Gjest Bruker-245639 Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Hvis amming er sjenerende for deg så er det du som er problemet. Ikke gjør dette til ett ''feminist-problem'', for det er det virkelig ikke. Den med problemet her er deg.Over hele verden er det ansett som brudd på alminnelig skikk og bruk å amme på en offentlig restaurant. I mange land er det også forbudt. De fleste kvinner i verden respekterer dette, og sågar er de enige med samfunnet i dette synet. Det er nok dere som er i opposisjon til samfunnets normer, som er problemet. Nei, det er ikke slik over hele verden. Heldigvis er Norge et foregangsland og viser andre kulturer hvordan verden både kan og skal være. Om du sliter med offentlig amming så anbefaler jeg å få hjelp med dine mentale utfordringer. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 (endret) Om du sliter med offentlig amming så anbefaler jeg å få hjelp med dine mentale utfordringer. Du sykeliggjør en hel verden med den kommentaren. Innser du ikke at du er i et veldig lite mindretall? Kanskje rammer din kommentar nettopp deg selv ...: Hvordan er det å amme på offentlig sted i andre land? Se hva du kan forvente deg. Og dette er "på offentlig sted". Mitt eksempel var på restaurant. Ingen i sine fulle fem vil finne på å amme på en finere restaurant uten å skjønne at det blir reaksjoner, dersom det ikke gjøres diskret og uten sjenanse for andre. Også i Norge. Ellers er du rett og slett ikke i vater. Men det kommer jo ikke overraskende at enkelt feminister mangler folkeskikk. Og som vanlig er det mannssamfunnet det er noe galt med når vi ikke aksepterer deres dårlige oppførsel. Det viser at vi alle har "mentale utfordringer", visstnok. Endret 24. september 2016 av Horten Market Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Om du sliter med offentlig amming så anbefaler jeg å få hjelp med dine mentale utfordringer. Du sykeliggjør en hel verden med den kommentaren. Innser du ikke at du er i et veldig lite mindretall? Kanskje rammer din kommentar nettopp deg selv ...: Hvordan er det å amme på offentlig sted i andre land? Se hva du kan forvente deg. Og dette er "på offentlig sted". Mitt eksempel var på restaurant. Ingen i sine fulle fem vil finne på å amme på en finere restaurant uten å skjønne at det blir reaksjoner, dersom det ikke gjøres diskret og uten sjenanse for andre. Også i Norge. Ellers er du rett og slett ikke i vater. Men det kommer jo ikke overraskende at enkelt feminister mangler folkeskikk. Og som vanlig er det mannssamfunnet det er noe galt med når vi ikke aksepterer deres dårlige oppførsel. Det viser at vi alle har "mentale utfordringer", visstnok. Det er vel ingen som gidder å ta med minien på en finere restaurant, da en går på en finere restaurant for å ha fri fra barn. Lenken du har lagt ved inneholder veldig få land, men referer stort sett til land der offentlig amming er godtatt. I det store og hele underbygger du bare min påstand om at om du sliter med å se kvinner amme sine spedbarn så er det du som er problemet og du bør oppsøke hjelp. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 (endret) For en latterlig bortforklaring du kommer med ... Du evner overhodet ikke å forholde deg rasjonelt til temaet. Isteden kommer du med personangrep, idet du gjentatte ganger omtaler meg som mentalt syk. Mitt syn på offentlig amming er faktisk revnende likegyldig. Det jeg har tatt opp er ikke mitt syn, men samfunnets normer omkring dette. Og disse normene er slik jeg har lagt dem frem. Det vet alle, og alle forholder seg til dem, men unntak av et knippe asosiale feminister. Mitt syn, om du må vite det, er at jeg har ikke noe imot hverken en naken pupp eller spedbarn. Så dine personangrep er totalt bomskudd. Offentlig amming handler i bunn og grunn om å vise respekt for andre mennesker. Normale mennesker vil strekke seg langt for å unngå å støte andre eller være til sjenanse. Det ligger naturlig i det sosiale mennesket. Så har alle samfunn noen få asosiale elementer som enten ikke skjønner hva normene er, eller som bent frem gir blaffen i dem. Uansett er det de selv som har et problem. Ikke samfunnet, som gjerne blir deres skyteskive. Endret 24. september 2016 av Horten Market Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Nei, offentlig amming handler om at barnet er sulten, har ingenting med deg å gjøre. Du prater som om dette er noe de presser på deg med vilje. Get over yourself. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Vel, det er en fordel om du leser innlegget før du kommenterer ... Kanskje du er for følelsesmessig engasjert til å forstå hva andre sier. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Rolig nå gutt, du hyler om personangrep men slenger dem rundt selv. Classy! Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 (endret) Så nettopp en reklame på Tysk TV for et program hvor menn skal gjennomføre (mannlige) oppgaver og konene skal stå å skrike og piske mennene frem. Hadde det vært motsatt, et program hvor kvinner skal gjennomføre (kvinnelige) oppgaver og mennene skal stå å skrike og piske konene frem hadde det nok blitt ansett sexistisk, diskriminerende og uakseptabelt. Endret 24. september 2016 av zeebra Lenke til kommentar
ElinXOXpoliti Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 BuffyAnneSummers, Kvinner er ikke det samme som feminister og du er ganske radikal feminist med skylapper. I hvertfall fra mitt perseptiv. Hva gjør feministene i dag med selvmords epidemien blant gutter og unge voksene menn, om de ønsker likestilling så må de begynne å kjempe for dem også. Hva gjør feministene om den ekstreme skjeve fordeling i skilsmisser til fordel av kvinner både om omsorgen av barn og hus? Akademiske feminister tror på en konspirasjonsteori basert på Patriarkiet, generelt så er feminister ganske fæle mot helt normale menn på sosiale medier. Feminisme tar faktisk å normaliserer mannehat(killallmen, maletears og osv osv), spesielt svensk feminisme. Mest parten av oss kvinner i Norge ønsker ikke å være assosiert med feminisme i det hele tatt. Faktisk rundt 80% av oss ønsker ikke det. Å være offenda som du er hele tiden, tar alt som andre sier som personlig angrep var ikke det feminisme var tiltenkt til. Feminisme er ikke skjold mot kritikk. Jeg syns personlig at slik du oppfører deg på denne tråden er direkte flaut. Jeg er kvinne og jeg tåler å kritikk som en voksen person siden jeg ikke er et barn lengre. 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 (endret) [...] Du nevner to områder der det er kjønnsforskjeller: Selvmord og fordeling ved skilsmisse. Ettersom du virker å godta at dette er relevant for likestilling, så regner jeg med du også godtar at lønnsforskjeller og forskjellig representasjon blant samfunnets elite (begge fordel menn) også er relevant for likestilling? Endret 24. september 2016 av Sheasy Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 (endret) Du vet ikke hva jeg er eller ikke er, så jeg vil gjerne at du slutter å spre løgner basert på din begrensede kunnskap, tusen takk! <3Edit: Leste faktisk mer av innlegget ditt nå forbi ditt åpenlyse personangrep og du viser bare til at du ikke gidder sette deg i diskusjonen du hopper uti engang. Skulle skrive mye mer men ærlig talt det gidder jeg ikke når du skal påstå ditten og datten uten å ha noe hold i det. Dette er ett manne-basertforum så jeg er klar over at jeg som kvinne må tåle litt ekstra pepper, men come on, personangrep er bare patetiske forsøk på å vinne en diskusjon du allerede har tapt. Endret 24. september 2016 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
ElinXOXpoliti Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Du nevner to områder der det er kjønnsforskjeller: Selvmord og fordeling ved skilsmisse. Ettersom du virker å godta at dette er relevant for likestilling, så regner jeg med du også godtar at lønnsforskjeller og forskjellig representasjon blant samfunnets elite (begge fordel menn) også er relevant for likestilling? Hva mener du når du sier lønnforskjeller, sammenligner du kvinner og menn som gruppe så faller kvinner ut med sa 30% tilsammen. Tar du sammenligner jobb mot jobb så faller det til 10%. Hva skjer hvis jeg blir gravid og jobber? Wage gap er debunket så mange ganger at tilogmed forbs har reputasjon av det. I mitt yrke så det nesten ingen mannlige sjefer, og ser ingen maninister ute og klager. Du skal ha like muligheter, ikke påtvunget likestilling. Om jeg jobber hardt nok så fortjener jeg den stilingen jeg vill ha. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Hva mener du når du sier lønnforskjeller, sammenligner du kvinner og menn som gruppe så faller kvinner ut med sa 30% tilsammen. Tar du sammenligner jobb mot jobb så faller det til 10%. Hva skjer hvis jeg blir gravid og jobber? Wage gap er debunket så mange ganger at tilogmed forbs har reputasjon av det. I mitt yrke så det nesten ingen mannlige sjefer, og ser ingen maninister ute og klager. Du skal ha like muligheter, ikke påtvunget likestilling. Om jeg jobber hardt nok så fortjener jeg den stilingen jeg vill ha. Dette ser rart ut. - Angående selvmord så ser du på forskjeller mellom kvinner og menn, og stopper der. - Angående barnefordeling så ser du på forskjeller mellom kvinner og menn, og stopper der. - Angående lønnsforskjeller så vil du justere for masse forskjellig. Hvordan begrunner du dette? 1 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Du sier at jeg mener: Siden de ikke bruker eksprimenter i astrofysikk så stoler jeg ikke på det? Jeg ante ikke hvordan astrofysikk fungerte, har aldri satt meg inn i det. Men wikipedia gir et lite innblikk i hva astrofysikk er for noe: https://no.wikipedia.org/wiki/Astrofysikk wops: fysikk, mekanikk, termodynamikk. Det ser sannelig ut som noe man kan foreta seg eksprimenter på gitt. Og galskapen i å sammenligne hard vitenskap vs myk vitenskap. Det er umulig å gjennomføre eksperimenter på de aller fleste tingene astrofysikere studerer. En kan ikke lage et eksperiment for å undersøke Jordens bane rundt solen. En kan ikke gjennomføre et eksperiment for å studere fjerne planeter. En kan ikke gjennomføre et eksperiment for å undersøke hvilke stoffer Jupiter består av. En kan ikke gjennomføre et eksperiment for å finne ut av hvor langt et galaktisk år er i Melkeveien. Hvis eksperimenter er nødvendig, så tror du ikke på det vi vet om disse tingene. Din første stråmann: Jeg skrev i ett innlegg noe om "mainstream feminisme" og gav noen eksempler på dette som f.eks buzzfeed, tumblr osv. og jeg mente selvfølgelig deres form for auksjonering(?) andre typer for auksjonering(?) er akademia og politisk feminisme. Du stråmanner dette da som typisk feminisme og presenterer da noen "typiske" antifeminister. Jeg vet ikke om dette var en bevist handling siden "mainstream antifeminisme" ikke passer inn i den settingen du prøvde å oppnå. Din andre stråmann: Du likestiller myk vitenskap hard vitenskap og mener selvfølgelig at siden man ikke kan gjøre eksprimenter på mange av tingene de studerer i astrofysikk. Hvordan kan man verifere ett spørreskjema? kontra matematiske utregninger? En spørreundersøkelse kontra CERNs partikkelakselerator, higgs bosonet osv? Selvfølgelig kan sosial vitenskap komme med verdifull data, men da som regel (med forbehold om jeg så har glemt noe) i hard statestikk, se i mitt svar til neste person. Men hele rapporten var jo subjektive meninger. Jeg er helt sikkert på at de objektive rådataene er der men den blir tolket subjektivt. Jeg er ikke enig med deg mener du, ikke at du er enig med meg. Jeg MÅ være enig med deg siden du kommer med noe som kan tolkes som forskning, men som ikke er det, bare en masse subjektiv synsing. Påstander som støttes av objektiv forskning er ikke synsing. Meninger uten objektiv bevis er synsing. Rapporten du viste til hadde ingen annen konklusjon en "Vidre forskning trengs", jeg stoler ikke på de linkene som er presentert i artikkelen til å være noe annet en feministisk vrøvel. En objektiv artikkel som jeg leter etter er noe som dette: http://www.domesticviolenceresearch.org/ Den er helt uten ideologiske briller. Du nevner to områder der det er kjønnsforskjeller: Selvmord og fordeling ved skilsmisse. Ettersom du virker å godta at dette er på grunn av kjønn, og dermed likestillingsrelatert, så regner jeg med du også godtar at lønnsforskjeller og forskjellig representasjon blant samfunnets elite (begge fordel menn), også er på grunn av kjønn, og dermed likestillingsrelatert? Menn står bak majoriteten av selvmord, et problem som ble prøvd drøftet ved en konferanse i Canada Ingen lov i den vestlige verden hindrer kvinner å gjøre noen ting, men det er lover på plass som hindrer en rettferdig fordeling ved skillsmissesaker og barnefordeling, det finnes ikke et mytiskt patriarchy som hindrer kvinner å gjøre det samme som menn gjør. Kun kvinner selv som ikke vil gjøre den insattsen som kreves for å oppnå sjefstillinger og direktørstillinger osv. Din sammenligning er epler og gråstein. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 (endret) Din første stråmann: Jeg skrev i ett innlegg noe om "mainstream feminisme" og gav noen eksempler på dette som f.eks buzzfeed, tumblr osv. og jeg mente selvfølgelig deres form for auksjonering(?) andre typer for auksjonering(?) er akademia og politisk feminisme. Du stråmanner dette da som typisk feminisme og presenterer da noen "typiske" antifeminister. Jeg vet ikke om dette var en bevist handling siden "mainstream antifeminisme" ikke passer inn i den settingen du prøvde å oppnå. Din andre stråmann: Du likestiller myk vitenskap hard vitenskap og mener selvfølgelig at siden man ikke kan gjøre eksprimenter på mange av tingene de studerer i astrofysikk. Hvordan kan man verifere ett spørreskjema? kontra matematiske utregninger? En spørreundersøkelse kontra CERNs partikkelakselerator, higgs bosonet osv? Selvfølgelig kan sosial vitenskap komme med verdifull data, men da som regel (med forbehold om jeg så har glemt noe) i hard statestikk, se i mitt svar til neste person. Første: Du påstår altså at det er en stråmann fordi jeg brukte ordet typisk heller enn mainstream? Du mener at "mainstream" feminisme ikke er typisk feminisme? Andre: Nei. Jeg har ikke sagt noe om "myk" vs "hard" vitenskap, og jeg har ikke likestilt noe som helst. Dette er ikke en stråmann. Du krevde eksperimenter. Hvis du står på dette så teller ikke store deler av astrofysikk (og svært mye annet). Hvis du likevel vil stole på astrofysikk, så må det være andre ting enn eksperimenter som er verdifull vitenskap. Sånn er det bare. Selvmord: Jeg vet at flere menn enn kvinner tar selvmord. Men, dere som avviser lønnsforskjeller må også avvise disse forskjellene. Patriarki: Det er fortsatt fantastisk morsomt at du, samtidig som du avviser muligheten for et patriarkalsk samfunn som en konspirasjonsteori, mener samfunnet er matriarkalsk. Hvordan er livet under the matriarchy [spill av skummel musikk]? Er det hardt? Endret 24. september 2016 av Sheasy 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Til de som lurer på hvorfor vi trenger feminisme, her får dere ett godt eksempel:https://news.vice.com/article/its-almost-impossible-to-get-an-abortion-in-ireland-but-that-could-change-soon Lenke til kommentar
Eirik554 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Til de som lurer på hvorfor vi trenger feminisme, her får dere ett godt eksempel: https://news.vice.com/article/its-almost-impossible-to-get-an-abortion-in-ireland-but-that-could-change-soon Det der er det dårligste eksempelet jeg har sett. Hvis folk som mener vi trenger mer feminisme får ideene sine på den måten skjønner jeg hvorfor de tenker som de gjør.. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 (endret) Til de som lurer på hvorfor vi trenger feminisme, her får dere ett godt eksempel: https://news.vice.com/article/its-almost-impossible-to-get-an-abortion-in-ireland-but-that-could-change-soon Det der er det dårligste eksempelet jeg har sett. Hvis folk som mener vi trenger mer feminisme får ideene sine på den måten skjønner jeg hvorfor de tenker som de gjør.. Dårligste eksempelet du har sett? DE BLIR NEKTET ABORT, til og med medisinsk! Det vil si at hvis du er i fare for å DØ, så er sjangene store for at du må flykte til ett annet land for å få foretatt aborten, for de vil heller at du skal dø enn å foreta en abort. Hvis dette ikke er ett KLART EKSEMPEL på hvorfor vi trenger feminisme så sier det faktisk to ting; at du er lite intelligent og at kvinner og deres rettigheter ikke betyr en dritt for deg. Endret 25. september 2016 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Eirik554 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Til de som lurer på hvorfor vi trenger feminisme, her får dere ett godt eksempel: https://news.vice.com/article/its-almost-impossible-to-get-an-abortion-in-ireland-but-that-could-change-soon Det der er det dårligste eksempelet jeg har sett. Hvis folk som mener vi trenger mer feminisme får ideene sine på den måten skjønner jeg hvorfor de tenker som de gjør.. Dårligste eksempelet du har sett? DE BLIR NEKTET ABORT, til og med medisinsk! Det vil si at hvis du er i fare for å DØ, så er sjangene store for at du må flykte til ett annet land for å få foretatt aborten, for de vil heller at du skal dø enn å foreta en abort. Hvis dette ikke er ett KLART EKSEMPEL på hvorfor vi trenger feminisme så sier det faktisk to ting; at du er lite intelligent og at kvinner og deres rettigheter ikke betyr en dritt for deg. Feminisme er en ideologi med diverse politiske elementer. Du viser til ett eksempel på ett emne i ett land. Hvordan kan det i det hele tatt være et argument for at "vi trenger mer feminisme"... Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 (endret) ''Vi trenger mer feminisme''? Antar at du prøve å si at det har jeg sagt, og jeg skulle gjerne sett hvor jeg sa det i mine siste innlegg her som omhandler saken. Jeg har sagt ''vi trenger feminisme'', ikke ''vi trenger MER feminisme''. Come on, du vet like godt som meg at det er dårlig debatteknikk å skulle prøve å påstå at jeg sa noe jeg aldri sa. Jeg driver ikke å sier at vi trenger mer av det, men at vi, feminister OG medmennesker, trenger å sette fokuset på slike saker som trenger det.Selv om jeg er feminist betyr ikke at jeg støtter alle deres politiske elementer, som forbud mot prostitusjon syns jeg er en uting.Her er litt lesestoff: https://en.wikipedia.org/wiki/Feminism https://en.wikipedia.org/wiki/First-wave_feminism https://en.wikipedia.org/wiki/Second-wave_feminism https://en.wikipedia.org/wiki/Third-wave_feminism https://en.wikipedia.org/wiki/Neofeminism https://en.wikipedia.org/wiki/New_feminismHar ikke lest alt selv men skal gjøre det etterhvert. Kan si at jeg identifiserer meg mest med New Feminism, utifra det første paragrafet. Endret 25. september 2016 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå