Stian216 Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 halla! har en 2x80 denon pma modell og et par cerwin vega vs12 jeg kjøpte for 9 år siden. er i grunnen ganske lei mye bass, så jeg fikk en nad 370 av en kompis for 1000k. virker som en god forsterker etter det jeg har lest. så var det høyttalere da... tenkte på dali 8008, b&w dm603 s3 eller dm604 s3. noen som har erfaring med disse? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Tror jeg ville gått for B&W hvis det er de du har å velge mellom. Har selv Dali 909 og de spiller absolutt bra, men har fått inntrykk av at B&W'ene er bedre. Stikk ned på HiFi-klubben og sjekk da vel! De har sikkert mulighet for en ekspert (?)-uttalelse også. Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 ja, men er 370 nok til å drive dem? stoler ikke på selgere høyttalerene har aluminium basselementer, og det er nok en fin fast bass. fant noen brukt til 7000. tror ikke det er alt for gal pris hvis det er dm 604 s3. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 er en kraftig forsterker som leverer 120 watt i 8 ohm.. kjenner en som har dali asx 10k sammen med den forsterkern.. de passer kjempe bra sammen og gir en bra lyd.. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 ja, men er 370 nok til å drive dem? stoler ikke på selgere høyttalerene har aluminium basselementer, og det er nok en fin fast bass. fant noen brukt til 7000. tror ikke det er alt for gal pris hvis det er dm 604 s3. Hei Fenriz! Hvor mye er du villig til å gi for et par høyttalere? Kunne brukte høyttalere være et alternativ? Hva slags materiale elementene i høyttalene er laget av, har lite å si. Det finnes høyttalere til 3-4000 som bruker aluminiumsmembraner, og det finnes høyttalere til 100000 som bruker alu-membraner. Det samme er det med pappmembraner. Lenke til kommentar
bruno Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Dali og B&W er vel to helt forskjellige høyttalere, Dali heller litt over mot party-høyttalere, men B&W er mer detaljerte i lyden. Off Topic: Cerwin Vega som selges i Europa produseres på Hi-Fi klubbens fabrikk som også produserer Dali. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Dali og B&W er vel to helt forskjellige høyttalere, Dali heller litt over mot party-høyttalere, men B&W er mer detaljerte i lyden. Ja, B&W DM309 og Dali 5005 er utrolig forskjellige. Nå var jeg sarkastisk, om du skulle tro noe annet. Det er en utrolig overfladisk påstand synes jeg. Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 jeg kunne godt tenke meg brukt siden det er litt å spare på det. visste ikke man fikk billigere høyttaler med alu element, men det har mye å si hva som er i høyttaleren ang komponenter. min musikk smak er metal/death metal, og for 9 år siden ble jeg anbefalt cerwin. liker god klar lyd og fast bass, så det er på tide med noen nye. fant noen b&w dm 604 brukt, men det var 5 mil utenfor oslo, og her sitter jeg i arendal uten bil. hehehe christian alshus fra bærum høres kjent ut... vært på reitan? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå