Gå til innhold

Kjøpe luksusklokke - Tag Heuer


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ute etter en klokke med rem/lær hvor jeg har sett litt på Tag Heuer. Jeg er i slutten av 20 årene og ønsker meg en fin klokke jeg kan ha noen år hvor jeg gjerne investerer 20 000 - 30 000kr.

Jeg ønsker en som har stil, men samtidig funker til hverdagslige klær.

Jeg har sett på følgende:
1:
http://www.nettbutikk.urmaker-bjerke.no/butikk/klokker/tag-heuer/tag-heuer-carrera-calibre-5-automatic-2/

2:
http://www.nettbutikk.urmaker-bjerke.no/butikk/klokker/tag-heuer/tag-heuer-carrera-calibre-5-day-date-automatic-2/
3:
http://www.nettbutikk.urmaker-bjerke.no/butikk/klokker/tag-heuer/tag-heuer-carrera-calibre-5-day-date-automatic-5/
4.
http://en.watches-news.com/tag-heuer/tag-heuer-carrera-calibre-5-day-date/

5.
http://slimages.macys.com/is/image/MCY/products/7/optimized/1617047_fpx.tif

Jeg er veldig glad i brune rem som dere kan se.
Hvem av dem likte dere?

Nr 4 og 5 klarer jeg ikke å finne pris på i Norge.

Dere som har erfaring med dyre klokker, noen tips, tanker om valget jeg tar ved å kjøpe meg en slik klokke?
 

Endret av madman88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på brukte. Prisen faller med 30% i det du kjøper klokka. Og fort ned 50% etter noen år/månad. 

Mye å spare om du ikke må ha specefik model. 

Ang. modeller - det er jo veeeldig smak og behag. 
Jeg likte ikke de 2 første i det hele tatt.
Nr 3 og 4 er meget pene. Men de passer ikke "til alt". Enten eller. Likte ikke den siste. Helt unødvendig med så liten GMT.


Ta deg tid. Se litt rundt. Du kan få mye mer for 30.000 enn TH. Bruk noen månader på å velge, så invisterer du smart.

Lenke til kommentar

Enig med han over. Hvis du ønsker å investere i en klokke, for å så selge den etter noen år, kan ikke jeg hjelpe deg. Klokker faller fort 30-40% i verdi i det man tar dem ut av butikken, inkludert limited edition-modeller. Det tar også lang tid, og du må være heldig (eller dyktig) i valget av modell, om du skal ha noen som helst håp om å få en fortjeneste.

 

Kort fortalt, hvis målet er å tjene penger, kjøp brukt og vær smart, men du vil nok kunne tjene langt mer på å investere i noe annet enn en klokke. Hvis du derimot ønsker en klokke fordi du er interessert, men samtidig ha muligheten til å selge etter noen år med minst mulig tap, så for all del, kjøp det du ønsker. Tapet er større hvis du kjøper en ny klokke som sagt, men følelsen av å ta på seg en helt ny, ubrukt luksusklokke, er magisk!

Lenke til kommentar

Enig med han over. Hvis du ønsker å investere i en klokke, for å så selge den etter noen år, kan ikke jeg hjelpe deg. Klokker faller fort 30-40% i verdi i det man tar dem ut av butikken, inkludert limited edition-modeller. Det tar også lang tid, og du må være heldig (eller dyktig) i valget av modell, om du skal ha noen som helst håp om å få en fortjeneste.

 

Kort fortalt, hvis målet er å tjene penger, kjøp brukt og vær smart, men du vil nok kunne tjene langt mer på å investere i noe annet enn en klokke. Hvis du derimot ønsker en klokke fordi du er interessert, men samtidig ha muligheten til å selge etter noen år med minst mulig tap, så for all del, kjøp det du ønsker. Tapet er større hvis du kjøper en ny klokke som sagt, men følelsen av å ta på seg en helt ny, ubrukt luksusklokke, er magisk!

Takk for svar alle sammen.

Jeg har nok ikke tenkt å kjøpe meg en brukt en

Tanken av å kjøpe slike brukte ting liker jeg ikke, som du sier følelsen av slike nye ting er magisk.

 

Jeg har sett på andre merker også. Raymond Viel blant annet men er få klokker som fengeer meg på samme måte som det Tag heuer gjør.

Har dere forslag til andre klokker i denne priskategorien som kan være noe like som de jeg ser på?

 

Jeg ønsker som sagt en klokke jeg kan bruke til på daglig basis og usikker hvem som egner seg best til det.

Lenke til kommentar

 

 

Takk for svar alle sammen.

Jeg har nok ikke tenkt å kjøpe meg en brukt en

Tanken av å kjøpe slike brukte ting liker jeg ikke, som du sier følelsen av slike nye ting er magisk.

 

Jeg har sett på andre merker også. Raymond Viel blant annet men er få klokker som fengeer meg på samme måte som det Tag heuer gjør.

Har dere forslag til andre klokker i denne priskategorien som kan være noe like som de jeg ser på?

 

Jeg ønsker som sagt en klokke jeg kan bruke til på daglig basis og usikker hvem som egner seg best til det.

 

 

Bare husk at om du ønsker å kjøpe nytt så blir det langt i fra en investering, spesielt med TH.

 

RW er også i samme klasse, holder seg dårlig i verdi.

 

I den prisklassen ville jeg muligens sett på longines, breitling, TH, Oris, omega(begrenset hva du får her). Men alle vill nok ha ett betydelig prisfall ved nytt kjøp. Mest for pengene holder jeg en knapp på longines.  

Lenke til kommentar

 

 

Takk for svar alle sammen.

Jeg har nok ikke tenkt å kjøpe meg en brukt en

Tanken av å kjøpe slike brukte ting liker jeg ikke, som du sier følelsen av slike nye ting er magisk.

 

Jeg har sett på andre merker også. Raymond Viel blant annet men er få klokker som fengeer meg på samme måte som det Tag heuer gjør.

Har dere forslag til andre klokker i denne priskategorien som kan være noe like som de jeg ser på?

 

Jeg ønsker som sagt en klokke jeg kan bruke til på daglig basis og usikker hvem som egner seg best til det.

 

 

Bare husk at om du ønsker å kjøpe nytt så blir det langt i fra en investering, spesielt med TH.

 

RW er også i samme klasse, holder seg dårlig i verdi.

 

I den prisklassen ville jeg muligens sett på longines, breitling, TH, Oris, omega(begrenset hva du får her). Men alle vill nok ha ett betydelig prisfall ved nytt kjøp. Mest for pengene holder jeg en knapp på longines.  

 

Jeg skulle selvfølgelig sett på Breitling også, men føler de igjen er litt dyrere eller mange av dem.

 

Jeg ser at de fleste er veldig på dette med at man taper ved å investere i en ny klokke og helt ærlig så er det helt greit. Jeg er ute etter en klokke jeg kan kose meg med i cirka 5 år. 

Om jeg så taper en del så er det helt greit.

20-30k er en del penger, men jeg klarer fint å legge det av til en klokke.

 

Longines har noen fine, men sliter litt med å finne noen i den priskategorien som jeg virkelig ønsker. 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg skulle selvfølgelig sett på Breitling også, men føler de igjen er litt dyrere eller mange av dem.

 

Jeg ser at de fleste er veldig på dette med at man taper ved å investere i en ny klokke og helt ærlig så er det helt greit. Jeg er ute etter en klokke jeg kan kose meg med i cirka 5 år. 

Om jeg så taper en del så er det helt greit.

20-30k er en del penger, men jeg klarer fint å legge det av til en klokke.

 

Longines har noen fine, men sliter litt med å finne noen i den priskategorien som jeg virkelig ønsker. 

 

 

Dette med at folk opplyser om tap ligger nok i at du ønsket å investere i en klokke:) 

 

Det er begrenset hvilke modeller du får, men du kan få både breitling og omega til den prisen, men såklart begrenset utvalg. 

 

Ang longines kan du få i pose og sekk til den prisen, ett finere ur og ett mer til hverdags :) 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg skulle selvfølgelig sett på Breitling også, men føler de igjen er litt dyrere eller mange av dem.

 

Jeg ser at de fleste er veldig på dette med at man taper ved å investere i en ny klokke og helt ærlig så er det helt greit. Jeg er ute etter en klokke jeg kan kose meg med i cirka 5 år. 

Om jeg så taper en del så er det helt greit.

20-30k er en del penger, men jeg klarer fint å legge det av til en klokke.

 

Longines har noen fine, men sliter litt med å finne noen i den priskategorien som jeg virkelig ønsker. 

 

 

Dette med at folk opplyser om tap ligger nok i at du ønsket å investere i en klokke:) 

 

Det er begrenset hvilke modeller du får, men du kan få både breitling og omega til den prisen, men såklart begrenset utvalg. 

 

Ang longines kan du få i pose og sekk til den prisen, ett finere ur og ett mer til hverdags :)

 

Hehe, da var det kanskje min egen feil måten jeg formulerte meg på:)

 

Jeg har sett litt på longines , har dere noen forslag til fine rem (helst brune) klokker som er noe tilsvarende de fra Tag Heuer?

Lett lenge, men føler det ble mest Tag Heuer siden de traff mest min smak. 

Lenke til kommentar

 

 

Hehe, da var det kanskje min egen feil måten jeg formulerte meg på :)

 

Jeg har sett litt på longines , har dere noen forslag til fine rem (helst brune) klokker som er noe tilsvarende de fra Tag Heuer?

Lett lenge, men føler det ble mest Tag Heuer siden de traff mest min smak. 

 

 

Jeg har denne fra Longines og synes den er veldig pen, men den er jo ikke noe carrera: 

 

watch-heritage-collection--L4.795.4.78.2

Lenke til kommentar

Litt off topic, men veldig snodig at det finnes klokker som koster 10k+. Man kan jo begynne å lure på hva slags materialer disse er laget av, produksjonskostnader, hvor mange eksemplarer som eksisterer osv. En klokke er bare en dings som kan være litt pen, og hovedformålet er å vise tiden.

 

Og så kan man lure på om man kjøper slike klokker bare for å kanskje få litt oppmerksomhet. Noen vits i å kjøpe en slike klokke hvis man for eksempel skal bo på en øde øy de neste tre årene og ikke treffer et eneste menneske (ja, veldig hypotetisk)?

 

Og så er det ganske få mennesker som har kunnskap nok til å vite at disse klokkene er svindyre. For alt jeg vet kunne disse kostet 2-3k.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

 

 

Hehe, da var det kanskje min egen feil måten jeg formulerte meg på :)

 

Jeg har sett litt på longines , har dere noen forslag til fine rem (helst brune) klokker som er noe tilsvarende de fra Tag Heuer?

Lett lenge, men føler det ble mest Tag Heuer siden de traff mest min smak. 

 

 

Jeg har denne fra Longines og synes den er veldig pen, men den er jo ikke noe carrera: 

 

watch-heritage-collection--L4.795.4.78.2

 

Den var veldig fin Salvesen, men synes du den gullfargen som er i midten og slikt egner seg til vanlig bruk eller mer hvis man skal pynte seg?

 

Jeg kan ikke si å ha sett den når jeg har sett på Longines klokker 

Lenke til kommentar

 

 

Den var veldig fin Salvesen, men synes du den gullfargen som er i midten og slikt egner seg til vanlig bruk eller mer hvis man skal pynte seg?

 

Jeg kan ikke si å ha sett den når jeg har sett på Longines klokker 

 

 

Jeg bruker den kun til pent, evt om jeg savner den eller noe slikt. Den ligger mest i banken for å være ærlig. Men kommer vell litt an på en selv og hva en liker. Ser ikke noe i veien for å bruke den hver dag :) 

 

For min del liker jeg å ha mer sports klokker til hverdagen, eller noe finere med lenke. 

Lenke til kommentar

Litt off topic, men veldig snodig at det finnes klokker som koster 10k+. Man kan jo begynne å lure på hva slags materialer disse er laget av, produksjonskostnader, hvor mange eksemplarer som eksisterer osv. En klokke er bare en dings som kan være litt pen, og hovedformålet er å vise tiden.

 

Bruker man det grunnlaget så er det snodig at det finnes noe som helst på forbrukermarkedet som er dyrt. Klokker i den klassen har fancy urverk og er ofte satt sammen for hånd.

 

Det er "meningsløst", men det er fancy telefoner også, eller olabukser til 1.500,-. Får funksjonelle olabukser på Dressmann til 300,-.

Lenke til kommentar

Litt off topic, men veldig snodig at det finnes klokker som koster 10k+. Man kan jo begynne å lure på hva slags materialer disse er laget av, produksjonskostnader, hvor mange eksemplarer som eksisterer osv. En klokke er bare en dings som kan være litt pen, og hovedformålet er å vise tiden.

 

Og så kan man lure på om man kjøper slike klokker bare for å kanskje få litt oppmerksomhet. Noen vits i å kjøpe en slike klokke hvis man for eksempel skal bo på en øde øy de neste tre årene og ikke treffer et eneste menneske (ja, veldig hypotetisk)?

 

Og så er det ganske få mennesker som har kunnskap nok til å vite at disse klokkene er svindyre. For alt jeg vet kunne disse kostet 2-3k.

Det kommer helt an på, noen klokker har stor kost for produksjon, andre for materialer og noen for reklame osv. De med prosentvis høyest avanse er nok de billige kina klokkene osv. 

 

For min del er det en interesse og i tillegg en investering som en var inne på tidligere i tråden. 

Lenke til kommentar

 

 

Den var veldig fin Salvesen, men synes du den gullfargen som er i midten og slikt egner seg til vanlig bruk eller mer hvis man skal pynte seg?

 

Jeg kan ikke si å ha sett den når jeg har sett på Longines klokker 

 

 

Jeg bruker den kun til pent, evt om jeg savner den eller noe slikt. Den ligger mest i banken for å være ærlig. Men kommer vell litt an på en selv og hva en liker. Ser ikke noe i veien for å bruke den hver dag :)

 

For min del liker jeg å ha mer sports klokker til hverdagen, eller noe finere med lenke. 

 

Jeg ønsker en til daglig bruk, men ikke for sporty eller alt for fin, derfor litt usikker på valget jeg tar. 

Lenke til kommentar

Jeg er på ingen måte noen klokke guru eller storsamler, men mitt inntrykk er at klokkekjennere rynker på nesa av begge de to merkene du nevner - Tag Heuer og Raymond Veil. Tror dette skyldes at begge merkene stort sett bruker generisk innmat i klokkene sine, og at ingen av de egentlig har noe spennende å vise til som de produserer selv. Særlig gjelder dette Raymond Veil klokker, som jeg ser folk sliter med å selge til 50 % av nypris kort etter kjøp. Men som sagt, bare mitt inntrykk. Skulle jeg ha kjøpt noe nytt i det prissegmentet så hadde det kanskje blitt Longines av de merkene du nevner. 

 

Dersom du er rimelig sikker på at du skal beholde klokken over tid, så kjøper du bare det du faller for. Men, jeg synes du likevel skal holde muligheten åpen for at du over tid kanskje ønsker å selge den for å kjøpe noe annet. Kjøper du en Tag Heuer eller Raymond Veil brukt så har du likevel masse penger til overs som du kan bruke på en helt ny reim. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...