Ducky Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg skal snart bygge meg en pc ... men jeg er svært redd for instalasjonen av windows .. Hvordan instalerer man windows på en tom hdd? Takk for alle svarene!!! Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Sett i windows cd'n, fyr opp maskinen og sørg for å starte fra cden!!!! Gjennom installasjonen får du da alle valg ang. partisjonering osv!!! Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Sett i windows cd'n, fyr opp maskinen og sørg for å starte fra cden!!!!Gjennom installasjonen får du da alle valg ang. partisjonering osv!!! Hvordan sørger jeg at d starter fra cd-en Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Du setter cd-rommen til first boot device i bios Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Du går inn i BIOS ved å trykke på enten F1 eller delete under oppstart, så finner du noe som heter "boot sequence" eller lignende. der skal det stå at D: er før A: C: og/eller scsi. D: skal være først asso Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg skal snart bygge meg en pc ... men jeg er svært redd for instalasjonen av windows .. Hvordan instalerer man windows på en tom hdd? Takk for alle svarene!!! Si meg en ting, er det helt blanco oppe i skallen din ? Har kikket litt på de øvrige innleggene dine. Hvor mye svada klarer du virkelig å presse ut? Jeg er sikkert morgengretten nå, men .... Lenke til kommentar
Majorp Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Si meg en ting, er det helt blanco oppe i skallen din ? Har kikket litt på de øvrige innleggene dine. Hvor mye svada klarer du virkelig å presse ut? Jeg er sikkert morgengretten nå, men .... Synes du skal roe ned ordbruken litt. Litt drøyt og si at folk er blanco i hodet. Godt mulig han ikke kan så mye men det er vel derfor han spør. Husk vi har alle vært på det stadiet en gang. Mvh MajorP Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Si meg en ting, er det helt blanco oppe i skallen din ? Har kikket litt på de øvrige innleggene dine. Hvor mye svada klarer du virkelig å presse ut? Jeg er sikkert morgengretten nå, men .... Synes du skal roe ned ordbruken litt. Litt drøyt og si at folk er blanco i hodet. Godt mulig han ikke kan så mye men det er vel derfor han spør. Husk vi har alle vært på det stadiet en gang. Mvh MajorP På det stadiet? Nei, vet du hva. Der har jeg nok aldri vært. Og kommer heller aldri til å nå det. Poenget ditt med å roe språkbruken tar jeg Men skjønner fortsatt ikke hvordan Ducky skal klare å montere en pc, som ikke engang vet hvordan en installerer Windows. Eller kanskje han vet det? Du burde kanskje kikke litt nærmere på innleggene hans, så kanskje du forstår min frustrasjon. Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Si meg en ting, er det helt blanco oppe i skallen din ? Har kikket litt på de øvrige innleggene dine. Hvor mye svada klarer du virkelig å presse ut? Jeg er sikkert morgengretten nå, men .... Synes du skal roe ned ordbruken litt. Litt drøyt og si at folk er blanco i hodet. Godt mulig han ikke kan så mye men det er vel derfor han spør. Husk vi har alle vært på det stadiet en gang. Mvh MajorP På det stadiet? Nei, vet du hva. Der har jeg nok aldri vært. Og kommer heller aldri til å nå det. Poenget ditt med å roe språkbruken tar jeg Men skjønner fortsatt ikke hvordan Ducky skal klare å montere en pc, som ikke engang vet hvordan en installerer Windows. Eller kanskje han vet det? Du burde kanskje kikke litt nærmere på innleggene hans, så kanskje du forstår min frustrasjon. Ja du er ganske morgengrette. Det er jo helt tydelig at dette er den første maskinen fyren mekker sammen, og jeg husker godt at jeg også var litt usikker på hvordan jeg skulle gå frem for å innstalere windows når jeg bygget min første pc. Og det med god grunn for jeg hadde en brent win98se disc som ikke var bootable, og der satt jeg i 4 dager og kunne f a e n ikke finne ut av hva som feilte maskinen min... Nå jobber jeg jo med data, og reinnstalerer maskiner nesten daglig, så innstalering av windows kunne jeg ha gjort i blinde, men de første gangene er det lett å være litt usikker... Lenke til kommentar
jsdf Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 å installere Windows kunne jeg for fem år siden.... er 15 nå.. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Jeg skal snart bygge meg en pc ... men jeg er svært redd for instalasjonen av windows .. Hvordan instalerer man windows på en tom hdd? Takk for alle svarene!!! Først Av Alt. Hvis Du har en HELT NY hardisk som ikke Er Partisjonert, så burde du gjørde Følgende: 1. Bruk en F.eks en Windows98 Oppstart diskett (gamle måten) og sett den i Diskettstasjonen så venter du til du får valg om og starte maskinen med eller uten cd rom, da tar du uten (går fortere) så når den er ferdig 2. skriver du Fdisk, trykker på J 3. trykk på valg 1: Opprett dos-partisjon eller Logisk DOS-stasjon og enter, på neste trykker på enter på valg 1. så spør den etterhvert om du vil ha all tilgjenlig plass på en stasjon, da anbefaler jeg deg og ha 2-5GB på en (C:) og Resten på en Partisjon 2. 4. når du har gjørt dette så må du starte maskina på nytt, ha i win98 oppstartdisketten og når den har gjort seg ferdig så Må du Formatere Disk C: Og D: om de har laget 2 som er Best. 5. først nå kan du Legge Inn Windows,95, 98,2000,Xp,xp Pro, osv Men Dette Er KUN om du har en Helt ny disk.Har du en som er Parisjonert gjør du Kun Det Siste! Endret 26. november 2003 av AMD_XP3000+ Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 å installere Windows kunne jeg for fem år siden.... er 15 nå.. ........å enda har du mye å lære lille venn. Lenke til kommentar
jsdf Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) å installere Windows kunne jeg for fem år siden.... er 15 nå.. ........å enda har du mye å lære lille venn. sant det men alikevel... Endret 26. november 2003 av jsdf Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 MÅÅ bare få si at det er NOE galt her.....du skal bygge deg en pc men du kan ikke å legge inn windows? thumbs up for you (not) Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 (endret) MÅÅ bare få si at det er NOE galt her.....du skal bygge deg en pc men du kan ikke å legge inn windows? thumbs up for you (not) å heregud!!!! må dokker slutte med d der !!! d blir jo ****** mæ den første gangen jeg bygger pc... jeg har aldri instalert windows på en tom disk.. den første gangen jeg instalerte windows var da jeg skulle gå over til xp.. og jeg fikk min første(ferdigbygd) pc før 2 år sida.. og jeg er ikke så veldig flink med software, kan mest om hardware.. Jeg vil være veldig takknemelig hvis dere prøver å hjelpe meg , ikke kritisere meg for mine kunnskaper! MVH. Ducky! Endret 29. november 2003 av Ducky Lenke til kommentar
leirpytt Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg skal snart bygge meg en pc ... men jeg er svært redd for instalasjonen av windows .. Hvordan instalerer man windows på en tom hdd? Takk for alle svarene!!! Først Av Alt. Hvis Du har en HELT NY hardisk som ikke Er Partisjonert, så burde du gjørde Følgende: 1. Bruk en F.eks en Windows98 Oppstart diskett (gamle måten) og sett den i Diskettstasjonen så venter du til du får valg om og starte maskinen med eller uten cd rom, da tar du uten (går fortere) så når den er ferdig 2. skriver du Fdisk, trykker på J 3. trykk på valg 1: Opprett dos-partisjon eller Logisk DOS-stasjon og enter, på neste trykker på enter på valg 1. så spør den etterhvert om du vil ha all tilgjenlig plass på en stasjon, da anbefaler jeg deg og ha 2-5GB på en (C:) og Resten på en Partisjon 2. 4. når du har gjørt dette så må du starte maskina på nytt, ha i win98 oppstartdisketten og når den har gjort seg ferdig så Må du Formatere Disk C: Og D: om de har laget 2 som er Best. 5. først nå kan du Legge Inn Windows,95, 98,2000,Xp,xp Pro, osv Men Dette Er KUN om du har en Helt ny disk.Har du en som er Parisjonert gjør du Kun Det Siste! Hvis du skal legge inn windows 2000 eller XP så glemmer du alt som står i posten jeg quota. Gjør som noen tidligere nevnte, inn i bios og endre cd-rom til first boot device og sett inn plata, og boot på nytt. Når instalasjonsprogrammet til 2000 el XP har starta opp så kan du partisjonere og formatere og velge filsystem inne i installasjonsprogrammet. Glem alt som heter boot diskett og fdisk... får du ikke brukt for med mindre hk ditt er så gammelt at det ikke støtter boot fra cd. (men her var det vel snakk om en ny maskin?) Lenke til kommentar
Mio Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 pointet med forumet her er jo at folk skal hjelpe med å svare på innlegget til de som stiller spørsmålet. leser jeg et innlegg jeg synes virker helt bak mål/idiotisk, så ignorerer jeg det bare. Virker som enkelte bare svarer svada for og få opp statistikken på meldingene sine. jeg vil anbefale deg og bruke fdisk eller partition magic (seneste versjon kan du bruke fra windows) Jeg lærte og bruke dette ved å søke i google og yahoo lykke til! Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 ...og uten at noen i denne tråden skal ta det som noen ærekrenkende kritikk av kunnskaper og ferdigheter: Jeg synes i grunn det er helt greit at Elkjøp finnes, jeg. Det er et marked for den type pc-salg også, hvor man kan få komponentene ferdig skrudd sammen, eller få programvaren installert og testet for seg. ;-) Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hva gjør jeg nå.., Hva gjør jeg når jeg setter sammen pc-en <-- DU LAGER EIN ÅRTLIG TOPIC! Lenke til kommentar
cpy Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 pointet med forumet her er jo at folk skal hjelpe med å svare på innlegget til de som stiller spørsmålet. lykke til! men av og til er dessverre spørsmålet kanskje litt for teit til å tro at det er sant..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå