Ragnar115 Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Hei! Eg er helt ubrukelig på elektronikk då spessielt lyd og bilde. Nå vil eg gjerne oppgradere lydbildet fordi eg kunne tenkt meg surround. Det eg lurer på er om Netflix og de forskjellige tjeneste støtter surround. Lurer også på hva hva type surround som eksisterer. Altså de informerer om at 9.1.1 osv osv. (Har som sagt så liten peiling at det gjør det nesten vanskelig å bli forstått) Først og fremst så er budsjettet trangt og leiter kun etter en oppgradering. Trenger ikke noe mind blowing. Noen tips til å sette oopp? Rommet er 13 kvadrat men vil bruke det i en stue når eg flytter ut. Hva må eg tenke på? Hva ser man etter? Lurt å investere i forsterker som støtter atmos eller er det waste? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Spørsmål som dukker opp er: budsjett og hvor kravstor er du til lydbildet? F.eks. hva har du brukt av høytalere og forsterkere før som du er vant med lydbildet til? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Skal du bruke Netflix osv så størrer ikke de Atmos enda, men det kommer. Har selv Atmos, og har ikke angret ett sekund på det. Selv fra lydspor som ikke har det, så fikser Dolby å lage meget bra effekt i de høyttalerne også. Overraskende bra faktisk. Eneste problemet er at den ikke lager like god Atmos effekt på fra dårligere lydkilder. Netflix er dessverre en av disse. Merker nokså stor forskjell, og hvor kjedelig lydbildet er i fra dem, selv om jeg får DD Plus fra dem. Dette fordi jeg er altfor godt vant med den ukomprimerte lyden som er på Blu-ray. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 26. august 2016 Forfatter Del Skrevet 26. august 2016 Helst under 10.000 Alt eg har nå er dårlig dritt til 3000 totalt og kan ikke brukes med nytt anlegg da dem krever spessielt ledninger Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Soundgarden har akkurat nå tilbud på Marantz modeller, med Atmos. Marantz er aldri ett dårlig valg. (Kommer personlig aldri til å gå for noe annet igjen, om de ikke plutselig driter seg ut på nye modeller) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå