Bjerknez Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Jeg har nettopp kjøpt meg ny stasjonær pc og lurer derfor på om min gamle i det hele tatt er verdt noe som helst. Spec: - i920 CPU 2.4ghz - 16GB RAM - Geforce 560TI - 2TB 7.200 RPM HD - Asus hovedkort (husker ikke modell) - 1000W strømforsyner (husker ikke merke) - Lian-Li Big Tower med 3-4 140mm vifter i front og 1-2 i toppen og en bak. Trinnløs justerbare. Noen som vet hva jeg kan kreve av denne, eller er det ennklest og hive den på dynga? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 1000 - 1500 kr for alt er jo ikke umulig Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Den maskinen er perfekt som donasjon til noen som trenger en maskin for enkelt bruk Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. august 2016 Forfatter Del Skrevet 22. august 2016 Tenkte meg det ja. For den summen så blir det nok heller til at jeg donerer den til et familiemedlem. Men tror ikke det er så veldig mange som vil ha en svær big tower pc som støyer litt under pulten. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 (endret) Vel meste er vel utdatert søppel, 1000W strømforsyner (husker ikke merke) - Lian-Li Big Tower med 3-4 140mm vifter i front og 1-2 i toppen og en bak. Trinnløs justerbare. Nå vet jeg ikke om psuen er 80 plus gold og kabinettet er fint stand? Men mener det bør være mulig å få rundt en 1000 lapp maks per del her. Hvis det er dette: https://www.prisguide.no/produkt/NDQzXjI0Mjc3NTg https://www.prisguide.no/produkt/corsair-rm1000-194815 Men godt mulig du får mere hvis du selger hver del for seg. i 920 er for gammelt de fleste som vurder slik oppsett ville gått for i7 970. Eller en Xeon veriant. Hovedkortet kan også være verdt ca 1000 kr i bestefall. For er ofte den delen som ryker først ved overklokking. Men resten tror jeg er svært vanskelig å selge. Endret 22. august 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. august 2016 Forfatter Del Skrevet 22. august 2016 Ja, jeg tror nok denne blir satt på loftet. Kan sikkert selge den for en tusing, men da får noen komme å hente den. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Kunne kanskje vurdert PSU, hovedkort, ram hvis det er raskere en 1600 mhz. Tusen kr er ganske billig for dette, men måtte blir å sende med posten i så fall. Med kvittering hvis mulig. Da jeg ikke vil ha alt. Fint med 1000 watt PSU ved overklokking på vinteren. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. august 2016 Forfatter Del Skrevet 22. august 2016 Kvitteringen er nok borte, men kjøpte den fra Netshop (som nå er borte). Mener den kostet rundt 20-lapper for ca. 5-6 år siden. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg gidder å styre med dette for en 1000-lapp. Jeg aner heller ikke hvor raske minnebrikkene er, selv om det sikkert lett kan finnes ut....? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Søk etter den lange produktkoden på brikken Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. august 2016 Forfatter Del Skrevet 22. august 2016 Kan se på dette når jeg kommer hjem senere i dag Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Det var leit, fleste som er villige å betale litt for gammelt maskinvare ønsker vel helst garantien er intakt, kanskje xClaymanx har mere rett i prisen i så fall. Selv om jeg fremdeles har sokkel 1366 som funger. Dette er 1333 mhz brikker det ser man i produktnavnet. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Hva skal du med garanti på en seks år gammel maskin LMH1? Det er vel kun minnebrikkene som har så lang garanti og minnebrikker pleier aldri å ryke dersom de først fungerer. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. august 2016 Forfatter Del Skrevet 22. august 2016 Nå er vel pc'en over 5 år gammel så både garanti og reklamasjonsretten er vel nå long gone? Uansett, ikke noe krise dette. Jeg bare setter den på loftet til noen i familien skulle trenge en pc til enkle oppgaver 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Hva skal du med garanti på en seks år gammel maskin LMH1? Det er vel kun minnebrikkene som har så lang garanti og minnebrikker pleier aldri å ryke dersom de først fungerer. Alt kan ryke, uansett, vi vet jo alle om koss hodetelefoner som ryker selv om de har livstidsgaranti. Men normaltsett er ting av kvalitet og man ikke overklokker burde de holde lenge. Det er uansett surt å tape både tid og penger på å bygge noe som ikke funger. Godt mulig jeg går for AMD Zen når det kommer istedenfor. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Hva i alle dager er det du snakker om? Kvittering på produktene er da verdiløs dersom garanti/reklamasjon er utgått................... Når det gjelder rammen så koster det deg mer i frakt (ved garanti) enn å kjøpe nye på finn... Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Har 2 maskiner med samme CPU, rammen er riktig nok treg, men med en god CPU kjøler og litt clocking sparker CPU fortsatt godt fra seg. Med litt triksing kan det bli en ypperlig over snittet god Minecraft maskin til familien. en liten SSD systemdisk så er det eventuelt bare skjermkortet som henger langt etter. Eventuelt kan du bruke den som en kraftig stuepc / filserver. Jeg har fortsatt ikke avskrevet mine, De er riktig nok overcloket til 4Ghz. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 En oppgradering til en 950/970 koster heller ikke mange kronene OM TS i det hele tatt vil bruke penger på den. Ellers dytter du inn noen flere disker. Installerer en linux distro og plex. Sett maskinen i boden så har du en kjempefin server. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Skulle nesten tro dette var min ex-ex-maskin, solgte akkurat slik maskin med samme specs, samme skjermkort, bare 750w psu til 2300,- for ett år siden Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. august 2016 Forfatter Del Skrevet 23. august 2016 Solgte den til en pc kyndig kompis for 1.500,- 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå