Gå til innhold

Objektiver til 10D og 300D

Anbefalte innlegg

Er så heldig at jeg får både 10D og 300D til å bruke i jobbsammenheng, og lurer på hvilke objektiver jeg skal ønske meg til å bruke med disse.

Tror jeg vil ha med EF-S 18-45 mm f/3,5-5,6 som følger med 300D, og i tillegg har jeg tenkt på disse objektivene:

Canon EF 24-70mm f/2,8L USM

Canon EF 70-200mm f/2.8L USM

Er dette gode objektiver som kan brukes til begge kameraene?

Hvilke andre objektiver bør jeg evt. vurdere?

Mvh.

Are

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser jo her at penger ikke er noe problem :laugh:

De 2 objektivene du har valgt deg er objektiver i toppklasse.

12.000,- pr stk sier jo litt om kvaliteten da..............

Sidene jobben din er stinn av gryn ville jeg også ha hatt et Canon EF 16-35 mm f/2,8 L USM for å få en brukbar vidvinkel på 10D.

Hvor mye skal du ha for å bytte jobb? ;)

Lenke til kommentar

Her skulle du ha det meste ja :thumbs:

Eller kanskje du skulle slenge på et Macro-objektiv også....

Canon 100mm F2,8 Macro skal være bra. 1:1 - macro. Da får du også en flott portrettlinse.

Sammen med 70-200mm'eren på F2,8 kan du jo også bruke både 1,4x og 2x konvertere på uten å miste autofocusen. (den klarer F5,6)

En konverter på 1,4x gir "gode" bilder, mens en 2x gir "brukbare" bilder sett fra proffenes ståsted.

Jeg må klare meg med et 300D m/18-55mm + en Sigma 70-300mm 4-5,6 APO Super Macro en stund, men tror nok jeg skal få det moro med det også :dribble:

Selv skal jeg etterhvert invistere i en Sigma 105mm F2,8 Macro og en Sigma 100-300mm F4,0 + en 1,4x telekonverter.

Lenke til kommentar
Takk for gode svar :)

Vi får se hvor mange objektiver det blir, men morsomme leketøy blir det i allefall :laugh:

Og så blir det 1Ds istedenfor 300D.. hehe.. ;)

-Are

Du ramla bare sånn helt plutselig ned i en hobbyfotograf's fantasiverden? :thumbs:

Er så sjalu på deg at jeg inderlig håper at det er en skikkelig drittjobb du har utenom å leve ut MINE drømmer :devil:

Neida, jeg unner alle å få den muligheten du har fått nå.

Lykke til med utstyret "ditt" :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...