Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Max hastighet i Kb/sec med Delta3000 ?


Anbefalte innlegg

Jeg har telenor avidi. skal egentlig ha 1024linje. og 250 opp...

men jeg har hatt 3mbit ned og 1mbit opp i 3måneder...siden jeg byttet modemet:) pssss ikke si det til noen :thumbs:

Så det vil si at det er kabelmodemet som setter begrensningen?

Hvis Telenor heller ikke har lagt merke til dette, betyr dette at man kan "leke" seg litt med modemet, og heller ikke bli busta?

 

Hmmm.... :green:

 

...hehe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde upc sitt abbonnement som var 1024/264

Jeg nådde inn opp til 250 konstant..

Snitt på over 170

 

JEg tweaka linja og nådde opptil 4 mbit

Nå harjeg bare stilt inn pc'en min til å ikke stjele 20 % av linja som den er stilt inn til å gjøre..

 

hehe

Upc er saker det.. de er blitt sinnsykt stabile da de skifta router

.. Inet pingen til upc er bedre enn alle andres linjer i cs..

 

Min ping tilsvarer LANping

Altså ikke en pers med 10 mbit slår min ping

Ta en test på speedometeret og bevis dette for meg med et screenshot eller noe! Det høres ut som det er for godt til å være sant!

 

Angående ping'en din så hadde det vært interessant å sammenlikne litt! Hadde UPC tidlgere og opplevde ikke så god ping som det folk med ADSL og ISDN kunne oppleve, og fikk vite at dette enkelt og greit hadde med forskjellene i teknologien som kabelinternett og ADSL/ISDN bruker å gjøre!

 

Ping vg.no, hw.no, uio.no eller liknende og legg ut resultatene dine!

Desverre har jeg flytta og tok aldri screenshot og har allerede formatert.. men grunnen til jeg har så ****** gde linjer er fordi jeg ligger veldig kort borte fra sentralen som er i oslo..

 

Ang inet pingen mot cs.. seff har kke noe og si imot ISP.. det ahr noe og si imot programmeringen i cs og hva cs takler

 

Fortell meg da hvordan du "tweaket" Chello linjen din til 4 Mbit!

 

Selvfølgelig avhenger pingen din i CS av andre ting enn "hva cs takler", det har jo med først og fremst med linjen din og hvor mange hops du har til serveren å gjøre!

Et program som forandrer instillinger i modemet og i pc'en... hva det heter husker jeg desverre ikke.. men en venn avmeg fikk se det han også.. vi fikk hans linje opp i 2 mbit trur jeg det var..

Som hanb ene sa.. det ligger i modemet for det emste

 

Til NGT ligger så og si alt i modemet.. kan om man er flink gjøre linja bra

Lenke til kommentar
JEg tweaka linja og nådde opptil 4 mbit

Nå harjeg bare stilt inn pc'en min til å ikke stjele 20 % av linja som den er stilt inn til å gjøre..

HVORDAN?

Som du vet er xp stilt inn til og stjele 20% av linjen slik at alle prosesser som krever internett bruker de 20 %.. men ikke alltid all 20% blir brukt men

 

søk på google eller windows sine sider.. eller spør på mirc.. der har dem tuts.. jeg husker ikke u huet

Lenke til kommentar
Nå har jeg Delta 2000, og bar hatt det i ett døgn, men her ligger jeg

på et snitt på 530.

Hvis det er 530 kb/s du snakker om her så har du blitt snytt for sånn ca.1500 kb/s, men hvis det er 530 kB/s så har du over dobbelt så rask linje enn du skal ha. Det er noe som ikke stemmer her... ;)

 

 

ARGH.. ser nå at NGT har juletilbud til kun 798 på etablering og en får 3 mnd med høyere hastighet.. grr.. har maila de og spurt om jeg og kan få 3 mnd høyere speed siden jeg just har bestilt og ikke fått levert enda engang  Føler seg nesten litt snytt.. betale 500 mer i etablering og ikke no raskere speed , typisk min flaks :(

Det er jo bare å ringe å avbestille abonementet du har bestilt og bestille et nytt dagen etterpå for å få juletilbudet. Det kan ingen nekte deg. Kanskje du får oppkobling et par uker seinere enn du ville fått men det er det verdt. Det er jo ikke noe å lure på engang!

Lenke til kommentar

Jeg har vanskelig for å tro at innstillinger for hastighet ligger i modemet! Hvordan gjør NGT det da når de skrur opp hastigheten for alle sine abonnenter? Å "tweake" TCP/IP settings i Windows er en ting, men hastigheten på linjen settes nok sentralt hos din ISP...

 

Hvilket klientutstyr hadde du? Motorola eller Terayon?

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Vel... jeg sitter med 764K/s på min linje som meg og naboen deler!

Skal være en NGT ADSL 8Mbps/864kbps

Det blir i praksis ca 5-6Mbps når man laster ned på 764K/s som jeg max får ut av linja her, men det har noe med at telefon linjen er ca 3000 meter lang!

Uansett... linja er egentlig "overkill" for min del.. jeg spiller bare stort sett uansett på nett! hehe

Lenke til kommentar
ARGH.. ser nå at NGT har juletilbud til kun 798 på etablering og en får 3 mnd med høyere hastighet.. grr.. har maila de og spurt om jeg og kan få 3 mnd høyere speed siden jeg just har bestilt og ikke fått levert enda engang Føler seg nesten litt snytt.. betale 500 mer i etablering og ikke no raskere speed , typisk min flaks :(

2. ANGRERETT

Kunden kan gå fra abonnementsavtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at NextGenTel har oppfylt sin opplysningsplikt iht angrerettloven, ved å sende NextGenTel melding om at han vil gå fra avtalen. Dersom NextGenTel ikke oppfyller sin opplysningsplikt, eksempelvis ved ikke å overlevere angrefristformular, utvides fristen til tre måneder. Melding om bruk av angrerett bør av bevismessige hensyn være skriftlig.

 

www.ngt.no (har ikke lest gjennom hele posten, beklager om denne kommer dobel ;) )

Lenke til kommentar
Jeg hadde upc sitt abbonnement som var 1024/264

Jeg nådde inn opp til 250 konstant..

Snitt på over 170

 

JEg tweaka linja og nådde opptil 4 mbit

Nå harjeg bare stilt inn pc'en min til å ikke stjele 20 % av linja som den er stilt inn til å gjøre..

 

hehe

Upc er saker det.. de er blitt sinnsykt stabile da de skifta router

.. Inet pingen til upc er bedre enn alle andres linjer i cs..

 

Min ping tilsvarer LANping

Altså ikke en pers med 10 mbit slår min ping

*HOST* B**lcrap!

 

Det du sier her er at selv om modemet og sentralen er innstilt på en båndbredde, så kan du "tweake" denne til fire ganger ordinær hastighet? I tillegg har du også "tweaket" deg utenom alle routerne som finnes mellom deg og serveren for å få "LAN ping"?

 

Beklager, men du har nå postet så ufattelig mye bambus, at det er på tide noen sier ifra, slik at andre ikke begynner å høre på deg.

 

Mange av postene dine viser at du enten har hørt eller lest litt om emnene, men det meste er jo bare fri fantasi! Sett deg ned og les litt på forumet, hold deg til sannheten og kom tilbake som en seriøs bruker sier nå jeg!

 

-KJ

Lenke til kommentar
JEg tweaka linja og nådde opptil 4 mbit

Nå harjeg bare stilt inn pc'en min til å ikke stjele 20 % av linja som den er stilt inn til å gjøre..

HVORDAN?

Som du vet er xp stilt inn til og stjele 20% av linjen slik at alle prosesser som krever internett bruker de 20 %.. men ikke alltid all 20% blir brukt men

 

søk på google eller windows sine sider.. eller spør på mirc.. der har dem tuts.. jeg husker ikke u huet

Dette du refererer til her er at WinXP reserverer en del av båndbredden på nettkortet ditt for å sikre at det finnes båndbredde til alle programmer som spør. Dette betyr da ikke at den 20%en står ledig hvis det ikke er mer enn ett program som aksesserer internett. Da får dette programmet 100% av båndbredden.

 

(Her finner du info om fenomenet, som forøvrig heter Quality of Service, eller QoS. Les spesielt siste avsnitt...)

 

Ref. de siste postene jeg har sett fra deg: Sett deg inn i det du skriver om. Slutt å spy ut jallainnlegg! :angry:

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Jeg hadde upc sitt abbonnement som var 1024/264

Jeg nådde inn opp til 250 konstant..

Snitt på over 170

 

JEg tweaka linja og nådde opptil 4 mbit

Nå harjeg bare stilt inn pc'en min til å ikke stjele 20 % av linja som den er stilt inn til å gjøre..

 

hehe

Upc er saker det.. de er blitt sinnsykt stabile da de skifta router

.. Inet pingen til upc er bedre enn alle andres linjer i cs..

 

Min ping tilsvarer LANping

Altså ikke en pers med 10 mbit slår min ping

*HOST* B**lcrap!

 

Det du sier her er at selv om modemet og sentralen er innstilt på en båndbredde, så kan du "tweake" denne til fire ganger ordinær hastighet? I tillegg har du også "tweaket" deg utenom alle routerne som finnes mellom deg og serveren for å få "LAN ping"?

 

Beklager, men du har nå postet så ufattelig mye bambus, at det er på tide noen sier ifra, slik at andre ikke begynner å høre på deg.

 

Mange av postene dine viser at du enten har hørt eller lest litt om emnene, men det meste er jo bare fri fantasi! Sett deg ned og les litt på forumet, hold deg til sannheten og kom tilbake som en seriøs bruker sier nå jeg!

 

-KJ

Hear, hear! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...