Gå til innhold

Spm ang viftemontering og prosesstortemperatur

JTT

Anbefalte innlegg

Hei folkens =) Jeg fikk hjelp av en kompis til å bygge en ny pc igår. Han er flink med PC, men det var en ting jeg lurte på, og det var at han insisterte på å montere viften til prosesskjølren(Noctura Hs-90) på "utgang siden" hvis dere skjønner. Forklarte valget ved at kald luft fra fronten vil bli trukket gjennom prosessorkjøleren av denne viften og så ut gjennom bakdeksel viften. Men ser på alle bilder av viften er på høyre side om dere forstår? Hva tenker dere om dette?

Temperaturer i spill ligger i høyt 60tall/Tidlig 70 ( er da ultra på alt osv ), har komt opp i 78 på en core, som er 4 ifra maks temp til de andre cores.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste er at luften suges inn fra et sted og blåses ut et annet sted, "vind" om man kan kalle det det. Viftene blåser kun i en retning og det er mer eller mindre uten betydning på hvilken side av kjøleren man monterer den så lenge den blåser riktig vei i forhold til de andre viftene.

Lenke til kommentar

Vil gjerne se et bilde, eller nøyaktig informasjon om hvilke deler du har.

Men generelt betyr det ikke mye om viften trekker luft gjennom ribben, eller om den dytter luften gjennom ribben. Begge deler har sine fordeler og ulemper.

Om dette er for varmt eller ikke kan jeg heller ikke uttale meg om før jeg vet hva du har. Ta gjerne et bilde og skriv ned alle deler. Vil gjerne også vite hva romtemperaturen er hos deg.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...