bo1e Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Har ice.net og byttet forleden dag simkort. Etter simkortbyttet så er det en person som ikke lenger kan motta smser fra meg. At det skjedde akkurat da jeg byttet simkort kan jo være en tilfeldighet, men jeg lurer på om det kan være det som er problemet. Vedkommende mottok sms fra meg en time før simkortbyttet, mens et par timer etter byttet så kom de ikke lenger frem. Alle andre jeg sender meldinger til mottar de uten problemer. Såvidt jeg klarer å finne ut så finnes det ikke noen mulighet på mobilen som ikke får meldinger fra meg til å blokkere smser (sony xperia e4). Noen som har idé om hva som kan være galt? Eller har opplevd noe lignende? Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Mottar denne personen SMS fra andre? Prøvd å slå telefonen av og på med simkortet ute? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Kun han ene personen? Og sjekk det lovegame sier. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 23. august 2016 Forfatter Del Skrevet 23. august 2016 Den andre telefonen mottar smser som normalt fra andre. Jeg mottar smser fra den. Såvidt jeg vet mottar alle andre smser fra meg som normalt. Jeg har prøvd å slå av og på min telefon både med og uten simkort. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 (endret) Jeg har også ice.net og alt har bare vært dritt siden bytte av simkort!!! (egentlig litt synd, fordi jeg har vært fornøyd med ice helt frem til nylig) Bare nevner i fleng: Dekningen er grusom, og varierer helt uten grunn. Går fra full dekning til ingen dekning på samme sted innenfor korte intervaller. Ofte faller dekningen bort i lengre perioder. Problemer med å motta SMS. Fikk ikke logget inn på enkelte nettsider, siden melding med passord aldri kom fram. Problemer med Bank ID. Kom ikke inn i nettbanken, da infoen fra banken aldri nådde fram. 4G LTE virker ikke lengre. Anrop kommer ikke fram Har klaget til ice. De sier at "enkelte" kan oppleve problemer, men at de jobber med å utbedre. Dette holder ikke mål i 2016, nå har det vært feil i flere uker. Har derfor byttet operatør, gleder meg til det nye abonnementet blir aktivt. Endret 23. august 2016 av gravypressure Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Kona skal over på ice straks. Det rare er at telefonen hennes ringer på ice uten tjeneste og uten at abb er aktivert. Så litt motsatt effekt der Men skriv her hva dere finner ut i tilfelle hun opplever de samme problemene. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 24. august 2016 Forfatter Del Skrevet 24. august 2016 Det ser ut som problemet plutselig har løst seg. Jeg har vært i kontakt med kundeservice hos ice.net, og de var forsåvidt behjelpelig og raske. Noen på teknisk der foreslo at det kunne være et ruting-problem et sted, men om de faktisk har endret på noe vet jeg ikke. Uansett, i dag prøvde jeg å sende en melding til dette nummeret på nytt (uten å ha endret på noe som helst verken på min side eller hos mottaker), og da rant det inn en hel uke med meldinger på én gang. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 5. september 2016 Forfatter Del Skrevet 5. september 2016 Skulle kjøpe noe fra en kar på finn.no her forleden, og trengte i den forbindelse å sende en sms. Den kom aldri frem, selv om den er sendt fra min mobiltelefon. Kan være en tilfeldighet, men er pittelitt bekymret for at det er samme problemet igjen, og at noe ikke er som det skal være hos ice.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå