Yamato47 Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 I disse dager dreier alt seg om penger, og ting som før var offentlige tilbud er i større eller mindre grad blitt likt private tilbud. NRK gjør alt de kan for å forhindre fri bruk av radio-strømmen de sender ut på nettet. Hvordan kan jeg kapre lyden som kommer fra NRK via wmp @ 160 kB/s og dytte den inn i noen audio-filer som seinere kan omkodes? Lenke til kommentar
tjuksa Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 du må ha et live-capture program som tar opp lyd på lydkortet... Creative Audigy 2 har et bra program for det dersom du har det lydkortet. Det er det jeg bruker for å ta opp streams. Hvor lovlig det egentlig er vet jeg ikke ... antageligvis Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 du må ha et live-capture program som tar opp lyd på lydkortet...Creative Audigy 2 har et bra program for det dersom du har det lydkortet. Det er det jeg bruker for å ta opp streams. Hvor lovlig det egentlig er vet jeg ikke ... antageligvis Klart det er lovlig, hvorfor skulle det ikke være det?? Dette er Norge, ikke USA. Det er lov å ta opp kringkastede sendinger til eget bruk, det har det alltid vært. At NRK gjør alt de kan for å forhindre dette, er en annen sak. Takk for tipset om audigy2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå