joau Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Hei, Jeg har fått et problem med signal fra forsterkeren (Denon AVR X1000) etter at jeg gikk til innkjøp av UE55KS7005. Jeg har koblet til ps3 og canal digital-dekoderen i deres respektive hdmi-innganger, og fra begge får jeg både lyd og bilde. Når jeg prøver å koble opp min mini-PC Intel NUC til forsterkeren får jeg først, ved oppstart av PCn, bilde av både bios og windows-logo, helt til jeg skal logge inn. Da går det i svart. På skjermen står det at oppløsningen støttes ikke. Jeg har prøvd å endre oppløsningen og oppdateringsfrekvensen med en annen skjerm, men til ingen nytte. Jeg har også prøvd å endre inngang på forsterkeren, men det hjalp heller ikke. Det snodige er at hvis jeg kobler PCn til TVn direkte, får jeg bilde (og lyd fra forsterkeren, da jeg bruker optisk kabel for å kunne få lyd når jeg streamer netflix fra TVn). Bildet jeg får er 4k, så pcn takler åpenbart denne oppløsningen. Det er også verdt å merke seg at jeg hadde ingen problemer med å kjøre PCn gjennom forsterkeren med min forrige TV, en samsung 6275 fra noen år tilbake. Har prøvd å søkt litt rundt på nettet, men er for tiden hjelpesløs og har ingen ide hva jeg gjør feil. Har dere noen tips? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Hva hender om du setter oppløsningen til 1920*1080 funker det da? Hvis ja, så støtter ikke forsterkeren høyere oppløsning. Lenke til kommentar
joau Skrevet 23. august 2016 Forfatter Del Skrevet 23. august 2016 (endret) Hva hender om du setter oppløsningen til 1920*1080 funker det da? Hvis ja, så støtter ikke forsterkeren høyere oppløsning. Stilte inn på 1024*768 i går, fikk fremdeles ikke inn signal. Men skal teste 1080p når jeg kommer hjem igjen. Men virker som oppløsningen stilles inn automatisk, da jeg etter å ha endret til 1024*768 på en pcskjerm gikk over til å koble pcn i TVn og fikk 4k-oppløsning med en gang. Endret 23. august 2016 av joau Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Står denon til 1080p? Lenke til kommentar
joau Skrevet 23. august 2016 Forfatter Del Skrevet 23. august 2016 Står denon til 1080p? Hva mener du her? Har kjørt 1080p-filmer gjennom denne forsterkeren her før hvis det var det du tenkte Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Står denon til 1080p? Hva mener du her? Har kjørt 1080p-filmer gjennom denne forsterkeren her før hvis det var det du tenkte Du har vel noen skaleringsvalg på Denon? Hva står der? Lenke til kommentar
joau Skrevet 23. august 2016 Forfatter Del Skrevet 23. august 2016 Står denon til 1080p? Hva mener du her? Har kjørt 1080p-filmer gjennom denne forsterkeren her før hvis det var det du tenkte Du har vel noen skaleringsvalg på Denon? Hva står der? Er ikke hjemme nå, men skal sjekke det ut. Etter litt søking (ideer herfra) har jeg funnet ut avr x1000 ikke støtter oppløsninger høyere enn 1080p. Så må finne ut en måte å fastsette oppløsningen på PCn til 1080p. Tips? Lenke til kommentar
joau Skrevet 24. august 2016 Forfatter Del Skrevet 24. august 2016 Har endret oppløsningen til 1080p etter å ha koblet PCn til TVn. Prøvde så å koble PCn til forsterkeren igjen, men det lyktes heller ikke nå å få bilde. Prøvde flere HDMI-innganger uten hell. Da jeg koblet tilbake direkte til TVn igjen så var oppløsningen fremdeles 1080p. Nå forstår jeg virkelig ingenting. Var innom forsterkerinnstillingene igår, og så blant annet at Pass through var on på den gitte kanalen, hvis det skulle være til noe hjelp Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Windows lager forskjellige profiler for hver enkelt enhet man kobler til, og husker det. Så når du kobler inn TV'n har den egen innstilling som aktiveres automatisk, samme med den eksterne pc-skjermen. Du må resette skjermkort-innstillingene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå