på en del områder heller enn å skulle søke likhet der hvor vi i sum gjør det bedre uten.

Problemet er at det alltid har vært menn som skal bestemme hvilke områder kvinner liksom er gode på, og det er alltid de områdene som er ekstremt kjedelige og de ikke har lyst til å gjøre selv.

Ta for eksempel husarbeid. Det er fysisk arbeid, så burde ikke menn gjøre dette? 

Men det er også ekstremt kjedelig, derfor mener menn at dette er noe "kvinnen er god på".

Sorry, er ikke helt med på at andre skal fortelle meg hvilke områder jeg er god på. :(

Jeg vet ikke hva du mener med at menn skal bestemme hva kvinner er gode på eller hva de skal gjøre. Jeg poengterer bare at menn og kvinner er forskjellige, og at det står i kontrast til det som virker å være feminismens agenda, nemlig å motvirke forskjeller i lønn, yrkes-represntasjon osv. Det er ikke rasjonelt å ha som målsetting at ulike grupper ikke skal differensiere i statistikk der forskjellene gjør seg gjeldene.

Lenke til kommentar

Jeg bare kom inn i tråden og siterte et innlegg der en person skrev at kvinner og menn var skapt til ulike roller, og poengterte at jeg ikke synes menn skal bestemme hvilke jobber kvinner er skapt til.

Jeg kom bare her for å fortelle deg at om du tror at menn bestemmer hvilke jobber kvinner skal ha, så har du en vrangforestilling.

Vi har alle ulike forutsetninger. Ikke alle kan bli som Røkke, eller som Northug, og ikke alle vil bli som dem heller. Det som smerter dere feminister, er at vi ikke bare har forskjellige individuelle forutsetninger, men også mellom kjønnene. Det er derfor Johaug ikke stiller i samme rennet som Northug. Heldigvis har kvinnene sine egne renn, hvis ikke hadde ikke en eneste av dem kvalifisert seg til renn der menn deltar. Det er den vonde sannheten.

Du har valgt å studere realfag. Statistisk sett har du da gjort det vanskelig for deg selv, for dette er et fagområde der menn briljerer og kvinner sliter. Men kanskje har du spesielle individuelle forutsetninger som ikke er karakteristisk for kvinner som gruppe. Da går du en lysende karriere i møte, for samfunnet bærer gjerne frem kvinner i utradisjonelle yrker. Stikk i strid med det feministene tror, så kreves det nemlig mindre av en kvinne for å nå toppen, nettopp fordi samfunnet så gjerne vil ha dere der.

Men om du ikke har de nødvendige forutsetningene, så ikke kom senere å legge skylda på oss menn og samfunnet fordi du ikke når opp. Det er ikke vi som har bestemt at du har det du har, og mangler det du ikke har. Slik er det med oss alle, at vi har de egenskapene vi er født med. Alt vi ber om er at du ikke krever kvotering opp i høyere stillinger, eller at samfunnet skal endre kravene slik at du med dine mangler skal komme forbi andre uten disse manglene. Kan du klare det? Eller er du allerede kvotert inn på studiet? OK, var litt slem der.

PS: Jeg elsker kvinner, og kunne sikkert elsket deg også. Menn stortrives med kvinner rundt seg, og vi vil gjerne ha dere i arbeidslivet. Vi aksepterer glatt at dere får noen privilegier, som eget toalett, selv om det strengt tatt ikke burde være nødvendig, og noen ekstra sykedager er også helt greit. Men når dere hevder at dere blir urettferdig behandlet til tross for at dere er priviligert, da setter vi foten ned.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Buffy om noen få år så kommer det enda galere feminisme, som du ikke liker og du anser som radikal. Det skjede med meg det skjer med alle av oss, og det kommer et punkt for deg at dette blir for rart og dumt.    

Skulle ønske at du bare hadde lest gjennom tråden, for da hadde du sett at jeg er VELDIG imot SJW's (såkalte crybullies) og er derfor VELDIG imot radikale feminister i dag også. Jeg vil bare ha likhet, for alle.

Beklager at jeg feilsiterte deg tidligere, my bad.

Hva mener du med likhet for alle da? Like muligheter for alle eller lik representasjon i f. eks yrkeslivet, like mange kvinnelige sjefer, idrett, ha like høy lønn i snitt? Jeg er absolutt for like muligheter for alle, men jeg holder med tanken om at kvinner og menn er grunnleggende forskjellige og derfor heller bør utfylle hverandre på en del områder heller enn å skulle søke likhet der hvor vi i sum gjør det bedre uten.

Les definisjonen av New feminism (Wiki-linken jeg delte tidligere). 

Edit. følte meg snill:

''Its main aim is to promote the idea that women are individuals with equal worth as men; and that in social, economic and legal senses they should be equal, while accepting the natural differences between the sexes.''

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Til de som lurer på hvorfor vi trenger feminisme, her får dere ett godt eksempel:

https://news.vice.com/article/its-almost-impossible-to-get-an-abortion-in-ireland-but-that-could-change-soon

Det var et godt eksempel - på hvor skjevt samfunn feminismen skaper. Rettigheter gis til ett kjønn, uten å ofre en eneste tanke på at det er to parter. Med et pennestrøk kan kvinnen velge om mannen skal få en tung økonomiske belastning i 18 år, eller om han forblir ufrivillig barnløs. Uten at mannen har noe å si overhodet. Slik er abortloven, men jeg vil tro de fleste kvinner likevel tar partneren med på råd, stikk i strid med feminismens intensjon.

En kjønnsnøytral lov ville gitt mannen rett til "juridisk abort". Hvis mannen ikke ønsker barn, må han kunne si fra seg farskapet og fritas for alt ansvar. Alternativt at retten til abort innskrenkes for kvinnen.

Feminisme er gift i et samfunn tuftet på likeverd, likestilling og rettferdighet, fordi feminismen står i motsetning til dette. Feminismen er en avart av rasisme, der rasene er byttet ut med kjønnene.

Feminismen har en rettferdighetsidé som står i motsetning til det vi normalt anser som rettferdig i samfunnet. Vi straffer ikke noen for en forbrytelse andre har gjort. Vi gir heller ikke oppreisning til noen som ikke har lidt noen overlast, eller gir noen oppreisning for noe andre har blitt utsatt for. Men alt dette er helt sentralt i feminismen. Gutter i dag blir fra barnsben av straffet for holdninger menn angivelig hadde for flere generasjoner siden. Jenter i dag får privilegier begrunnet i overlast kvinner led for like mange generasjoner siden. Hvor er logikken? Nei, den finnes ikke.

Livet vil ikke bli rettferdig uansett hvor mye vi kjemper for det, men noe bra må vi da kunne gjøre, som å sørge for at kvinner har rett over sin egen kropp, og stoppe at guttebarn blir påtvunget omskjæring når de ikke kan si imot. De to sakene går begge på at man skal kunne bestemme selv over sin egen kropp.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Buffy om noen få år så kommer det enda galere feminisme, som du ikke liker og du anser som radikal. Det skjede med meg det skjer med alle av oss, og det kommer et punkt for deg at dette blir for rart og dumt.    

Skulle ønske at du bare hadde lest gjennom tråden, for da hadde du sett at jeg er VELDIG imot SJW's (såkalte crybullies) og er derfor VELDIG imot radikale feminister i dag også. Jeg vil bare ha likhet, for alle.

Greit nok, Jeg ønsker bare alle skal ha like muligheter, ikke påtvungen likhet. 

Les om New Feminism. De er for at vi skal omfavne våre ulikheter samtidig som vi streber for likhet.

Lenke til kommentar

Hvorfor jobbe for likhet, når ulikhet er en styrke? Jeg vil bare at hvert enkelt individ skal få blomstre, uavhengig av hvordan den store hagen blir seende ut. Hvorfor skal røde blomster tvinges til å bli som de blå? Det er konsekvensen av å se på statistiske ulikheter som et problem i seg selv.

Dette satte Harald Eia fingeren på i sin programserie "Født sånn eller blitt sånn?". Paradokset er at i verdens mest frigjorte samfunn velger kvinner mer tradisjonelt enn i andre land. Når kvinner opplever reell frihet, så velger de ut fra sine egne ønsker og forutsetninger. Kanskje er det ikke menn som har tvunget kvinner inn i kjønnsroller og kvinneyrker likevel, men noe som er fremvokst gjennom kvinners naturlige valg over tusener av år. Kanskje "patriarkatet" bare er nok en konspirasjonsteori? Jepp, sannsynligvis.

Endret av Horten Market
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kom bare her for å fortelle deg at om du tror at menn bestemmer hvilke jobber kvinner skal ha, så har du en vrangforestilling.

Vi har alle ulike forutsetninger. Ikke alle kan bli som Røkke, eller som Northug, og ikke alle vil bli som dem heller. Det som smerter dere feminister, er at vi ikke bare har forskjellige individuelle forutsetninger, men også mellom kjønnene. Det er derfor Johaug ikke stiller i samme rennet som Northug. Heldigvis har kvinnene sine egne renn, hvis ikke hadde ikke en eneste av dem kvalifisert seg til renn der menn deltar. Det er den vonde sannheten.

Du har valgt å studere realfag. Statistisk sett har du da gjort det vanskelig for deg selv, for dette er et fagområde der menn briljerer og kvinner sliter. Men kanskje har du spesielle individuelle forutsetninger som ikke er karakteristisk for kvinner som gruppe. Da går du en lysende karriere i møte, for samfunnet bærer gjerne frem kvinner i utradisjonelle yrker. Stikk i strid med det feministene tror, så kreves det nemlig mindre av en kvinne for å nå toppen, nettopp fordi samfunnet så gjerne vil ha dere der.

Men om du ikke har de nødvendige forutsetningene, så ikke kom senere å legge skylda på oss menn og samfunnet fordi du ikke når opp. Det er ikke vi som har bestemt at du har det du har, og mangler det du ikke har. Slik er det med oss alle, at vi har de egenskapene vi er født med. Alt vi ber om er at du ikke krever kvotering opp i høyere stillinger, eller at samfunnet skal endre kravene slik at du med dine mangler skal komme forbi andre uten disse manglene. Kan du klare det? Eller er du allerede kvotert inn på studiet? OK, var litt slem der.

PS: Jeg elsker kvinner, og kunne sikkert elsket deg også. Menn stortrives med kvinner rundt seg, og vi vil gjerne ha dere i arbeidslivet. Vi aksepterer glatt at dere får noen privilegier, som eget toalett, selv om det strengt tatt ikke burde være nødvendig, og noen ekstra sykedager er også helt greit. Men når dere hevder at dere blir urettferdig behandlet til tross for at dere er priviligert, da setter vi foten ned.

Beklager å si det, men enhver person, også mann, vil se at dette innlegget ditt er svært nedlatende. Du er nok klar over det selv også. Du lurer inn små "stikk" og spydigheter der det passer deg. Du sier at menn ikke bestemmer hvilke jobber kvinner skal ha, men prøver samtidig å psyke ut kvinner ved å si de ikke briljerer. 

Kvinner har forøvrig høyere gjennomsnitts-IQ enn menn. Det er absolutt ikke slik at vi har dårligere forutsetninger for å briljere i realfag. 

Det var slik tidligere, men det er ikke sikkert det vil være slik i fremtiden.

Du har sannsynligvis lavere IQ enn gjennomsnittskvinnen, statistisk sett.

