Gå til innhold

Normalisering av mannshat?

Anbefalte innlegg

Da har du en helt annen virelighetsoppfatning enn det jeg har, har sett flere jenter ta ansvar og stå opp for seg selv uten noe hjelp fra menn, hvor du finner disse forsvarsløse kvinnene aner ikke jeg. Kan det ha noe med måten du ser dem på? For hvis du ser etter svake kvinner så finner du jo masse, som hvis jeg ser etter menn som ikke tar ansvar for seg selv og sitt så ser jeg flust av dem også. 

Du driver å prater om voldtekt og at kvinner må ta ansvar, men i samme setning er du helt tyst om menn sitt ansvar når det gjelder voldtekt. Ikke for å glemme at MENN er oftest de som blir utsatt for voldekt, de burde ta mer ansvar og ikke havne i fengsel i gen pop så de kan bli rævkjørt, er det virkelig den oppfatningen du har av voldtekt? Voldtekt har INGENTING med sex å gjøre forresten, så ikke gjør det om sex og ansvar.

Edit: Joss Whedon would like a word with you.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Da har du en helt annen virelighetsoppfatning enn det jeg har, har sett flere jenter ta ansvar og stå opp for seg selv uten noe hjelp fra menn, hvor du finner disse forsvarsløse kvinnene aner ikke jeg. Kan det ha noe med måten du ser dem på? For hvis du ser etter svake kvinner så finner du jo masse, som hvis jeg ser etter menn som ikke tar ansvar for seg selv og sitt så ser jeg flust av dem også. 

Du driver å prater om voldtekt og at kvinner må ta ansvar, men i samme setning er du helt tyst om menn sitt ansvar når det gjelder voldtekt. Ikke for å glemme at MENN er oftest de som blir utsatt for voldekt, de burde ta mer ansvar og ikke havne i fengsel i gen pop så de kan bli rævkjørt, er det virkelig den oppfatningen du har av voldtekt? Voldtekt har INGENTING med sex å gjøre forresten, så ikke gjør det om sex og ansvar.

Kvinner er sterke når de får en fordel av det, og svake når de får en fordel av det. Som i kjønnsdebatten der alle biologiske bevis som kan definere noe negativt om menn som gruppe omfavnes og hylles hardt, så vil tilsvarende om kvinner beskrives som kvinnehat umiddelbart. En ting er sikkert, ærlighet, redelighet og integritet er ikke kvinnekjønnets sterkeste side.

Når det kommer til voldtekt så utføres dette av en marginal gruppe ubrukelige mennesker, menge av dem med faktisk fysiske mangler i hjernen. Så, ikke legg det ansvaret på menn, men takk de menn som er tøffe nok til å påpeke at kardemommeby ikke finnes og at en derfor må bruke innsiden av hodet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Da regner jeg med at du også vil slutte å legge ansvaret på innvandrere for kriminalitet kun noen få individer av de utfører? AtW

Nei, for det er ekstremt kulturbasert og får stiltiende applaus i disse miljøene.(Prosentvis så er det heller ikke få i disse miljøene som begår kriminalitet og overgrep.)  Mens voldtekt er noe som fordømmes hos norske menn.

Lenke til kommentar

Da regner jeg med at du også vil slutte å legge ansvaret på innvandrere for kriminalitet kun noen få individer av de utfører? AtW

Nei, for det er ekstremt kulturbasert og får stiltiende applaus i disse miljøene.(Prosentvis så er det heller ikke få i disse miljøene som begår kriminalitet og overgrep.)  Mens voldtekt er noe som fordømmes hos norske menn.

De er mindre overrepresentert som kriminelle enn menn er. Mener du menns overrepresentasjon ikke er kulturell, og derfor er det greit?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kvinner er sterke når de får en fordel av det, og svake når de får en fordel av det. Som i kjønnsdebatten der alle biologiske bevis som kan definere noe negativt om menn som gruppe omfavnes og hylles hardt, så vil tilsvarende om kvinner beskrives som kvinnehat umiddelbart. En ting er sikkert, ærlighet, redelighet og integritet er ikke kvinnekjønnets sterkeste side.

Når det kommer til voldtekt så utføres dette av en marginal gruppe ubrukelige mennesker, menge av dem med faktisk fysiske mangler i hjernen. Så, ikke legg det ansvaret på menn, men takk de menn som er tøffe nok til å påpeke at kardemommeby ikke finnes og at en derfor må bruke innsiden av hodet.

I alle dager du er mer paranoid enn det jeg trodde først. 

Jeg har på ingen måte sagt at menn er bak voldtekt, tvert imot så sa jeg veldig klart og tydelig at de er veldig ofte ofre for det. 

Lenke til kommentar

Når det kommer til voldtekt så utføres dette av en marginal gruppe ubrukelige mennesker, menge av dem med faktisk fysiske mangler i hjernen.

Da tenker du nok på voldtekt i tradisjonell forstand, der det faktisk utøves vold. Slike voldtekter er svært sjelden i Norge. Langt de fleste "voldtekter" dreier seg om frivillig sex der kvinnen angrer i ettertid. Vi fikk en ny paragraf i straffeloven for bare 15 år siden, som tillater straffeforfølging av menn på dette grunnlaget ("uaktsom voldtekt").

En stor del av Norges befolkning har blitt unnfanget etter en slik "voldtekt".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da har du en helt annen virelighetsoppfatning enn det jeg har, har sett flere jenter ta ansvar og stå opp for seg selv uten noe hjelp fra menn, hvor du finner disse forsvarsløse kvinnene aner ikke jeg.

De kaller seg feminister, og marsjerer i tog for at menn skal ta ansvar for dem. Når de krever at samfunnet, som de (korrekt) hevder er bygget av menn, må innføre en særegen, kjønnsspesifikk lovgiving for beskyttelse av dette kjønnet, så er det i praksis et krav om at andre må ta ansvar for dem. Disse andre er de som bygger samfunnet, som feministene i andre sammenhenger altså hevder er menn.

Du driver å prater om voldtekt og at kvinner må ta ansvar, men i samme setning er du helt tyst om menn sitt ansvar når det gjelder voldtekt.

Hvor tar du alt dette fra? Jeg nevnte "voldtekt" en eneste gang i innlegget mitt, det var når jeg skrev: "Det er ingen som hevder at kvinner har har ansvaret for voldtekt." ...

Kvinners ansvar er det samme som for menn: Du er ansvarlig for å sette deg i situasjoner som innebærer risiko.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Når du sier ''bygget av menn'' så impliserer du at KUN menn har vært med på å bygge opp samfunnet noe som blir direkte feil, vil si at kvinnene som tar seg av nye medlemmer av samfunnet store deler av begynnelsen av deres liv er en ganske viktig jobb generelt sett. Hvorfor må vi være IDENTISKE? Vi kan være forskjellige og gjøre hver vår greie og fortsatt være likeverdige.

Lenke til kommentar

Med "bygget av menn" impliserer jeg her det samme som feministene gjør når de sier at de kjemper mot samfunnet som er bygget av menn ...

vil si at kvinnene som tar seg av nye medlemmer av samfunnet store deler av begynnelsen av deres liv er en ganske viktig jobb generelt sett.

Det er nok den viktigste jobben i et menneskes liv.

Jeg skiller mellom familie og samfunn. Familien omtales ofte som "samfunnets minste byggesten", men jeg tenker mer på strukturer og institusjoner som danner samfunnet. Slik arbeiderne utgjør en bedrift, men det er ingen bedrift å gå til hvis bedriftens strukturer ikke eksisterer. 100 arbeidere utgjør ikke automatisk en bedrift, og 100 familier utgjør ikke automatisk et samfunn. Det må eksistere en samhandling mellom dem.

Hvorfor må vi være IDENTISKE? Vi kan være forskjellige og gjøre hver vår greie og fortsatt være likeverdige.

Absolutt. Men hvem er det som rakker ned på og har nedsettende forestillinger om sine kjønnsspesifikke egenskaper? Ta for eksempel oppstandelsen denne uken da det ble "avslørt" at en skole i Trondheim hadde egen timeplan for jenteting og en annen for gutteting.

Endret av Horten Market
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ingen mener at voldtekt er offerets feil, det er alltid overgriperens feil. Men å ta grep for å unngå å havne i den situasjonen er som å be noen låse døren når man går for å unngå innbrudd.

Menn er statisktiskt sett den som blir utsatt mest for voldtekt i USA, ikke i Norge. I Norge er det menn som står for 95% (hvis jeg husker korrekt) av voldtektene, dette betyr ikke at det forekommer fler voldtekter i Norge (per kapita), eller at kvinner ikke voldtar mindre i Norge i forhold til statene. Jeg er intresert i forskjellene på USA og Norge når det kommer til det poenget.

Når du sier ''bygget av menn'' så impliserer du at KUN menn har vært med på å bygge opp samfunnet noe som blir direkte feil, vil si at kvinnene som tar seg av nye medlemmer av samfunnet store deler av begynnelsen av deres liv er en ganske viktig jobb generelt sett. Hvorfor må vi være IDENTISKE? Vi kan være forskjellige og gjøre hver vår greie og fortsatt være likeverdige.

