Storm Shadow Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 (endret) Jeg har fiber fra Telenor, og deres ISP router P8702N.Jeg har kjøpt en synology router(RT1900ac)og vil bruke den som eneste router. har et par spørsmål hvordan man best for det til. mest usannsynlig: Siden det er fiber internett trenger jeg stadig at sette P8702N i bridge mode? Beste vil være at ta Telenors router helt bort, og kun bruke den nye synology router siden det er fiber og ikke adsl , kanskje man kan ta telenors helt bort. Hvis jeg skal gå for bridge mode i henhold til Telenors egne sider. https://www.telenor.no/bedrift/kundeservice/bredbandshjelp/zyxel-p8702/deaktivering-av-ruterfunkjson.jsp er da alt slått fra Telenors router ? spørsmål 3 er en forlengelse av spørsmål 2, jeg vil jo helst beholde den opprinnelige subnet mask (255.255.255.0) og subnet adressering fra 10.0.0.1 til 10.0.0.137, da slipper jeg for at endre innstillinger på en masse hardware. Eller må Telenors router stadig ha 10.0.0.x og ny router ha 192.168.0.x ?ligger ved RT1900ac manual Syno_UsersGuide_RouterRT1900ac_dan.pdf Endret 20. august 2016 av Storm Shadow Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 1. Det er bare å nappe vekk ZyXEL ruteren til Telenor, og koble din nye ruter rett i media converteren din. 2. Du trenger ikke bridge. 3. Du kan fint endre i instillingene på den nye ruteren slik at den har samme LAN instillinger som Telenor sin ZyXEL var satt opp med. 1 Lenke til kommentar
Storm Shadow Skrevet 20. august 2016 Forfatter Del Skrevet 20. august 2016 Kjempe bra @MegaMann2 Da prøver jeg så snart konen er ferdig med at se ol på sumo Jeg skal gi en oppdatering Lenke til kommentar
Storm Shadow Skrevet 21. august 2016 Forfatter Del Skrevet 21. august 2016 til info funket det uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå