Gå til innhold

55+ tommer max 20.000 kr

Anbefalte innlegg

Størrelse: 
55+ tommer

Prisklasse: 
max 20000

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha? 
Vet ikke

Hva slags kildesignal har du? 
fiber
Hva annet enn tv skal du bruke den til? 
Gamecube/Nintendo 64, er ikke så viktig

Skal du koble til pc? 
Film/Twitch

Faren min er så på denne "http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/tv/55UH615V/lg-55-4k-uhd-smart-tv-55uh615v"

men den virket veldig billig i forhold til de andre tvene så lurte på om den er bra

og om noen evt. har bedre forslag til max 20k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte ny tv i våres og slik jeg skjønte det er at Sony og LG er de merkene med best bilde på tv'n. Jeg endte med en 65" og var veldig fornøyd med det. Komplett har en del tv'er fra Sony i billigkroken og jeg vil absolutt anbefale deg å vurdere en av de. 

Hva du skal bruke den til og hva du forventer av den er vel noe av det du bør tenke igjennom før du handler. 

Dagens tv'er er jo smart tv'er så de kommer med et eller annet operativsystem. Web OS og Android tv er de to største, eller som er spådd å bli de to største. Fordelen med et av disse er at en ikke får noe propietært ditt som ikke kan brukes etter som produsenten kutter støtten. Den vi kjøpte har Android tv med innebygget støtte for Chromecast. Vi slapp derfor med en mindre dings koblet til.

Fore referansens skyld tar jeg med kravene jeg hadde til tv. (Jeg har tatt bort et krav men det gjaldt maks størrelse på apparaturet. )

• Den skal brukes mye til spilling med Playstation 3 og Playstation 4 og brukes til titting på serier via Netflix og HBO Nordic. Selve tv-funksjonen brukes svært lite.
  • Støtte IDTV fra Canal Digital kabel. (Vi har kort og kortleser som er satt rett inn i tv'n vi har i dag. Dette ønsker vi å fortsette med). Ha støtte for kablet nettverk.
  • Ha HDMI 2.0 (men det er kanskje standard på tv med UHD/4K?) slik at man kan koble til enheter for å vise 4K.
  • Ha muligheten til å få installert apper som Netflix, HBO Nordic, NRK Super og lignende men dette er ikke et must da dette kan bli strømmet til Chromecast som vi eier per se.
  • Ha en HDMI-utgang som støtter ARC. Vi har Playstation 3, Playstation 4 og Chromecast som kobles via surroundforsterkeren så vi er ikke avhengig av mange HDMI-innganger.
  • Gjerne 3D men dette er ikke et must.
  • Gjerne ha opptaksfunksjon via USB (PVR) men dette er ikke et must.
  • Helst 100 Hz eller mer.
  • Gjerne støtte speiling men dette er ikke et must. Vi har Sony mobil og nettbrett og Sony sine tv'er støtter speiling fra disse ut av boksen. Det er vel Wi-Fi Direct som gjelder da?
  • Gjerne ha HDR (krever 10-bits farvepanel).
  •  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...