Menn er ansvarlige for att samfunnet er slik det er i dag, vi oppfører oss ikke som sjimpanser eller andre dyr, hvis vi hadde gjort det hadde mennesket drevet med småkriger rundt om kring i jungelen i Afrika den dag i dag. Årsaken til det er at menn kan samarbeide på tvers av stammer og raser. Manlige sjimpanser kan nesten ikke samarbeide med sin nærmeste bror. Årsaken til dette vet jeg ikke. Vi er forskjellige, men dette er ikke en del av den feministiske ideologien som vil ha full utjevning mellom kjønnene. Vi undervurderer ikke kvinnens viktighet, men som en merklig tvist i menneskets utvikling så kan menn sammarbeide og takket være det så ser samfunnet ut som det gjør i dag.

Endret av DjSlayer
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Men jobben gir best resultat når det gjøres sammen med en mann.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

I alle dager du er mer paranoid enn det jeg trodde først. 

Jeg har på ingen måte sagt at menn er bak voldtekt, tvert imot så sa jeg veldig klart og tydelig at de er veldig ofte ofre for det. 

Du skrev ordene "menn sitt ansvar når det kommer til voldtekt". Da snakker en, implisit som en konsekvens av feminiser sin oppvigling, alle menn som potensielle overgripere og tikkende overgrepsbomber.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Du kan ikke bare plukke ut en setning, se sammenhengen.

De ordene former hele sammenhengen, og det er et generelt problem i hele voldtekt og ovdrgrepsdebatten.

Lenke til kommentar

Dere beskriver en såkalt tumblurina, har lite med feminisme å gjøre. Populært omtalt online som feminazi.

No true scotchman, men har du hørt om ordet "manspreading"? Et ord som først dukket opp nettopp på tumblr, og nå har "manspreading" blitt forbudt i New Yorks undergrundsbane.

Tumblr, Huffpost, Huffington post, MTV, buzzfeed osv.er mainstream feminisme.

Pur virkelighet my ass, vås som du kommer med her er grunnen til at feminisme fortsatt har sin plass. Det er latterlig å se deg forfekte slik og klage over at andre ikke tar virkeligheten innover seg.

AtW

Så du mener at det å kritisere en ideologi automatiskt validerer nevnte ideologi? Kritikken av feminismen er ikke ubegrunnet, faktiskt hvis man skulle bruke satire for å gjøre narr av nevnte ideologi måtte man på forhånd annonsere at dette er satire og ikke det virkelige liv. Og den bunnløse idiotien som er 3dje gen feminisme kan vanskelig gjøres narr av siden ekte vare overgår alle de ideer som en satiriker har. Som eksempel kan jeg nevne autistme som rammer gutter 3 mot 1 til jenter og en feminist krever penger for å kunne diagnosere autisme hos jenter mer effektivt, eller den feministen som krevde at halvparten av prostatakreft fondet skulle gå til brystkreftfondet selv om det har dobbelt så mye. Jeg kan invitere deg til å ta en rød pille i form av Karen Straughan og/ eller Janice Fiamengo (The Fiamengo Files sesong 1 kan anbefales), men du har sikkert en unnskylding for ikke å se disse damene beskrive feminismen som den er i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Manspreading blir like mye latterliggjort som naziene blir. Tror ikke vi skal være redd for at deres sinnsyke ideologi kommer så langt. 

Dessverre så er det flere som støtter håningen av menn, enn som finner disse hånerne som latterlige individer med betydelige i-lands problem. Feminisme er systematisk trakassering, latterliggjøring og hat av menn. I feminismen så er alt en kan konstruere som et problem menn sin feil. manspreading er bare ett eksempel på feminismen sin pure galskap.

Lenke til kommentar

[...]

Typiske antifeminister er som Roosh V, som driver bloggen Return of Kings. Er man ikke enig i at denne fyren er en typisk antifeminist, så er det "no true scotchman" [sic]. Ting fra Roosh V eller RoK:

- Hvis en kvinne hevder å ha blitt dopet, men ikke kan bevise dette, så er hun automatisk en løgner.

- Det er løgn at enkelte kvinner vegrer seg for å anmelde voldtekt pga. skam eller andre ting.

- Fatshaming er bra.

- Kvinner lyver, eller er villige til å lyve, om raserelaterte konflikter for å skade hvite menn.

- En mann som voldtar vil velge ukjente kvinner for å ikke bli oppdaget, så kvinner som anmelder voldtekter utført av bekjente er ekstra mistenksomme. (Jesus christ, dette er det dummeste.)

- Det er ikke sketchy å fantasere om 14 år gamle jenter man ser på en video hvis jentene er eldre nå.

- Feminisme eksisterer fordi "eliten" betaler for det.

- Kvinner vil heller bli voldtatt enn å ta til takke med en "beta male".

Jeg kan fortsette, og finne verre ting, men jeg gidder ikke. Dette er altså antifeminister.

Her er en annen typisk antifeminist. Han er nazist.

https://twitter.com/dimitrithelover/status/772931372188966912

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...