Gå til innhold

Har formatert, får ikke kontakt


griffin95

Anbefalte innlegg

Har satt i sammen ny maskin og tok med meg WD120Gb over til ny maskin boot'er med XPpro...ingen respons.

Denne disken stod i den gammle maskinen min og hadde dual-boot C: var Fat32 og resten var NTFS. Har prøved oppstarts-disk og Fdisk men NEI... vill ikke starte.

Tar og settter en mindre disk til master (20Gb) og kjører slave med en WD120Gb JB da virker alt.

Tar og formaterer til NTFS (nå C: = F:) alt går greit med formateringen.....men den starter fremdeles ikke opp som master.

Bruker en gjennoppretnings cd, som (Ghost) gir beskjed om at er skrive beskyttet ... jeg prøver med unlock... prøver også mev Norton Commander og sjekker attributter.

 

PS! i bios'en ser alt i orden ut for WD120Gb. Jumper er også plasert korrekt, hardisken virket jo når jeg tok den ut, men når jeg prøvde og slette filer på C: (Fat32) så ville ikke XP tillate dette når jeg kjører dual. :blush:

Hjelp dette er frustrerende

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dette er forstått rett: Regner med at det nye HK ikke er identisk med det gamle?

XP leter etter hardwaren som den ikke finner, chipsett m.m. og når driverne i XP

ikke passer får man problemer. Har lest en løsning på dette, husker ikke hvor dessverre. Men kanskje en clean install av XP er å foretrekke uansett?

Sikkert en mengde tråder her som tar opp dette.

Lenke til kommentar

Hei og takk for raske responser. Det som jeg nevner er at jeg ikke får kontakt når den står som master, dvs. jeg får ikke boot'et med XP.

Men jeg kan prøve og formatere alle partisjoner på nytt når WD120Gb står som slave. Og til sist står det igjen å bruke partion Magic for å sette alt samme ?

 

Note:

Dere sier at XP leter etter hardware fra tildlige maskin (IBM) men det gikk jo uten problemer på den miste disken (Maxtor 20 Gb) i den nye maskinen ?

 

Jeg har ikke flashet til siste Bios enda, (har jo ver.2 av H.kortet) da ikke alt er oppe og går. Vil helst ha antivirus opp før jeg går ut på nettet via LAN/router ?

 

A7N8X Deluxe m/AMD2600

Igloo Silent Breeze 462 II

Compucase CI-69U6 Black "Ultra Silent"

2x120mm vifter med viftestyring

2x512 dual TwinMos Pc3200

WD120Gb JB

Gainward TI4200

Lenke til kommentar

Jeg sleit i alle fall med det samme. Hadde den første WD'en min (80GB) som slave en stund.

Kjørte min 13 GB Fujitsu som master, siden OS'et var på den.

Da jeg kuttet ut 13 Giggern, og kun kjørte WD'en, så sleit jeg masse.

Hadde satt WD'ens jumper som master.

Fikk det ikke til å funke. Men når jeg satte 13 giggern som slave, så funket det.

 

Ved en nærmere titt på manualen og på disken så la jeg merke til at master posisjonen på WD'en kun skal brukes når man har master & slave.

Hvis den står alene, så skal ingen jumpere være der.

Det er egentlig ganske ulogisk, trur de er de eneste som har gjort det slik.

Og hvorfor dem har gjort det, skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
[quote name='snole' date='26/11/2003 : 13:28']Et lite tips.
Hvis WD'en står alene på IDE-bussen skal IKKE jumperen stå på Master.[/quote]
Takk [b]Snole[/b], antar du hadde rett etter litt frem og tilbake så gikk de i orden når jeg satte jumperen på nutral posisjon. Hadde en feilmeding til å begynne med (NTLDR mangler) men formaterte disken som nå var slave og startet opp WD en igjen, da tok den XPpro cd'en..............
Tenk så mye arbeide og tid brukt på et så elendig ting...............Nei vet ikke helt, men når en har slike problemer så er nok det beste og sette seg ned med litt brainstorming og ta alt fra begynnelsen og evaluere bort etter hvert.

Takk så lenge, nå rekker jeg LAN på fredag med [url="http://146.192.188.158/index.html"]http://146.192.188.158/index.html[/url]
Lenke til kommentar
Tenk så mye arbeide og tid brukt på et så elendig ting...............

Du har så rett.

Jeg sleit en del med det før jeg tok ut disken og så på jumper settings.

Irriterende sak egentlig.

 

En kompis av meg har 2 stk 80 GB WD SE disker i RAID.

Han hadde slitt masse med de.

Og da jeg kom og tok vekk jumperne, og ting funket, så blei han grimm. :yes:

 

Sku likt å hørt en grunn til hvorfor WD velger å gjøre det slik.

Må jo være mange som har slitt med det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...