Lami Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Hallo, Hvordan vil det bli å bruke -0,5 linse på et øye som jeg bruker -1,5? Lenke til kommentar
Orbis Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Du vil se dårligere, simple as that. Kan muligens også påvirke dybdesynet (egen erfaring) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Ta syn-testen. Da for du svaret om du kan eller ikke. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Du ødelegger ikke synet ved å bruke svakere linse. Men det blir sannsynligvis mest komfortabelt hvis du bruker tilsvarende svakere styrke på begge. Da blir synet uklart, men det gjør lite så lenge du ikke skal kjøre. Bruker du svakere bare på det ene øyet vil alt blir mye "større" på det øyet enn det andre, og det blir slitsomt for hjernen og sette sammen de to bildene til ett. Bare ikke bruk linser/briller med feil akse (for skjeve hornhinner). Lenke til kommentar
Lami Skrevet 20. august 2016 Forfatter Del Skrevet 20. august 2016 Tok på -0,5 linse nå. Ganske uklart, men litt bedre sammen. Men lurer på om hodepinen jeg har fått no kommer av det ... Har en linse til, skal jeg ta den og (-0,5)? Tar den ikke om jeg ser like dårlig som jeg gjør på ene øyet der jeg tok på -0,5 ... Har skjev hornhinne på ene øyet, men bruker ikke spesiallinser da det går fint, så regner med det går bra. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Du kommer nok til å slite med å bytte fokusering, bli sliten i øynene og få vondt i hodet. Men bare prøv deg frem, hvis ikke så kan du bare ta de ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Jeg gjør noe liknende når jeg jobber på PC. Verden kan nok bli litt uklar, ja. Ikke prøv å ta imot noe som folk kaster til deg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå