Kurt Lekanger Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 DDR5, GDDR6 og HBM3 – nå er de første detaljene om om neste generasjon minneteknologier kjent.Her er teknologiene som kommer i din neste PC 1 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Bah. Alltid en grunn til å vente med å kjøpe ny pc.. Hvert år sier jeg til meg selv `neste år, da skal jeg koste på meg ny pc`. 7 Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 På tide å komme med spesialiserte hovedkort uten sata porter, men med flere M2 og pci slots for pci ssd 4 Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Skulle gjerne sett itx med 4 minneslots og støtte for mer enn 32 minne. Må også 1 pci slott. Hadde vært perfekt for små servere Intel NUC med 2 intel NIC hadde også vært konge som firewall Når kommer egentlig 2.5 Gbit nettverkskort og switcher til hjemmebruk? Var vel snakk om snarlig lansering Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Når kommer egentlig 2.5 Gbit nettverkskort og switcher til hjemmebruk? Var vel snakk om snarlig lansering Kommer nok til å gå rett over på 10 Gbit. Problemet med 10 Gbit er at strømbruket er mye høyere enn på 1 Gbit og kostnaden er fremdeles en god del høyere enn 1 Gbit. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Usb 4? Problemet først må Kaby Lake og cannonlake og AMD Zen dukke opp? Etterpå da http://phys.org/news/2010-02-germanium-laser-closer-optical.html Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 "Her er teknologiene som kommer i din neste PC" "Hvis tidsplanen holder, vil GDDR6 dukke opp på markedet i 2018" "HBM3 ventes i 2019 eller 2020" "vil de første DDR5-brikkene dukke opp på markedet en gang rundt 2020" Garantert ikke noen som skal ha sin neste PC før det.... Har dere sett hvor mange som trenger hjelp til kjøp av PC på forumet? Det er en jevn bølge hele tiden. Jeg gleder meg, men når dere skriver slik så tenker jeg faktisk at det er en liten mulighet for at det kommer før jeg skal kjøpe neste PC. Skuffet. 1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 "Her er teknologiene som kommer i din neste PC" "Hvis tidsplanen holder, vil GDDR6 dukke opp på markedet i 2018" "HBM3 ventes i 2019 eller 2020" "vil de første DDR5-brikkene dukke opp på markedet en gang rundt 2020" Skuffet. Jeg har også lyst på ny pc før 2020. Lurer også på om jeg kommer til å ha både GDDR6 og HBM3 i min neste pc? Men det er gøy å lese om hva som kommer og da Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Det er det, men det er ikke vanskelig å skrive "Dette er de nye minneteknologiene" eller noe slik. Jeg hadde garantert lest en artikkel med den overskriften 7 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 På tide å komme med spesialiserte hovedkort uten sata porter, men med flere M2 og pci slots for pci ssd Ser mye heller at de kommer med mini sas porter, med sata foldout til 4x SATA.... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Når kommer egentlig 2.5 Gbit nettverkskort og switcher til hjemmebruk? Var vel snakk om snarlig lanseringKommer nok til å gå rett over på 10 Gbit. Problemet med 10 Gbit er at strømbruket er mye høyere enn på 1 Gbit og kostnaden er fremdeles en god del høyere enn 1 Gbit. Ja, venter selv på 10gbit, det er kanskje den viktigste "Nye teknologien", på trappene. AtW 3 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Det er det, men det er ikke vanskelig å skrive "Dette er de nye minneteknologiene" eller noe slik. Jeg hadde garantert lest en artikkel med den overskriften Joa, men det er ikke Se Og Hw nok. 8 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Når kommer egentlig 2.5 Gbit nettverkskort og switcher til hjemmebruk? Var vel snakk om snarlig lanseringKommer nok til å gå rett over på 10 Gbit. Problemet med 10 Gbit er at strømbruket er mye høyere enn på 1 Gbit og kostnaden er fremdeles en god del høyere enn 1 Gbit. Ja, venter selv på 10gbit, det er kanskje den viktigste "Nye teknologien", på trappene. AtW 10gig hadde vert veldig veldig dig ja, håper da at de har SFP+, men blir uansett dyrt ved å bytte switcher, rouere osv osv. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Når kommer egentlig 2.5 Gbit nettverkskort og switcher til hjemmebruk? Var vel snakk om snarlig lanseringKommer nok til å gå rett over på 10 Gbit. Problemet med 10 Gbit er at strømbruket er mye høyere enn på 1 Gbit og kostnaden er fremdeles en god del høyere enn 1 Gbit. Ja, venter selv på 10gbit, det er kanskje den viktigste "Nye teknologien", på trappene. AtW 10gig hadde vert veldig veldig dig ja, håper da at de har SFP+, men blir uansett dyrt ved å bytte switcher, rouere osv osv. SFP+ er mindre nyttig enn TP for normal hjemmebruk, det er mer stress å strekke. AtW 1 Lenke til kommentar
Utking Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Kanskje jeg endelig kan komme meg vekk fra pci-e 2.0, ingen usb 3.0, og heller ikke sata 3 Fungerer greit enda da, hadde håpt å kunne ha hovedkortet i 3 år til 1 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Hva skal vi med GDDR6 når vi har HBM2??? Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Og jeg som tenkte å bygge ny PC desember 2016, akk, da blir det desember 2018. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Når kommer egentlig 2.5 Gbit nettverkskort og switcher til hjemmebruk? Var vel snakk om snarlig lanseringKommer nok til å gå rett over på 10 Gbit. Problemet med 10 Gbit er at strømbruket er mye høyere enn på 1 Gbit og kostnaden er fremdeles en god del høyere enn 1 Gbit. Ja, venter selv på 10gbit, det er kanskje den viktigste "Nye teknologien", på trappene. AtW 10gig hadde vert veldig veldig dig ja, håper da at de har SFP+, men blir uansett dyrt ved å bytte switcher, rouere osv osv. SFP+ er mindre nyttig enn TP for normal hjemmebruk, det er mer stress å strekke. AtW SFP+ med innebygget DWM hadde vært en drøm Lenke til kommentar
G Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Når kommer egentlig 2.5 Gbit nettverkskort og switcher til hjemmebruk? Var vel snakk om snarlig lanseringKommer nok til å gå rett over på 10 Gbit. Problemet med 10 Gbit er at strømbruket er mye høyere enn på 1 Gbit og kostnaden er fremdeles en god del høyere enn 1 Gbit. Ja, venter selv på 10gbit, det er kanskje den viktigste "Nye teknologien", på trappene. AtW Thunderbolt burde vel være en konkurrent, men kanskje det mangler ordentige nettverksprotokoller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734 Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Enda mer DDR minne!? Nå må vel HMC snart være ferdig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå