Gå til innhold

Normalisering av mannshat?

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

Vi kalles bitch, megge, kjerring, og dere får nøye dere med ''gubben''. Hvem har ikke sagt ''Heh hun er så sint! Sikkert den tiden av måneden!'' en eller annen gang i livet sitt om ei dame som oppfører seg som en skikkelig bitch? Er klart at både menn og kvinner er sexist mot kvinner.

Nøye oss med gubben? Skal vi se:

Tjukken

Tøffel(en)

Banken

Barnevakt (til egne unger)!

Shorty (både i høyde og på andre vis)

Svekling

Jypling

Pervo

For å ta noen vanlige noen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi kalles bitch, megge, kjerring, og dere får nøye dere med ''gubben''. Hvem har ikke sagt ''Heh hun er så sint! Sikkert den tiden av måneden!'' en eller annen gang i livet sitt om ei dame som oppfører seg som en skikkelig bitch? Er klart at både menn og kvinner er sexist mot kvinner.

Kuk, homse, gris, pervo, creep, hæstkuk, nærd, trækuk, pikk, taper, osv. Skal jeg fortsette? For jeg kan lage en lang liste...

Og det er ikke få ganger jeg har hørt gutter/menn bli kalt for bitch eller kjærring, heller.

Endret av StormEagle
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mange av de er ikke kjønnsdefinerte. Slutt å prøve så hardt, det er flaut.

Det er heller ikke de du kom med...

Jeg har f.eks MYE flere ganger sett gutter bli kalt bitch eller kjærring enn jeg har sett jenter bli kalt nærd, pedo eller taper.

Det er du som spinner narrativet her, jeg bare kontrer det og viser at du tar feil. 

Endret av StormEagle
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du skriker høyt, det betyr ikke at du har rett dessverre. Jesus, du er sikkelig keen på å vinne the opressed olympics.

Jeg tror nok den rollen tilhører denne dama:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Her skriver Time om sexist reklamer

http://time.com/68045/sexist-commercials-directv-bourbon/

Jeg kan tenke meg den reklamen fikk noen feminister til å rase ukontrolert, den er derimot veldig svak i forhold til den jeg linket til.

Det kan du godt mene men objektifisering og stereotyping har negative konsekvenser for begge kjønn.

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0022103185710220

Nei, hvis en kvinne sexuelt objektiviserer en mann (eventuelt mann til mann hvis det er homofile det er snakk om) er faktiskt veldig bra og øker selvtiliten til mannen. Selv om det kommer i fra feil hold (trust me, I know). Det er anderledes for kvinner som løper stor risiko med å parre seg med en svak partner, ikke at sexuell objektivisering skulle være et problem hvis ikke det blir bare med objektivisering.

Blir du sett hovedsakelig som en sex objekt, det har negative konsekvenser-blant annet blir voldtekt sett som "kvinner har det gøy" når det skjer, eller blir sett som skyldig.

http://link.springer.com/article/10.1023/A:1007152507914

Nei. det du skriver der er feil.

The contribution of sexualized images of women in the media to rape and beliefs that support rape has been the subject of considerable research. The present study tested the effects of viewing scenes from R-rated popular films on perceptions of female responsibility for and enjoyment of either a date rape or a stranger rape, using a sample of participants that was both ethnically and socioeconomically diverse. Participants viewed either nonviolent scenes that objectified and degraded women sexually or scenes from an animation festival. In a supposedly unrelated second experiment, participants then read a fictitious magazine account of a date rape or a stranger rape. Results indicated a significant three-way interaction among gender, video condition, and rape scenario on perceptions of the rape, such that males who viewed the sexually objectifying video felt that the victim in the date-rape condition experienced pleasure and “got what she wanted.”

Har du noen gang sett en hentai anime eller manga? Ikke rart at svaret blir som det blir.

PS. Voldtektsfantasier er den vanligste sexfantasien hos kvinner, men kun av menn som er genetisk passende (det finnes undersøkelser på dette)

PSS. Begge artiklene dine er bak en pay wall.

PSSS. Har du hørt om noe som kalles post modernisme?

Ord er bare undertrykkende hvis du lar dem være det, dessuten hadde kjærring en positiv kontekst en gang i tiden (kjær-ring) og det kan være det fremdeles hvis man bruker rett tone i fremføringen.

Du skriker høyt, det betyr ikke at du har rett dessverre. Jesus, du er sikkelig keen på å vinne the opressed olympics.

Som sagt undertrykking er ikke ord, men handling og lov.

Ikke gjør dette til en kamp mellom kvinner og menn, (det gjelder deg også StormEagle), det burde være oss i mot feminismen som ser ut til å ville infantilisere kvinner ved å frata dem ansvar, og dømme menn til å være genetiskt onde.

Lenke til kommentar

Såklart. Det var forresten ett svar på påstanden om at menn utsettes for mer sexist ting enn kvinner, noe som jeg ikke syns stemmer da samfunnet fritt bruker mange kvinnediskriminerende ord. Er søtt at dere prøver å spinne det til at jeg bitcher og klager over det <3 Dere er alle søte! (jeg mener det faktisk ikke nedsettende, koser meg her i tråden, haha)

Relevant og morsom video:
https://www.youtube.com/watch?v=yCtv4O9tv1g

• Liker 1
Lenke til kommentar

Såklart. Det var forresten ett svar på påstanden om at menn utsettes for mer sexist ting enn kvinner, noe som jeg ikke syns stemmer da samfunnet fritt bruker mange kvinnediskriminerende ord. Er søtt at dere prøver å spinne det til at jeg bitcher og klager over det <3 Dere er alle søte! (jeg mener det faktisk ikke nedsettende, koser meg her i tråden, haha)

Relevant og morsom video:

https://www.youtube.com/watch?v=yCtv4O9tv1g

+1 for trigglypuff

post-15634-0-92109100-1473782195_thumb.jpg

Når det gjelder ord så er vi ganske så likestilte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg den reklamen fikk noen feminister til å rase ukontrolert, den er derimot veldig svak i forhold til den jeg linket til.

Seksuelle objektifisering reklamer skjer mye oftere mot kvinner enn menn.

Nei, hvis en kvinne sexuelt objektiviserer en mann (eventuelt mann til mann hvis det er homofile det er snakk om) er faktiskt veldig bra og øker selvtiliten til mannen. Selv om det kommer i fra feil hold (trust me, I know). Det er anderledes for kvinner som løper stor risiko med å parre seg med en svak partner, ikke at sexuell objektivisering skulle være et problem hvis ikke det blir bare med objektivisering.

Objektifisering (seksuelle) av menn også har negative konsekvenser, ikke så mye for de som objektifiseres, men blant de som ikke mener de har en kropp som ligner de som er på reklamene.

[

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når hersketeknikkene kommer frem vet man at du har tapt debatten.

Og som jeg viste så brukes minst like mye mannediskriminerende ord. Og diskriminering av gutter og menn er nedskrevet i offentlige lover og regler her i landet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

En tankefeil, individer blir sexuelt objektifisert, og de som stiller opp i slike reklamer slår mynt på det så hvorfor ikke.

Objektifisering (seksuelle) av menn også har negative konsekvenser, ikke så mye for de som objektifiseres, men blant de som ikke mener de har en kropp som ligner de som er på reklamene.

Fremdeles individer som blir objektifisert, og hvilke negative konsekvenser har det? Følelser, fordi det ikke gjør en innsats selv
Lenke til kommentar

[

Og yrkesobjektifisering av menn skader andre menn som ikke kan nå opp til samme karrièrer som de som blir fremhevet i media...

Tenk på hvordan selvtilitten til stakkars Ola renholdsarbeider synker når han ikke kan bli en mangemilliardær slik som Mark facebook skaper.....

Lenke til kommentar

Stormeagle, går du noensinne ut av huset? For kvinner blir bombadert med beskjeder om at de ikke er gode nok uansett hva de gjør konstant overalt. Dette er fordi kvinner er mer villig til å bruke mer penger på å bli ''perfekt'', men mange skjønner dessverre ikke at det er en tapt kamp før de har allerede startet. 

Jeg sier IKKE at menn ikke går gjennom det samme, for det vet jeg at de gjør, men ikke til de grader vi kvinner blir. Hvert eneste jævla magasin og reklame som vil ha våre penger forteller oss at vi MÅ være/ha dette for å være tiltalende, og hva det er varierer faen meg flere ganger i året. Det hjelper ikke heller å bare ''ikke kjøpe dem'', for holdningene i disse magasinene gjennomsyrer hele samfunnet.

Da jeg var liten ønsket jeg at jeg var gutt, for det var så slitsomt og plagsomt å være en kvinne. Jeg hadde ikke lyst til å vokse opp, for jeg så allerede da at det bare kom til å bli ett helvete, og jeg hadde rett, jeg slet veldig med selvbilde (som ALLE jenter gjør) når jeg vokste opp for jeg var aldri perfekt. Nå gir jeg faen og syns selv at jeg er mer enn god nok, men faen, de tenårene var helt jævlige. Hadde ikke gått tilbake hvis jeg kunne det for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Stormeagle, går du noensinne ut av huset? For kvinner blir bombadert med beskjeder om at de ikke er gode nok uansett hva de gjør konstant overalt.

Virkelig? Jeg ser da artikler i media hele tiden med "tøffe" og "sterke" kvinner med "bein i nesa" som "kjemper mot kroppshysteriet". stadig vekk er det bilder av lettkledde eller nakne kraftig overvektige kvinner i media som blir hyllet for hvor "tøffe" og "sterke" de er og at de er "ekte kvinner" med "former og kurver".

Og merkelig nok ser jeg så og si aldri noe tilsvarende for menn. Det eneste jeg kan komme på er "pappakroppen" som jo ble hetset og kritisert av veldig mange i media i motsetning til de med kvinner som nevnt over.

Og artikler om kvinner som "tar oppgjør mot kroppshysteriet" er jo så og si daglig (mens jeg så og si aldri har sett noe slikt for menn, jeg gjorde et raskt googlesøk, og fikk ikke opp et eneste resultat med menn). Så jeg ser ikke helt hvor disse som forteller deg hvordan du skal se ut er? Jeg tror det er noe du forteller deg selv...

Endret av StormEagle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje det rett og slett er fordi vi blir utsatt for mer kroppshysteri?

'Fatshaming' er en helt annen ting, ikke bring det inn i dette. Jeg er imot HAES (healthy at every size). Jeg kan være for at man skal oppfordres å holde kropp og sinn friskt og fremdeles synes at vi utsettes for mye kroppshysteri.

Du kan rulle ut av senga og se kjekk ut som faen, når jeg ruller ut av senga så ser jeg ofte ut som ett lykketroll og må temme beistet på hodet før jeg gjør noe annet. Har lenge hatt lyst til å bare shave alt håret av, MEN NEI, det er ikke feminint nok med skallet hode så da hadde jeg bare fått masse stygge og rare blikk. Har du aldri tenkt over hvorfor vi jenter kan bruke timesvis på å bli ferdig? Det er fordi mange jenter/kvinner er overbevist av media og samfunnet at deres naturlige tilstand rett og slett ikke er godt nok, og aldri vil bli det.

Edit: Ikke prøv å påstå at jeg forteller meg selv noe av dette, jeg har allerede skrevet at jeg er veldig fornøyd med mitt utseende, så jeg vil ha meg frabedt at du påstår noe annet. Jeg er en vakker kvinne, det er bare fakta.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...