Godrick Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) ok jeg er ganske ny til å installere linux/mandrake. og dette er det første oppsette mitt. root/swap/home er dette en grei oppsett av partisjoner for en har aldri prøvd dette? Endret 26. november 2003 av Godrick Lenke til kommentar
Godrick Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Ingen som gidder å hjelpe en som er NY BEGYNNER? Ja det er sikkert et dumt spørsmål Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 høres greit ut det der.. jeg gidder ikke å ha egen partisjon på /home lenger.. tar alt på / og 1-2giga på swap.. swap skal egentlig være dobbelte av minnet du har.. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg pleier ha følgende partisjoner: / /home/ /usr/local og swap da. Avogtil er det lurt med en egen /var partisjon også. Men ditt oppsett ser bra ut det for en desktop Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Ingen som gidder å hjelpe en som er NY BEGYNNER? du kan jo gi folk litt bedre frist enn en time og femti minutter før du klager over at du ikke fr hjelp.... er jo nok av 'hjelpevillige' folk på dette forumet, og å gi dem litt tid på morgenen er jo greit. har egentlig funnet ut at den beste tiden å starte nye tråder på er i tidsrommet 24-02. folkene som vandrer på dette forummeter tydeligvis nattmennekser (iallefall en god del av dem) så det pleier som regel da å være svar neste morgen..... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Ingen som gidder å hjelpe en som er NY BEGYNNER? du kan jo gi folk litt bedre frist enn en time og femti minutter før du klager over at du ikke fr hjelp.... er jo nok av 'hjelpevillige' folk på dette forumet, og å gi dem litt tid på morgenen er jo greit. har egentlig funnet ut at den beste tiden å starte nye tråder på er i tidsrommet 24-02. folkene som vandrer på dette forummeter tydeligvis nattmennekser (iallefall en god del av dem) så det pleier som regel da å være svar neste morgen..... Hehe, sant så sant! Jeg er en dagposter nå fordi jeg ikke har internett. Men når sommeren kommer så blir nok mine posts stemplet med 20-01 Men til emnet, jeg finner det meget nyttig med egen /boot partisjon. Jeg har boot og swap, resten på root Jeg husker at jeg ble SÅ lei av å være utav plass på / mens /usr hadde alt ... Teit tabbe av meg ja - men kjedelig å fikse på! Derfor er root, boot, swap en god metode Lenke til kommentar
hda Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 merk: BSD / {swap} /tmp /var /usr /home Avhenger relativt mye av hva boksen skal brukes til.... Lenke til kommentar
Godrick Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Ingen som gidder å hjelpe en som er NY BEGYNNER? du kan jo gi folk litt bedre frist enn en time og femti minutter før du klager over at du ikke fr hjelp.... er jo nok av 'hjelpevillige' folk på dette forumet, og å gi dem litt tid på morgenen er jo greit. har egentlig funnet ut at den beste tiden å starte nye tråder på er i tidsrommet 24-02. folkene som vandrer på dette forummeter tydeligvis nattmennekser (iallefall en god del av dem) så det pleier som regel da å være svar neste morgen..... Kan aldri noen svare og ikke klage? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Ingen som gidder å hjelpe en som er NY BEGYNNER? du kan jo gi folk litt bedre frist enn en time og femti minutter før du klager over at du ikke fr hjelp.... er jo nok av 'hjelpevillige' folk på dette forumet, og å gi dem litt tid på morgenen er jo greit. har egentlig funnet ut at den beste tiden å starte nye tråder på er i tidsrommet 24-02. folkene som vandrer på dette forummeter tydeligvis nattmennekser (iallefall en god del av dem) så det pleier som regel da å være svar neste morgen..... Kan aldri noen svare og ikke klage? Det var da en god del folk som svarte uten å klage Endret 27. november 2003 av kattemat Lenke til kommentar
Godrick Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Ok nå har mandrake cdene men cd 3 funger ikke. Er det noen som vet hva som er på cd nr 3? Trenger jeg den til installasjonen? Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg tror CD3 inneholder en del språk-filer. Så vidt jeg husker kan det være du trenger den til OpenOffice, hvis du valgte Norsk språk under installasjonen. For å være sikker kan du jo droppe OpenOffice nå, og heller installere den etterpå. Jeg er absolutt ingen ekspert, men jeg tror partisjonsoppsettet ditt er helt greit. Jeg har alltid bare hatt root og swap, men det er fordi jeg har så lite diskplass. Og jeg vil ikke risikere at home eller root blir full mens det er masse plass på den andre. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 joda...selvfølgelig skal han som startet denne tråden få lov til å klage så mye han gidder/har lyst til. den retten han hhar til å gjøre det skal ikke jeg engang prøve å røre. det eneste jeg reagerte på var at han skrev det første innlegget 08:50 og litt over klokken 10 la han inn en ny post hvor han lurte på om noen kunne hjelpe.... dette er et tidspunkt hvor svært mange nettop har startet dagen sin på skole, jobb og lignende og jeg synes det da er litt naturlig at det er litt treghet med å få svar på nye innlegg da...... Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 joda...selvfølgelig skal han som startet denne tråden få lov til å klage så mye han gidder/har lyst til. den retten han hhar til å gjøre det skal ikke jeg engang prøve å røre. det eneste jeg reagerte på var at han skrev det første innlegget 08:50 og litt over klokken 10 la han inn en ny post hvor han lurte på om noen kunne hjelpe.... dette er et tidspunkt hvor svært mange nettop har startet dagen sin på skole, jobb og lignende og jeg synes det da er litt naturlig at det er litt treghet med å få svar på nye innlegg da...... Må bare få poengtere at jeg var helt enig med deg i klagen din. Poenget mitt var at jeg ikke skjønner vitsen med at trådstarter gidder hisse seg opp når han har fått en masse svar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå