torest Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 – Sjarken har overgått alle mine forventninger.Batterifiskebåten Karoline: Ett år uten driftsavbrudd 1 Lenke til kommentar
Hugo Pedersen Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Båten i seg selv er tung, viss man kunne utnytte dette til og lade batteriene. Kunne muligens leddet båten som en orm muligens. Bruke pumpesystem Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Båten i seg selv er tung, viss man kunne utnytte dette til og lade batteriene. Kunne muligens leddet båten som en orm muligens. Bruke pumpesystem Husk at båten skal benyttes av mennesker også. 1 Lenke til kommentar
BjartmarO Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Fantastisk... Jeg var ute på fjorden før helgen, i en slags liten sjark/fiskebåt. Jeg tenkte på det på vei inn igjen fra feltet, at jeg mest sannsynlig ikke hadde holdt ut maskinstøyen, dersom jeg selv skulle ha vært fisker på heltid. Denne løsningen virker jo som om den delvis løser noe av dette, selv om artikkelen ikke sier så mye om støyen under normal gang. Jeg antar vel at den også er lav, og i alle fall mye lavere enn støyen fra et ordinært dieselbasert fremdriftssystem. 3 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Tøft gjort å satse på noe nytt, og flott at det fungerer så bra. 3 Lenke til kommentar
BjartmarO Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Jeg var ute på fjorden før helgen, i en slags liten sjark/fiskebåt. Jeg tenkte på det på vei inn igjen fra feltet, at jeg mest sannsynlig ikke hadde holdt ut maskinstøyen, dersom jeg selv skulle ha vært fisker på heltid. Denne løsningen virker jo som om den delvis løser noe av dette, selv om artikkelen ikke sier så mye om støyen under normal gang. Jeg antar vel at den også er lav, og i alle fall mye lavere enn støyen fra et ordinært dieselbasert fremdriftssystem. Her må jeg korrigere meg selv nesten før jeg har trykket på "Post", ser jeg: "...et dieselaggregat på 80 kW til transitt til og fra feltet." Da forsvinner jo litt av den støyreduserende effekten som jeg så for meg, selv om redusert støy under selve fiskeriet ute på feltet helt sikkert også må ha en høy verdi for de som skal bruke utstyret. 2 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Imponerende! Men husk at dette er kun toppen av isfjellet så å si hvis man tar i betraktning at dagens batterier hare bare ca 300W/kg, og selv dette i de "råeste" batteriene som finnes. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Hvorfor bruker denne sjarken lenger tid på transitt? Og hvor kraftige batterier må en ha for å dekke en dårlig dag på feltet? Lenke til kommentar
R9CT8GIN Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 En båt trenger ballast for den skal bli stabil. I en bil er batterier bare en ekstra vekt å dra på, men i en båt kan batteriene brukes som ballast. Hvis en også benytter sjøgangen til å lage energi som kan lade batteriene så kan man snart reise nesten helt gratis med en elektrisk motor 2 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Når eg vert rik, skal eg kjøpe meg ein slik: http://nedshipgroup.com/?portfolio=solarwave-60-luxury-zero-emmission-yacht 2 Lenke til kommentar
Hugo Pedersen Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Båten i seg selv er tung, viss man kunne utnytte dette til og lade batteriene. Kunne muligens leddet båten som en orm muligens. Bruke pumpesystem Husk at båten skal benyttes av mennesker også. Ja kan ikke leddet den alle veier. på midten, og plassere vekten strategisk, burde få bra med effekt når man stanger i bølger og E.v motsatt. Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Når eg vert rik, skal eg kjøpe meg ein slik: http://nedshipgroup.com/?portfolio=solarwave-60-luxury-zero-emmission-yacht Mitt alternativ er svært mye mer miljøvennlig enn dette skipet. Nemlig ingen skip. Lenke til kommentar
R9CT8GIN Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Når eg vert rik, skal eg kjøpe meg ein slik: http://nedshipgroup.com/?portfolio=solarwave-60-luxury-zero-emmission-yacht Mitt alternativ er svært mye mer miljøvennlig enn dette skipet. Nemlig ingen skip. Hvordan skal du da komme ut på fiske. 1 Lenke til kommentar
FB.934880505 Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Når eg vert rik, skal eg kjøpe meg ein slik: http://nedshipgroup.com/?portfolio=solarwave-60-luxury-zero-emmission-yacht Så du vil ha en 60 fots båt dere et tak man ikke kan oppholde seg på dekker hele båten? Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 (endret) Hvordan skal du da komme ut på fiske. Du mener en luksusbåt ment for diktatorer er godt egnet til å fiske? Endret 1. september 2016 av tommelfingerregel2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå