JTT Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 (endret) Heisann, har bygd meg ny pc. Spec: zotac 1080 amp 6700 i7 skylake 32gb ram Jeg ligger på alt i fra 60 til 140 fps is fallout 4 på med alle grafikk instillinger på max. Er disse dipsene til 60 området normalt? Har ikke målt men antar at jeg ligger gjennomsnittlig på ca 85-90 fps. Er spessielt når jeg kommer til store åpne områder at dipsene til 70-60 skjer. Som oftest høyt 70 tallet ca 76. V sync er på. Tusen takk hvis noen kan svare =) Endret 21. august 2016 av JTT Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Tipper det er relativt normalt ja, det er nok mulig å eliminere mye av de, men det henger mye sammen med hvor bra optimalisert spillet er og kompatabilitet med drivere og hardware du bruker. Vet ikke hvor bra Fo4 kjører på 10XX serien. 1 Lenke til kommentar
JTT Skrevet 21. august 2016 Forfatter Del Skrevet 21. august 2016 Har et tilleggspørsmål: Jeg tror kortet mitt har pittelitt "coil whine", kan ikke høre det så godt. I tilegg merket jeg ved måling av temperatur at kortet nådde hele 91 C en gang :O men dette var maks temperatur. Ble redd og satt viftekurven til viftene i kabinettet litt brattere. Nå testet jeg fallout 4 og det har ligget stabilt på 82 C i 20 min. Er det grunn til bekymring? Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Heisann, har bygd meg ny pc. Spec: zotac 1080 amp 6700 i7 skylake 32gb ram Jeg ligger på alt i fra 60 til 140 fps is fallout 4 på med alle grafikk instillinger på max. Er disse dipsene til 60 området normalt? Har ikke målt men antar at jeg ligger gjennomsnittlig på ca 85-90 fps. Er spessielt når jeg kommer til store åpne områder at dipsene til 70-60 skjer. Som oftest høyt 70 tallet ca 76. V sync er på. Tusen takk hvis noen kan svare =) Har ikke spilt fallout selv, men bekjente snakket om at det var dårlig optimalisert? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Har et tilleggspørsmål: Jeg tror kortet mitt har pittelitt "coil whine", kan ikke høre det så godt. I tilegg merket jeg ved måling av temperatur at kortet nådde hele 91 C en gang :O men dette var maks temperatur. Ble redd og satt viftekurven til viftene i kabinettet litt brattere. Nå testet jeg fallout 4 og det har ligget stabilt på 82 C i 20 min. Er det grunn til bekymring? Om ikke noen her inne med samme kort svarer så ville jeg googlet det spesifike kortet du har, det er ikke en farlig temperatur for et skjermkort, men jeg synes det er høyt, har dog 970, og det topper ut på 75. Lenke til kommentar
JTT Skrevet 21. august 2016 Forfatter Del Skrevet 21. august 2016 Ok =) takker for svar folkens. Merket nå dessverre at når jeg er i weblesere og på windows dashbordet, at skjermen "blinker" litt av og til, som et hvitt lys? noen som har støtt på dette problemet før? skjer ikke så ofte Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 (endret) Ok =) takker for svar folkens. Merket nå dessverre at når jeg er i weblesere og på windows dashbordet, at skjermen "blinker" litt av og til, som et hvitt lys? noen som har støtt på dette problemet før? skjer ikke så ofte Vel du sier ingenting om hvilken oppløsning du spiller i da, så hvordan kan vi vite om ytelsen er der den bør være? Så bør du ikke spille med vanlig V-Sync på, for det kan være årsaken til dine fps dropp. Sett heller på Fast-Sync - I nVidia kontrolpanel - 3D settings - Vertical sync - Fast. Så kan du gjøre en driver rensing. Avinstaller nVidia driveren på vanlig måte, så kjør Display Driver Uninstaller (DDU) i Safe Mode, reboot og legg inn nyeste nVidia driver. Endret 21. august 2016 av Betroz Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Ok =) takker for svar folkens. Merket nå dessverre at når jeg er i weblesere og på windows dashbordet, at skjermen "blinker" litt av og til, som et hvitt lys? noen som har støtt på dette problemet før? skjer ikke så ofte Det kan være driveren som gjør det, kjør DDU som Betroz skriver. Hvilken utgang bruker du på GPU? Jeg vet at DVI noen ganger kan klikke litt (pga driver?). Hos meg fikk jeg masse røde striper som "blinket"/ flimmret på skjermen og løsningen var å slenge på en overgang på GPU, DP-DVI. Angående fps-drops så er dette relativt vanlig, spesiellt hvis kortet throttler pga temperatur. 90 grader er uvanlig da kortene er stillt inn slik at viftene går på ved ca 60 grader og skal holde kortet ved ca 70 grader. Jeg vil si at 80 grader er grunn til å si "hmmm", men en GPU vil ikke ta skade av det. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Ja dårlig airflow i kabinettet gjør jo at skjermkortet blir varmere. Disse GTX 1080 korta skal egentlig ikke gå over 84 grader ved normal bruk (altså uten overklokking, og hvis airflow i kabinettet er bra nok). 1 Lenke til kommentar
Svar Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Du sier ingen ting om oppløsning på skjermen. 1 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Nvidia oppgir 94°C maksimum for 1080. Er uansett grunn til bekymring da du ikke burde se slike høye temperaturer. Forsøk åpne sidedør og se om det hjelper på maks temperatur. Hvis det gjør er det på tide med en boks trykkluft og muligens sterkere vifter inn/ut i kabinettet. 1 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Veldig grei regel, åpning av sidedør, om det gir lavere temps så har du dårlig airfllow. Kompis av meg hadde dette problemet: googlet et bilde som ligner på problemet. Okey, det som hadde skjedd her er at når han monterte nye skjermkortet sitt så tok han ikke titt på airflow'n. Det nye skjermkortet var såpass mye lenger at det blokkerte ALL airflow som sett på bildet. Åpening av sidedør når det er slik er helt logisk at det hjelper, og jeg er rimelig sikker mange sliter med akkurat dette. Flytte skjermkort et hakk ned gjorde vi også sånn at luft kommer seg forbi skjermkortet. +fjerning av HDD slots. +la til 140mm vifte der hvor cd-rom/dvd spillere ligger, sånn at luften går rett til cpu og ut igjen. 1 Lenke til kommentar
JTT Skrevet 21. august 2016 Forfatter Del Skrevet 21. august 2016 (endret) Tusen takk for svar folkens økte viftekurven til alle viftee i kabinettet og nå ligger kortet stabilt på 82C(testet i en time). Cpu temps på 62-70C(i et millisekund hoppet en av kjernene opp til 78C), men trooor jeg sier meg fornøyd med dette til jeg tjener penger til flere vifter, eller hva tenker dere? Forresten så slo pcen seg av etter 40 sec med 100% på alle kabinett vifter med beskjeden anti power surge shutdown. Har ikke hatt noe problemer med den ellers, leste at dette er en biosfunksjon som detektere over/undetspenninger men som ofte kan være litt vel "touchy". Noen her som har erfaring med den? Sorry for mange spm Endret 21. august 2016 av JTT Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Det er vel hovedsakelig pga at det ble litt vel mye trekk fra viftene ved oppstart og at dette til sammen var litt tøft for psu? Hvilken PSU eier du? Merke og modell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå