Gå til innhold

USA sitt grove overgrep mot Syria

zeebra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske håpløs diskusjon i utgangspunktet når debattanter ligger på det nivået at de mener USA er værre en nazi-tyskland var.

USA har mer effektiv propaganda enn NAZI-Tyskland, de driver krig over et større område, de har kontroll over flere land. Det er ikke lenge til de tar igjen NAZI Tyskland i antall drepte som følge av USA sine handlinger, selv om det er over et lenger tidsrom. USA driver en LANG verdenskrig som er langt mer skjult enn den NAZI-Tyskland holdt på med. Målene er uansett de samme, verdensdominans og globalt diktatur. I tillegg har USA total overvåkning og biometrisk teknologi, noe NAZI-Tyskland aldri hadde.

Det vil bli mulig for USA om ingenting skjer å opprette et permanent globalt diktatur hvor de som bor i dette diktaturet ikke er klar over det, men alikevel er under full kontroll og ikke engang har frie tanker, men baserer livet sitt på plassert informasjon og behovene til tyranniet eller om det så skal være, en overklasse.

Jeg vet ikke hva andre mener når de sier verre. Men når jeg sier USA er som NAZI-Tyskland, så er det fordi de også begravde internasjonal lov, fordi de også hadde propaganda/hjernevasking, fordi de også bedrev uendelig krig overalt og fordi de også prøvde å undertrykke alle andre og fordi de også anså seg selv som overmennesker (aryans vs exceptionalism?).

Kanskje det også er litt for dramatisk effekt, fordi altfor få reagerer på det som foregår rett foran deres eget tryne, og er blinde så lenge det er USA som driver kriminalitet, krig, død, lidelse, terror, tyranni og diktatur rundt omkring. Men det er jo fordi folk flest i Norge og mange i andre Europeiske land runker til USA sitt flagg hver morgen og kveld mens de handler mot egne lands interesser og mot Europeiske interessser på dagtid. Landsforrædere som egentlig handler på vegne av USA.

Men men, ikke tro meg. Situasjonen i verden er overhode ikke dramatisk, og USA gjør aldri noe galt, neida. :tease:

Du får fortsette å runke til USA sitt flagg. Det er en rimelig stor klubb, og siden mennesker er gruppedyr som liker å gjøre som alle andre vil du nok finne deg til rette der. Lykke til som slave.

Lenke til kommentar

On topic: Men for all del; jeg forventer absolutt ikke at det blir bedre eller verre med noen andre, og at USA gjør som de vil er forståelig når du vil ha geopolitisk og økonomisk kontroll. Vi er tross alt bedre stilt med å ha USA i ryggen enn å ikke ha det, og vi er blant de heldige som ikke er født, og vil dø, i dritt. Mye takket være USA.

USA er bedre enn Afrika ja, men det er ingen god grunn til å være USA slaver og være underlagt USA. Europa og Europeiske land har mer enn nok mulighet til å være uavhengig, og vi kan være LANGT bedre enn det USA er.

Bare fordi noe bedre(frier osv osv osv) ikke eksister nå, betyr ikke at ting ikke kan bli bedre. USA er et hinder for at ting kan bli bedre og som så en tyrann.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Det er ikke stort sett svarte som blir satt inn, det er stort sett fattige, og mange fattige er svarte.

Nå er det ikke lenge til folk som protesterer eller har andre meninger blir satt inn i fengsel i USA og Europa. Det vil nok bli ulovlig å ikke følge den politiske linjen og ha meninger som motstrider den politiske elitens system.

Lenke til kommentar

Du får fortsette å runke til USA sitt flagg. Det er en rimelig stor klubb, og siden mennesker er gruppedyr som liker å gjøre som alle andre vil du nok finne deg til rette der. Lykke til som slave.

Jeg skal gjøre mer enn som så, jeg skal flytte dit. Can't wait.

Har bodd der en periode tidligere, og aldri følt mer personlig frihet.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Jeg skal gjøre mer enn som så, jeg skal flytte dit. Can't wait.

Har bodd der en periode tidligere, og aldri følt mer personlig frihet.

Bra. Gjør det så fort som mulig.

Personlig frihet på bekostning av resten av verden. Demokratiets tyranni.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Går ikke på bekostning av noe som helst.

Norge har jo vært med på bombing av libya, er vi et tyranni også?

Foreslår forresten at du flytter til syria og blir med i IS, så får du være med dine meningsfeller.

Nei, Norge er jo underlagt USA, så vi er et slaveland, krigsforbryterland og aggressivt land som bryter med internasjonal lov.

Jeg har ingen interesse av å flytte til Syria, jeg vil bare at våre land her i vesten slutter med grotesk politikk, krig og spredning av død og lidelse verden rundt. Bare fordi det er "vi" som driver med slikt, gjør det ikke ok.

Bare fordi du og alle som støtter USA driter i demokrati og frihet, betyr ikke at andre ikke kjemper for det. Jeg kjemper for at vesten skal forbli fritt for tyranniet som brer seg over oss, jeg vil at folket skal bestemme og jeg vil at vi skal spre fred, velstand og fornuft i verden heller enn død og lidelse.

Jeg anser ikke det som problematisk for andre enn tyrannene som styrer i vesten og alle som aktivt eller passivt støtter dem. Det jeg anser som problematisk og merkelig er at folk som deg forsvarer USA og vesten når vi åpenbart driver jævelskap verden rundt og ødelegger egne samfunn sakte men sikkert.

