sam2 Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Ja, skjønner.. du benytter klasse-metoder istf objekt metoder.. Skjønner ikke helt hvorfor du har valgt å gjøre det slik, men det skaper jo en mer uniform modell enn å bare benytte subrutiner (Eurobatelogin, Motherlogin etc..).. Men som du selv sier, så tror jeg en bedre løsning er å benytte objekter og arv som muliggjør at brukere kan lage sub-klasser og tilpassninger til de ulike modulene...pluss det skaper vel et mer ryddig bruker-interface, kanskje.. men stilig er det uansett..bra arbeid, dette.. - er rimelig fersk i oo programmering i perl.. har jobbet med et oo-interface til cURL til som benytter Win32::Process::Create. Planen var å ha mulighet til å benytte cURL istf LWP ved Tk programmering, siden Tk ikke fungerer særlig bra med fork() på win32.. pluss selfølgelig få erfaring med oo-programmering.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 du har ikke vurdert å migrere til linux som utvilkerplatform? Lenke til kommentar
sam2 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 hehe, jo...faktisk..mange ganger.......men har nå litt bakgrunn i ruindows, servere, noe mcp og sånnt tull, så kan ikke kaste det ut av vinduet heller..men en dual boot ville vært noe... er endel ting i ms som suger virkelig rass.. Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hei. Er det mogleg å køyre dette scriptet frå web?? At eg kan sende SMS frå heimesida mi? Den er "hostet" på linux-server med full støtte for perl/cgi trur eg... Tips? Kva må til for at dette skal fungere?? helsing Bjørn Atle Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg lurer på om man kan sende "betalings" mellinger med mother modulen? Hvist dette ikke er mulig; kan du lage det? Mvh Espen Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 tja.. kan ta en titt. jeg er litt usikker på hvordan jeg skal på en lur måte skal kunne kombinere "gratis sms" filosofien med at noen steder har betalings-sms også Lenke til kommentar
sam2 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hehe, nå er det over 1 år siden siste post i denne tråden..men hva er status på disse sms-modulene? Hvilke sites funker/funker ikke (har ikke koden tilgjengelig lenger, desverre). mother.no er stengt, så den er jo utelukket. Men hva med resten? Torbjørn, har du fått ferdig versjon o.3 som du nevnte i en tidligere post? Og har du mulighet for å gjøre disse modulene tilgjengelig igjen fra web, siden oppgitt URL ikke lenger virker? Takk for svar. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) hei, versjon 0.3 falt på sin egen urimelighet, men gjeldende kode kjører på følgende steder: $ sms SMS Site Igjen ------------------------------ Eurobate 3 GuleSider 5 Inpoc deaktiv Minside feil Mother feil Sense 50 Sol 1 TelenorMobil 30 ------------------------------ Total 89 netcom kommer jeg til å få fikset, må bare investere i nytt kontantkort. Inpoc har lagt inn litt lureri som jeg ikke har brukt tid på å fikse ennå, men frister å begi seg ut på det og. Endret 24. mai 2005 av Torbjørn Lenke til kommentar
sam2 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Har du en URL hvor vi kan laste ned koden? Og en må være sense kunde for å sende sms med sense, ikke sant? Takk. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 ja, må være det, vent litt, skal vi se... http://www.nt.ntnu.no/users/lindahl/sms/ Lenke til kommentar
sam2 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Takker for link. btw.. Er det noe galt med tar.gz filene som ligger under "Download"? Får ikke pakket ut annet enn: setup.pl sms sms.pm Hm.. Er på windows, men har aldri før hatt noen problemer med å pakke ut tar.gz filer.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 nei hehehe det er en fil som heter "sms", og en katalog som heter "SMS" - det takler ikke windows Lenke til kommentar
sam2 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) "windows"? ok..Bruker winrar og har som sagt ikke hatt problemer før med saker og ting hentet ned fra CPAN etc... ah...ok...get it.. filnavn med store og små bokstaver håndteres som unike i linux, i mots til windows. Men Tobjørn, min gode mann, det var da ikke nødvendig å gjøre det sånn? hehe. Endret 24. mai 2005 av sam2 Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 får puste liv i release 0.3 igjen Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 hei, versjon 0.3 falt på sin egen urimelighet, men gjeldende kode kjører på følgende steder: $ sms SMS Site Igjen ------------------------------ Eurobate 3 GuleSider 5 Inpoc deaktiv Minside feil Mother feil Sense 50 Sol 1 TelenorMobil 30 ------------------------------ Total 89 netcom kommer jeg til å få fikset, må bare investere i nytt kontantkort. Inpoc har lagt inn litt lureri som jeg ikke har brukt tid på å fikse ennå, men frister å begi seg ut på det og. Bare en helt absurd tanke som nettopp slo meg ... tror du at det du gjør er lovlig? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg tror ingen har tenkt på muligheten for dette. Eneste problemet jeg kan se, er at du sender sms fra deres hjemmesider uten å se all den fine reklamen de har der. Tror jeg skriver et sted at alt dette er på eget ansvar. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg tror ingen har tenkt på muligheten for dette. Eneste problemet jeg kan se, er at du sender sms fra deres hjemmesider uten å se all den fine reklamen de har der. Tror jeg skriver et sted at alt dette er på eget ansvar. Eeeeh, du har vel ikke tenkt på at alle disse selskapene faktisk BETALER for å sende Bulk-SMS? Det du faktisk gjør er å stjele noe fra disse selskapene. Punktum. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Tråd åpnes igjen. Er det mulig å få en forklaring på hvorfor den åpnes igjen? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg tror ingen har tenkt på muligheten for dette. Eneste problemet jeg kan se, er at du sender sms fra deres hjemmesider uten å se all den fine reklamen de har der. Tror jeg skriver et sted at alt dette er på eget ansvar. Eeeeh, du har vel ikke tenkt på at alle disse selskapene faktisk BETALER for å sende Bulk-SMS? Det du faktisk gjør er å stjele noe fra disse selskapene. Punktum. for å få sendt meldinger fra feks Inpoc sin side så må du være registrert der og det er på bakgrunn av den registreringen du mottar Bulk-meldinger... så slik jeg ser det er scriptet til Torbjørn bare tidsbesparende sånn sett... en slipper å laste de tunge sidene for å sende mail... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå