Gå til innhold

Nito eller Tekna?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos tekna er kravet for å være medlem at du studerer til å få master, mens hos nito så kreves det bare bachelor for å være medlem.
Sett på en annen måte; ville du vært medlem av sykepleierforbundet hvis du studerer til å bli lege? =)

Lenke til kommentar

Hos tekna er kravet for å være medlem at du studerer til å få master, mens hos nito så kreves det bare bachelor for å være medlem.

Sett på en annen måte; ville du vært medlem av sykepleierforbundet hvis du studerer til å bli lege? =)

Nei?

Betyr dette at jeg burde melde meg inn i tekna, siden bachelorstudenter ikke kan bli medlem av Tekna? :p 

Men jeg bare synes det virka som noen masterstudenter velger NITO over Tekna, så var litt nysjerrig :p

Lenke til kommentar

Men hva er det som avgjør hva som er best?

Kan gi samme svar til begge; Det er fordelene du betaler for, så velg etter de.

Lenke til kommentar

Men hva er det som avgjør hva som er best?

Kan gi samme svar til begge; Det er fordelene du betaler for, så velg etter de.

Synes det var litt vanskelig å velge mellom fordelene...

Lenke til kommentar

Er sjeldent noen større forskjeller mellom fordelene, men jeg veit at tekna for et par år siden vertfall hadde Tekna bedre juridisk rådgivning og advokathjelp. I tillfelle du kommer i konflikt med arbeidsgiver så betaler du ikke noen saksutgifter i det hele tatt. 

Lenke til kommentar

Fordelene er ikke særlig fordelaktige. Jeg skulle nok klart å argumentere meg frem til samme avtale med banken min selv uten Tekna-medlemskapet. Konflikter med arbeidsgiver er svært lite sannsynlig.

For min del er det aller viktigste med Tekna tilgang til detaljert lønnsstatistikk. Det er utrolig kjekt å ha denne i bakhånd når man diskuterer lønn med arbeidsgiver. De 4500 kronene jeg betaler hvert år blir småbeløp sammenliknet med hva jeg har greid å forhandlet meg frem til med statistikken i hånda. Å være medlem av NITO blir dermed uaktuelt for min del.

Endret av tommelfingerregel2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Du får vel ikke meldt deg inn i NITO før du er ferdig ingeniør, så da blir det Tekna? 

Som student var jeg medlem av både NITO og Tekna i fem år. Nå er jeg kun medlem av Tekna og betaler redusert kontigent de første årene etter ferdig studie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...