"OK, var litt slem der!" :) :)

Og nei, er ikke kvotert inn. De fjerner jo det meste av kvotering nå fordi kvinner briljerer på skolen.

Jeg er ikke fan av å feire ulikheter, med mindre hvert individ har valgt disse ulikhetene selv. Og man velger ikke hvilket kjønn man er født med.

Jeg er mer fan av å se alle som individer og feire individet og dets valgfrihet.

Vet forresten ikke helt hvorfor du skriver at jeg er feminist? Hvis det éne forrige innlegget mitt gjorde meg til feminist så er jeg vel det, men tidligere har jeg aldri tenkt over det. Takk for at du satte meg i enda en bås. Appreciated! 

Du burde bli gjeter, du er så flink til å sette i bås.

Endret av Kablam
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager å si det, men enhver person, også mann, vil se at dette innlegget ditt er svært nedlatende.

Beklager å måtte si det, men jeg tror enhver person vil tenke at du er en typisk Ottar-feminist. Svært aggressiv og bevisst vrangtolkning av andre. Eller kanskje det ikke er bevisst, men skyldes en mangelfull forutsetning?

Lenke til kommentar

Er det noen av de i tråden, blant de som ikke tilhører antifeministene, som ikke har blitt stemplet som Ottar-feminist, venstreradikal eller lignende?

Det er ikke rart enkelte ser "gale feminister" overalt, når alt som skal til for å være en av disse er å hinte om at kanskje ikke alle kjønnsroller er optimale, eller at vi kanskje ikke har nådd 100 % likestilling (eller, mer ekstremt, at kvinner kanskje ikke dominerer samfunnet slik enkelte antifeminister i tråden hevder).

Det hele blir litt stakkarslig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Ottar igjen. Har du en hard on for dem?

Ane_Krisitne_Aadla_2990182a.jpg?chk=1174

Jeg har vært såpass «heldig» at i noen få ganger i livet mitt har jeg passert en OTTAR demonstrasjon. Og da spesielt da utenfor visse strippe barer i Oslo. Utenfor står det 5 - 15 individer som kakler om ett eller annet. 

På innsiden så bugner det av vakre damer, både på scenen og blant publikum. La meg si det slik; disse damene i OTTAR sto ikke først i køa når utsende ble utdelt!

For å svare på spørsmålet ditt; Har du en hard on for dem..?? Takk, men nei takk!!  

Lenke til kommentar

Her er et reelt medlem av kvinnegruppen Ottar, sosialantropologen Birgitte Dambo. Som kvinne hadde jeg ikke blitt fornærmet om jeg ble sammenlignet med denne skreppa. Usedvanlig vakker, intelligent og velformulert. Men det er ingen garanti mot et forvrengt verdensbilde, å se fiktive motstandere (menn), tro på konspirasjon (patriarkatet), en segregert oppfatning av likeverd, likestilling og rettferdighet (gjelder bare kvinner).

Birgitte%20Dambo.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Her er et reelt medlem av kvinnegruppen Ottar, sosialantropologen Birgitte Dambo. Som kvinne hadde jeg ikke blitt fornærmet om jeg ble sammenlignet med denne skreppa. Usedvanlig vakker, intelligent og velformulert. Men det er ingen garanti mot et forvrengt verdensbilde, å se fiktive motstandere (menn), tro på konspirasjon (patriarkatet), en segregert oppfatning av likeverd, likestilling og rettferdighet (gjelder bare kvinner).

Birgitte%20Dambo.jpg

Jøss. Hva slags traumatiske hendelser har fått den baben til å bli profesjonell mannshater?

Lenke til kommentar

Det finnes kristne som sprenger abortklinikker i lufta. 

Resultatet av kristendommen er like godt synlig. 

Skremmende hvor lite du er opptatt av effektene av det du står for Horten.

Gjorde jeg det riktig? Det er bare å cherry picke ekstremistene som handler irrasjonelt under en ideologi for å sortmale alle som følger ideologien right?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...