PS. ISIL er ikke på lag med folk som meg som støtter frihet, demokrati og fred, IS er på lag med den vestlige eliten og dødens, lidelsens og tyranniets spredere. De er på lag med folk som Hillary Clinton, George W Bush osv.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

PS. IS er ikke på lag med folk som meg som støtter frihet, demokrati og fred, IS er på lag med den vestlige eliten og dødens, lidelsens og tyranniets spredere.

Komisk siden IS kjemper mot alt USA og vesten står for.

Jeg driter jo ikke i demokrati og frihet, det er jo nettopp derfor jeg elsker USA, fordi det er noen av grunnverdiene i landet. Norge er jo rene kommuniststaten i forhold om man tar utgangspunkt i personlig frihet og individets verdi.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

PS. IS er ikke på lag med folk som meg som støtter frihet, demokrati og fred, IS er på lag med den vestlige eliten og dødens, lidelsens og tyranniets spredere.

Komisk siden IS kjemper mot alt USA og vesten står for.

Jeg driter jo ikke i demokrati og frihet, det er jo nettopp derfor jeg elsker USA, fordi det er noen av grunnverdiene i landet. Norge er jo rene kommuniststaten i forhold om man tar utgangspunkt i personlig frihet og individets verdi.

Hvem har sagt det? Propagandamaskineriet?

IS kjemper mot Iraq og Syria, ikke mot USA. Utrolig hvor god match de er for USA.

Synd at så mange hjernedøde zoombier går rundt og tror på vrangforestilling om USA og driver landsforræderi i sine egne nasjoner, altså jobber for en fremmed makt (USA) i Europeiske land f.eks.

USA har ikke demokrati. Tror du det har du rett og slett ikke peiling på hva demokrati er og tror at USA har demokrati fordi politikerne gjentar det gjennom mediene hele tiden.

Du må våkne opp. Du har blitt grundig lurt. Du får lese deg opp litt på hva demokrati faktisk betyr. Sveits har demokrati, USA har noe som er en forferdelig ironisk vits og et selverkært demokrati som ikke oppfyller kravene til demokrati per definisjon av betydningen av demokrati.

Individuelle friheter og demokrati er ikke nødvendigvis synonymt heller, bare så du er klar over det. Man kan godt ha individuelle friheter i et tyranni også, spesielt om tyranniet driver konstant manipulasjon av befolkningen. Det var sikkert en stor del av folket i NAZI Tyskland som også opplevde at de hadde store friheter, så lenge de fulgte den offisielle linjen, akkurat som det er i USA idag. Protesterer man derimot får man juling av staten.

Du har forresten rett. Norge er mindre liberalistisk enn USA, men Norge har flere demokratiske tendenser enn USA har. USA er et dårlig demokrati på linje med Russland. Norge er ikke et virkelig demokrati, men har langt flere demokratiske prinsipper enn land som USA, Russland, Storbrittania og Frankrike som er de minst demokratiske landene av de selverklærte demokratiene i vesten.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

De vanlige amerikanske fengslene er som arbeidsleir for fattige meksikanere/afro-amerikanere samt et oppbevaringsted for kriminelle som har begått kriminalitet som er alvorlig der det faktisk er et offer.

Guantanamo derimot grenser/grenset mot konsentrasjonsleir/N-T. Vet ikke om det er blitt bedre der nå, men de brøt iallefall med samtlige menneskerettigheter for noen få år siden. (Som gikk helt greit siden det ikke ble begått på amerikansk jord)

Hva skal verdens største internasjonale oljetørste våpen dealer tjene på internasjonale konflikter i oljerike områder som vil skape en global etterspørsel etter våpen? Det blir solgt våpen til selvstendige idealister i Afrika og midtøsten som media så er med på å fremme som en så stor trussel mot de allierte at samtlige av oss blir overtalt til å kjøpe F-35 fly og annet milliardær-utstyr, selv politiet skal armere seg med kuler og krutt.. Det vanker tross alt en 2 år gammel trussel som fortsatt er hemmelig.

Den internasjonale gudfaren i vest beskytter oss heldigvis mot alle truslene de direkte og indirekte har vært med på å skape, så lenge vi er lakeiene deres og kjøper litt militærutstyr av dem en gang i blant, er vi ikke heldige? :)

Men uansett da, folk driver med mye faenskap i Afrika, Asia, Sør-Amerika, Russland og i midt-østen, men USA og EU er ikke et par spesielt vakre glansbilder de heller, selv enn hvor mye vi blir omtalt på den måten.

Det er lett å legge skylden på nasjonen som sitter på mest global makt, eller på de som den med mest global makt selv legger skylden på, selv om det ikke regelrett er den ene eller den andre som er den storestygge ulven så forventes det at man velger en side. Er du ikke med oss, er du mot oss..

En dyster historie har skapt et dystert globalt sirkus, det er vel egentlig sånn som det alltid har vært.

Lenke til kommentar

Noxhaven. Går det ikke an å bygge en bra verden heller, for alle? Uten krig?

Jeg tror en nøkkel til det er et uavhengig Europa som handler på egne vegne og også fordømmer USA når det er riktig å gjøre. Så lenge vi kun er en USA drone, så spiller vi mot en verden med 2 nye allianser som jobber mot hverandre USA(med lakei Europa) mot Kina/Russland.

Det er ingen som er tjent med det, og det er vanskelig å bygge en fredelig og vellykket verden så lenge det foregår. Det er selv vanskelig å fokusere på de riktige tingene så lenge det er slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...