Gå til innhold

Strøjobber som student?

Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Hei,

Jeg har i utgangspunktet behov for litt ekstra inntekt i høst ved siden av studiene, men vegrer meg for en fast stilling av ulike årsaker. Er mer interessert i kortsiktige jobber/oppdrag. Alt fra noen timers arbeid til noen dager.

Har alt sikret meg rundt 20 timer i løpet av høsten, så noe har jeg alt sikret meg.

Noen tips til hvor jeg kan kikke?

Ser også at det finnes et marked for småjobber på Finn.no, men mye av det ser ut til å være grovt underbetalt. Type "Monter kjøkken for kr 1500 og still med alt verktøy selv". Skal allikevel følge med litt der.

Er håndverker, så kan ta på meg slike type jobber, men har litt begrenset med verktøy og ikke tilgang til bil.

På forhånd takk for tips! :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan se på hagene til folk og gå å banke på hvis det ser ut som det trengs en liten sjau. Blir ikke mange hundrelappene, men det er skattefritt. Du klarer nok å skrape sammen 5-6-700,- dagen på det uten altfor mange timers jobbing.

Ellers så kan du sette ut en annonse selv, gjerne i lokalavisa da gamliser gjerne liker annonser som er skrevet på papir. Sånne lapper folk henger ut på butikker er også en idè.

Det er litt tullete å si at det er underbetalt, er ikke akkurat tariff på småjobber. Skal du ha "rettferdighet" så skaffer du en "skikkelig" jobb.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Hvordan er det tullete å si at det er underbetalt? 

Kr 1500 for å montere et kjøkken er underbetalt. Vi snakker da om en timelønn på kr 75 om du er veldig effektiv og heldig. Sannsynligvis lavere.

Tror ikke det er så aktuelt å gå rundt å luske i hagene til folk og banke på huset deres, men kan gjerne ta på meg den slags jobber. :) 

Lenke til kommentar

Jeg fikk deltidsjobb som juletreselger rundt desember via Adecco. Mulig de bare gikk til vikarbyrå og ikke utlyste stillingen (siden det er bare noen timers jobb på ettermiddagene), men du kan jo forhøre deg med Plantasjen eller andre som selger juletrær uansett.

Vi startet med å lempe nye trær ut av bilen og stilte dem opp, og bare var der når folk kom for å kjøpe og spørre og kikke litt, hjalp dem få på netting og det var det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...