Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Små pupiller hos damer, tegn på ikke interesse?

Anbefalte innlegg

Har merket med noen damer når man får dyp øyekontakt at pupillene dems er veldig små. Har lest at det motsatte er tegn på seksuell interesse og at små pupiller betyr avsky. Bare synes det er litt merkelig da dette har skjedd med damer som jeg har følt god kjemi med. Er jeg helt på bærtur med tolking av kjemi eller betyr dette pupill greiene ingenting?

Anonymous poster hash: 76d48...b41
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det betyr ingenting. Størrelsen på pupillene avhenger av lysforholdene, har nada med romantiske følelser eller tiltrekning å gjøre.

Sykdom og sentralstimulerende midler kan dog påvirke størrelsen på pupillene.

Kan legge til at det sympatiske nervesystemet kan påvirke størrelsen på pupillene ved voldsom redsel (fight or flight response. f.eks) og lignende. Jeg håper det ikke gjelder dine stevnemøter, hehe :p

Endret av Uderzo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har ikke funnet noen seriøs forskning som viser at seksuell tiltrekning etc. har en direkte påvirkning størrelsen på pupillen. Hvis slike forskning finnes så er jeg veldig interessert i å lese mer om det.

A study at Edinburgh University showed that women who are ovulating are more attracted to men with large pupils. Women subjects who were about to start their menstrual cycle were shown three pictures of men – one with large pupils, one with medium sized pupils, and one with small pupils. The majority of women chose the man with large pupils. Because of these findings, the researched deduced that women who are about to ovulate associate large, dilated pupils with sexual interest.

One cannot control pupil dilation, but when in a romantic setting, the mood can definitely be set for love. A reduction of light causes the pupils to dilate. That is why when people think of romantic restaurants, they usually think of ones with soft light and candles.
While it is likely that pupil dilation is a sign of sexual interest, it is not true 100% of the time. Dilated pupils can also happen when women look at photographs of babies or when a hungry study subject sees an appetizing dinner, so the dilation doesn’t always mean sexual attraction.

Så jeg tror ikke det lønner seg å bedømme en situasjon utifra størrelsen på pupillene ;)
Da det meste visstnok kan føre til pupilldilatasjon(utvidelse av øyets pupill). Har dog ikke funnet noe som tilsier at små pupiller betyr noe annet enn at øyet har nok, trolig mer enn det trenger, lys.

Endret av Uderzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette var riktignok utendørs med sol ute, og alt annet kroppspråk tolket jeg positivt. Bare lurte på om det var "falskt" og at øynene avslørte det hele, men føler jeg fikk svar nå. :)

Anonymous poster hash: 76d48...b41

Små pupiller er vanlig når man er ute i solen, så hun viste nok ikke avsky ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Kan legge til at det sympatiske nervesystemet kan påvirke størrelsen på pupillene ved voldsom redsel (fight or flight response. f.eks) og lignende.

Jepp, men dette varierer fra person til person så det gir neppe grunnlag for en generell regel. Det er altså teoretisk mulig at en enkelt persons pupiller lar seg påvirke av f.eks. seksuell opphisselse, mens andre ikke reagerer på samme måte.

Så... en kan kanskje anta noe ut fra størrelsen på pupillene til et menneske en har kjent (vært sammen med) lenge, men ikke anta det samme med fremmede en treffer rett før baren stenger.

Lenke til kommentar

Kan legge til at det sympatiske nervesystemet kan påvirke størrelsen på pupillene ved voldsom redsel (fight or flight response. f.eks) og lignende. Jeg håper det ikke gjelder dine stevnemøter, hehe :p

Fight or flight = adrenalin. Hvis dama blir opphisset til den graden at hjernen spruter ut litt av magistoffet så vil pupillene forandre seg.

Jeg tviler på at det skjer i så stor grad at man merker det og dette høres ut som den mest idiotiske måten å bedømme en dames interesse for et mannfolk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Små pupiller gir skarpere bilde, men også mørkere. Derfor prøver øyet alltid å ha pupillene så små som mulig, men ikke så små at det blir for mørkt. I praksis betyr det at man får små pupiller når det er lyst og store når det er mørkt.

Tinntallerknene og knappenålshodene nevnt over var nok ruset på noe, eller led av en sykdom.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...