Drogin Skrevet 20. august 2016 Forfatter Del Skrevet 20. august 2016 (endret) Hvorfor innføres ikke dette? Fordi vi bor i et sivilisert samfunn der rehabilitering av kriminelle står sentralt og ingen regnes som "ferdig". Vi gir ikke opp på hverandre, selv om det begås lovbrudd. Jeg vil faktisk tro at de aller fleste nordmenn har mer til overs for gjengangerne hos politiet, enn de har for mennesker som kommer med sånt avleggs tankegods. Det er ikke avlegs tankegods, langt derifra. Ikke det at TS nødvendigvis ordlegger seg riktig eller at det han lister opp er "fasiten". Et sivilisert samfunn ville faktisk hatt arbeidsleire, det viser hvor kort vi har kommet. Rehabilitering og arbeidsleire går hånd i hånd da vi ønsker at folk skal være produktive medlemmer av samfunnet. Jeg antar at vi har nok fanger i fengslene til å kunne drive et par tre arbeidsleire kun med frivillige. Tvang egner seg dårlig, men insentiver er en ting. Vi gir hverandre opp, hvis du tror noe annet så har du skylapper på. Arbeidsleir høres ut som slavedriving, men med et par fancy ord så blir saken anerledes. La meg prøve; Arbeidsrettet samfunnstilvenning Psykisk stabilitet gjennom arbeid Arbeid - Veien tilbake Det der er bare "tiltaksnavnene", som vi liker så godt, og selve leiren hadde bare vært f.eks. Hordaland Fengsel Avdeling Ytterskogen og de hadde kun holdt på med tiltaket der. Igjen må jeg bare si "nettopp". Jeg gidder ikke ordlegge meg på fancy måter for å pynte på ord, men antar folk klarer å tenke rasjonelt uten å føle for mye på ordene. Men ser helt klart poenget ditt, og en del av svarene(ref f.eks arbeit macht frei kommentaren) i denne tråden understreker jo bare at vi er veldig flinke til å føle på alt mulig. Angående det å gi opp folk - som du sier, vi gjør det jo i dag. Disse gjengangerne og kjenningene av politiet...når politiet tar personen i sykkeltyveri for 200ede gang, forventer politiet at disse skal slutte med denne adferden? Det ser vi jo faktisk dokumentert på TV som i "politiet" etc: De tar fra dem syklene, sier "disse er jo ikke dine, det vet du...", og lar dem gå. Så raider de leilighetene de bor i jevnlig. igjen og igjen. De er gitt opp. Etter min mening på en verre måte enn om de var på en arbeidsleir. Endret 20. august 2016 av Drogin Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Hvorfor innføres ikke dette? Fordi vi bor i et sivilisert samfunn der rehabilitering av kriminelle står sentralt og ingen regnes som "ferdig". Vi gir ikke opp på hverandre, selv om det begås lovbrudd. Jeg vil faktisk tro at de aller fleste nordmenn har mer til overs for gjengangerne hos politiet, enn de har for mennesker som kommer med sånt avleggs tankegods. Det er ikke avlegs tankegods, langt derifra. Ikke det at TS nødvendigvis ordlegger seg riktig eller at det han lister opp er "fasiten". Et sivilisert samfunn ville faktisk hatt arbeidsleire, det viser hvor kort vi har kommet. Rehabilitering og arbeidsleire går hånd i hånd da vi ønsker at folk skal være produktive medlemmer av samfunnet. Jeg antar at vi har nok fanger i fengslene til å kunne drive et par tre arbeidsleire kun med frivillige. Tvang egner seg dårlig, men insentiver er en ting. Vi gir hverandre opp, hvis du tror noe annet så har du skylapper på. Arbeidsleir høres ut som slavedriving, men med et par fancy ord så blir saken anerledes. La meg prøve; Arbeidsrettet samfunnstilvenning Psykisk stabilitet gjennom arbeid Arbeid - Veien tilbake Det der er bare "tiltaksnavnene", som vi liker så godt, og selve leiren hadde bare vært f.eks. Hordaland Fengsel Avdeling Ytterskogen og de hadde kun holdt på med tiltaket der. Igjen må jeg bare si "nettopp". Jeg gidder ikke ordlegge meg på fancy måter for å pynte på ord, men antar folk klarer å tenke rasjonelt uten å føle for mye på ordene. Men ser helt klart poenget ditt, og en del av svarene(ref f.eks arbeit macht frei kommentaren) i denne tråden understreker jo bare at vi er veldig flinke til å føle på alt mulig. Angående det å gi opp folk - som du sier, vi gjør det jo i dag. Disse gjengangerne og kjenningene av politiet...når politiet tar personen i sykkeltyveri for 200ede gang, forventer politiet at disse skal slutte med denne adferden? Det ser vi jo faktisk dokumentert på TV som i "politiet" etc: De tar fra dem syklene, sier "disse er jo ikke dine, det vet du...", og lar dem gå. Så raider de leilighetene de bor i jevnlig. igjen og igjen. De er gitt opp. Etter min mening på en verre måte enn om de var på en arbeidsleir. Så du vil gjøre ting bedre for gjengangerkriminelle? Det hørtes ikke sånn ut på begynnelsen av tråden, dette har du ikke tenkt særlig igjennom. Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Det er ikke avlegs tankegods, langt derifra. Ikke det at TS nødvendigvis ordlegger seg riktig eller at det han lister opp er "fasiten". Et sivilisert samfunn ville faktisk hatt arbeidsleire, det viser hvor kort vi har kommet. Rehabilitering og arbeidsleire går hånd i hånd da vi ønsker at folk skal være produktive medlemmer av samfunnet. Jeg antar at vi har nok fanger i fengslene til å kunne drive et par tre arbeidsleire kun med frivillige. Tvang egner seg dårlig, men insentiver er en ting. Vi gir hverandre opp, hvis du tror noe annet så har du skylapper på. Arbeidsleir høres ut som slavedriving, men med et par fancy ord så blir saken anerledes. La meg prøve; Arbeidsrettet samfunnstilvenning Psykisk stabilitet gjennom arbeid Arbeid - Veien tilbake Det der er bare "tiltaksnavnene", som vi liker så godt, og selve leiren hadde bare vært f.eks. Hordaland Fengsel Avdeling Ytterskogen og de hadde kun holdt på med tiltaket der. Å ha noe meningsfylt å ta seg til under soning er viktig. Men jeg tror ikke det er det TS snakker om. Det jeg har et inntrykk av at TS snakker om er en leir der de som er gjengangere hos politiet skal bli plassert (på nærmest ubestemt tid) for å gjøre straffarbeid. TS må gjerne korrigere meg om jeg har oppfattet feil. Men det er i aller høyeste grad slik jeg oppfatter han og det han skriver. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 21. august 2016 Forfatter Del Skrevet 21. august 2016 (endret) Det er ikke avlegs tankegods, langt derifra. Ikke det at TS nødvendigvis ordlegger seg riktig eller at det han lister opp er "fasiten". Et sivilisert samfunn ville faktisk hatt arbeidsleire, det viser hvor kort vi har kommet. Rehabilitering og arbeidsleire går hånd i hånd da vi ønsker at folk skal være produktive medlemmer av samfunnet. Jeg antar at vi har nok fanger i fengslene til å kunne drive et par tre arbeidsleire kun med frivillige. Tvang egner seg dårlig, men insentiver er en ting. Vi gir hverandre opp, hvis du tror noe annet så har du skylapper på. Arbeidsleir høres ut som slavedriving, men med et par fancy ord så blir saken anerledes. La meg prøve; Arbeidsrettet samfunnstilvenning Psykisk stabilitet gjennom arbeid Arbeid - Veien tilbake Det der er bare "tiltaksnavnene", som vi liker så godt, og selve leiren hadde bare vært f.eks. Hordaland Fengsel Avdeling Ytterskogen og de hadde kun holdt på med tiltaket der. Å ha noe meningsfylt å ta seg til under soning er viktig. Men jeg tror ikke det er det TS snakker om. Det jeg har et inntrykk av at TS snakker om er en leir der de som er gjengangere hos politiet skal bli plassert (på nærmest ubestemt tid) for å gjøre straffarbeid. TS må gjerne korrigere meg om jeg har oppfattet feil. Men det er i aller høyeste grad slik jeg oppfatter han og det han skriver. Jeg kan ikke minnes å engang ha brukt ordet "straff"? Det var ikke noe jeg hadde i tankene da jeg skrev dette. Det er hovedsakelig for å skjerme samfunnet, og samtidig sette rammer for kriminelle slik at de kan få en så tilnærmet normalt liv som mulig. Jeg snakker en relativt normal 8-4 jobb, hvor som sagt deler av inntektene går tilbake til leiren(og fangenes goder). Men at noen av dem skal dit på nærmest ubestemt tid - det stemmer. Så du vil gjøre ting bedre for gjengangerkriminelle? Det hørtes ikke sånn ut på begynnelsen av tråden, dette har du ikke tenkt særlig igjennom. Bedre og bedre..det kommer ann på øyet som ser. Noen av dem vil sikkert personlig oppleve det bedre, noen verre. Hovedpoenget var å skjerme samfunnet og få dem til å bidra de også. Endret 21. august 2016 av Drogin Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Det er ikke avlegs tankegods, langt derifra. Ikke det at TS nødvendigvis ordlegger seg riktig eller at det han lister opp er "fasiten". Et sivilisert samfunn ville faktisk hatt arbeidsleire, det viser hvor kort vi har kommet. Rehabilitering og arbeidsleire går hånd i hånd da vi ønsker at folk skal være produktive medlemmer av samfunnet. Jeg antar at vi har nok fanger i fengslene til å kunne drive et par tre arbeidsleire kun med frivillige. Tvang egner seg dårlig, men insentiver er en ting. Vi gir hverandre opp, hvis du tror noe annet så har du skylapper på. Arbeidsleir høres ut som slavedriving, men med et par fancy ord så blir saken anerledes. La meg prøve; Arbeidsrettet samfunnstilvenning Psykisk stabilitet gjennom arbeid Arbeid - Veien tilbake Det der er bare "tiltaksnavnene", som vi liker så godt, og selve leiren hadde bare vært f.eks. Hordaland Fengsel Avdeling Ytterskogen og de hadde kun holdt på med tiltaket der. Å ha noe meningsfylt å ta seg til under soning er viktig. Men jeg tror ikke det er det TS snakker om. Det jeg har et inntrykk av at TS snakker om er en leir der de som er gjengangere hos politiet skal bli plassert (på nærmest ubestemt tid) for å gjøre straffarbeid. TS må gjerne korrigere meg om jeg har oppfattet feil. Men det er i aller høyeste grad slik jeg oppfatter han og det han skriver. Jeg kan ikke minnes å engang ha brukt ordet "straff"? Det var ikke noe jeg hadde i tankene da jeg skrev dette. Det er hovedsakelig for å skjerme samfunnet, og samtidig sette rammer for kriminelle slik at de kan få en så tilnærmet normalt liv som mulig. Jeg snakker en relativt normal 8-4 jobb, hvor som sagt deler av inntektene går tilbake til leiren(og fangenes goder). Men at noen av dem skal dit på nærmest ubestemt tid - det stemmer. Så du vil gjøre ting bedre for gjengangerkriminelle? Det hørtes ikke sånn ut på begynnelsen av tråden, dette har du ikke tenkt særlig igjennom. Bedre og bedre..det kommer ann på øyet som ser. Noen av dem vil sikkert personlig oppleve det bedre, noen verre. Hovedpoenget var å skjerme samfunnet og få dem til å bidra de også. Hvis du tror noen opplever frihetsberøvelse som et gode, uten at de sier det bare for å være taktiske, så er du helt blåst. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 22. august 2016 Forfatter Del Skrevet 22. august 2016 Hvis du tror noen opplever frihetsberøvelse som et gode, uten at de sier det bare for å være taktiske, så er du helt blåst. http://www.an.no/nyheter/reddet-av-fengsel-og-psykiatri/s/1-33-5542673 http://www.gjengangeren.no/nyheter/nyheter/bastoy-fengsel-ble-et-vendepunkt/s/2-2.426-1.8305326 Eller så kanskje du er helt blåst. Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 det finnes, kalles pallespikring og bla røkke har drevet med det. Har du noen flere gode forslag? Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 22. august 2016 Forfatter Del Skrevet 22. august 2016 (endret) det finnes, kalles pallespikring og bla røkke har drevet med det. Har du noen flere gode forslag? Ser du antakeligvis forsøker å være spydig. Men Bastøy er jo godt kjent, og liknende konsepter(også for andre typer kriminelle) synes jeg er noe som burde vært gjort i langt større skala(med de nødvendige tilpasningene som trengs), med tanke på hvor mange "kjenninger" av politiet som finnes. Endret 22. august 2016 av Drogin Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 (endret) det finnes, kalles pallespikring og bla røkke har drevet med det. Har du noen flere gode forslag? Ser du antakeligvis forsøker å være spydig. Men Bastøy er jo godt kjent, og liknende konsepter(også for andre typer kriminelle) synes jeg er noe som burde vært gjort i langt større skala(med de nødvendige tilpasningene som trengs), med tanke på hvor mange "kjenninger" av politiet som finnes. hva om systemet forteller deg at "desto flere vi arresterer, desto utryggere blir norge"? tenk på den du... og les litt om norges fengselsystem og nettopp hvorfor det er perfeksjonert til å gi det aller tryggeste landet. Mulig vanskelig for en trangsynt å skjønne, flere arrestasjoner = mindre kriminalitet, IKKESANT?? det må jo være det.... kanskje i ditt hode, men ikke i virkeligheten. Dette faller intuitivt for de fleste mennesker med høyere utdannelse. Endret 22. august 2016 av guest_anon Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Drogin: Så det at noen liker seg bedre på bastøy (åpen soning) enn i et vanlig fengsel (lukket soning) betyr at hvis du putter folk fra gata (frihet) i fengsel (ikke frihet) så blir de happy? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå