Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spill starter med integrert skjermkort, svart skjerm med dedikert skjermkort

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp en Multicom Xishan W350S. Alt funker knall (minus at mus-paden skulle vært parallell med space; helt mongo at det ikke er sånn), men jeg får svart skjerm om jeg prøver å kjøre Dead Island med det dedikerte skjermkortet. Feks Dishonored og NFS Hot Pursuit funker fint. Bruker Nvidia-panelet for å velge hvilket kort som skal brukes.

Dette gjør jeg også for Dead Island, men da blir skjermen svart når spillet startes. Har googla et par timer her for å finne svaret på problemet, og mange har tydeligvis hatt problemet før meg. Har testa mange løsninger, bl.a. redigere video-fila, uten at det hjalp; har prøvd å kjøre kompatibilitetsmodus for diverse Win-versjoner; har deaktivert skrivebordssammensetning etc. Gjorde nada. Sletta Dead Island-mappa under Mine Dokumenter, og valgte integrert skjermkort i Nvidia-panelet; dette funka. Men da forsvinner jo litt av poenget, siden spillet hakker om jeg ikke skrur ned grafikken ganske mye. 

What to do?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

installere nyeste skjermkort drivere? det er ofte at de er av en eldre modell på ferdigmaskiner og krever en oppdatering for å få nyere spill til å funke. 

det hender til og med at man må oppdatere i forhold til eldre spill, jeg fikk helt plutseilig en seriøst stuttering i diablo 3 her om dagen, og det er 4 år gammelt, ny driver fiksa biffen. årsaken var trolig en hotfix de la til i spillet dagen føre, for det skjedde over natta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...