Captain Kuijt Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 (endret) Jeg har seriøst vurdert å endre fornavnet mitt fra Ivar til Captain. Men hvordan vil folk flest reagere? Da tenker jeg ikke på venner og familie, men hvis jeg treffer nye folk eller møter opp på ett jobbintervju og har Captain som fornavn. Vil Captain fungere som navn eller blir dette ett sosialt handikap? Endret 20. august 2016 av Captain Kuijt Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 (endret) Det vil nok bli sett på som litt spesielt, og ikke nødvendigvis på en positiv måte. Hvorfor ikke bare ha det som kallenavn? "Hei, jeg heter Ivar, men alle kaller meg "kapteinen"" er da mye kulere enn "jeg vil ha meg frabedt døpenavnet mitt så til de grader at jeg har tydd til folkeregisteret"? Blir litt cringe, spør du meg. Navnet skjemmer ingen, heter det, og selv om det kan diskuteres hvor mye det stemmer, er det jo sånn at ingen av oss har valgt døpenavnet. Da blir det også vel insisterende å endre det, i hvert fall når det er noe så normalt som Ivar. Endret 20. august 2016 av Isbilen Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Burde ikke være et problem det, er mange folk med uvanlige navn for tiden. Er du en person som stiller sterkt når du er på intervju så er vel ikke navnet et hinder? Det er dog kanskje muligens litt mer spesiellt enn Mohisatushajob siden det er et vanlig ord også. Men det burde vel ikke være så veldig vanskelig å sjekke hvordan det blir? Har du ikke mulighet til å introdusere deg for nye folk? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Klart det blir sett på som rart. Det har du tydeligvis forstått selv. ikke noe galt med å 'hete' Captain Larsen, men da skal man helst være kaptein på en båt, ellers blir det bare litt 'village-idiot' over det. Jeg husker når jeg var i forsvaret, og vi gikk rundt i feltuniformen hele tiden. Helt kult og naturlig det! Men når vi var ferdig der, så var det selvfølgelig en av gutta som fortsatte å gå rundt i feltuniform i det sivile liv hjemme i gata... Ikke like kult. Hvorfor stoppe på Captain? Hva med Colonel eller endog General / Admiral? Eller Field Marshal! 1 Lenke til kommentar
lesles Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Captain Jack Sparrow! Go for it! Du får full respekt fra meg Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Jeg ville nok ikke byttet fornavnet mitt til det, men hvorfor ikke f.eks mellomnavn? Ivar C. Etternavn. Da slipper du å si det hver gang noen spør, du kan holde det "skjult" og du kan trekke det frem dersom anledningen byr seg. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Heilt ærleg så synest eg det høyrest teit ut og er ein dårleg idé. Eg ville i alle fall gitt det nokre år. Du er 20 år og kan ha mange "lure" idear som ikkje verkar like gode om 5 år. 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Hva med å kalle deg lettmatros i stedet? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 En kolega av meg la til ett ekstra navn forran fornavnet sitt.. "Selveste" 3 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Hva med å kalle deg lettmatros i stedet? Jeg synes faktisk han burde hett Menig i Særklasse Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Jeg fikk Luni puttet inn som et mellomnavn. Får du lov til å bruke captain som navn da? Hvorfor ikke bare bli en kaptein? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå