dp Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Har ligget stabilt på 397 kB/s når jeg har lasta ned fra FTP. Har vært over 400, men som regel er 400 max. det var tider det.. sommertilbudet til NGT, hadde da 420kb/s stabilt.. har vel egentlig ikke noe med saken å gjøre, men men... Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 NGT er sikkert fryd og gammen når ting funker.....men har du problemer da er du i deep shit! Lenke til kommentar
Mio Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 NGT er sikkert fryd og gammen når ting funker.....men har du problemer da er du i deep shit! Det har du med de fleste selskaper Men når alt kommer til alt, så virker det som Nextgentel faktisk har det bredeste smilet til bredbåndsbrukerne.jeg smiler i hvertfall litt bredere med Delta3000 linja jeg har nå enn 704 linja jeg hadde fra Telenor for en stund siden. Takker til alle som har svart her! Lenke til kommentar
Fenalår Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Ingen slår meg, modeme mitt. Nå snakker jeg 56K modem. jeg hadde det i 176,8 kbps i ca 12 sec, ganske utrolig, ikke det jeg tror at den lastet ned så mye data. Det som er så merkelig er at modem aldri fungerte etter at dette skjedde. (Litt antikk historie skader vel ikke) Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Whatever, bra at noen er fornøyd. Heia Telenor Lenke til kommentar
larsidar Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg har Delta 2000, hva bør jeg ligge på på "normale" tider på døgnet på feks IT-avisens speedometer? Skal ha 2048/640 men fikk bare 97 opp på en utenlandsk test-variant nettopp. Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg hadde upc sitt abbonnement som var 1024/264 Jeg nådde inn opp til 250 konstant.. Snitt på over 170 JEg tweaka linja og nådde opptil 4 mbit Nå harjeg bare stilt inn pc'en min til å ikke stjele 20 % av linja som den er stilt inn til å gjøre.. hehe Upc er saker det.. de er blitt sinnsykt stabile da de skifta router .. Inet pingen til upc er bedre enn alle andres linjer i cs.. Min ping tilsvarer LANping Altså ikke en pers med 10 mbit slår min ping Lenke til kommentar
clon Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Delta abbonementet mitt stanger også på 397 kb/s ... det hender jeg har vært såvidt over 400 men det varte ikke lenge Får ca 2800 kbs på speedometeret til itavisen.no. Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Nextgentel leverer det de lover. I motsetning til Telenor... Får det jeg skal ha jeg, har 1024k med 30gig begrensning. laster ned i 127KB/sek på det meste men har vært over 130 faktisk umh 150 kb\s Lenke til kommentar
ASDASDKL2131 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 ARGH.. ser nå at NGT har juletilbud til kun 798 på etablering og en får 3 mnd med høyere hastighet.. grr.. har maila de og spurt om jeg og kan få 3 mnd høyere speed siden jeg just har bestilt og ikke fått levert enda engang Føler seg nesten litt snytt.. betale 500 mer i etablering og ikke no raskere speed , typisk min flaks Samme her.. Litt kjipt, men men.. :/ Lenke til kommentar
Calm Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg hadde upc sitt abbonnement som var 1024/264 Jeg nådde inn opp til 250 konstant.. Snitt på over 170 JEg tweaka linja og nådde opptil 4 mbit Nå harjeg bare stilt inn pc'en min til å ikke stjele 20 % av linja som den er stilt inn til å gjøre.. hehe Upc er saker det.. de er blitt sinnsykt stabile da de skifta router .. Inet pingen til upc er bedre enn alle andres linjer i cs.. Min ping tilsvarer LANping Altså ikke en pers med 10 mbit slår min ping Ta en test på speedometeret og bevis dette for meg med et screenshot eller noe! Det høres ut som det er for godt til å være sant! Angående ping'en din så hadde det vært interessant å sammenlikne litt! Hadde UPC tidlgere og opplevde ikke så god ping som det folk med ADSL og ISDN kunne oppleve, og fikk vite at dette enkelt og greit hadde med forskjellene i teknologien som kabelinternett og ADSL/ISDN bruker å gjøre! Ping vg.no, hw.no, uio.no eller liknende og legg ut resultatene dine! Lenke til kommentar
Jome Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Har DELTA 3000, og har vært oppe i 550 KB/sec et par ganger, men ligger vanligvis mellom 320-390 under gode forhold.. Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 .. Inet pingen til upc er bedre enn alle andres linjer i cs.. Min ping tilsvarer LANping Altså ikke en pers med 10 mbit slår min ping Antall kbit eller mbit linja er har nesten ingen ting med ping tiden din å gjøre! En ping pakke er kun noen få byte og klokkes ut på linja så fort at det knapt er mulig å måle forskjell på de ulike hastighetene. Dessuten så viser hastigheten bare hvilken kapasitet man har til nærmeste sentral, dvs kun de siste meterne hjem til deg. Det er jo den fysiske og geografiske nettverkstopologien som bestemmer ping tiden, og da er det avstand til serveren du pinger (antall routerhopp) og forsinkelser i og mellom routerne underveis som teller. Det vil selvfølgelig være forskjell på ulike levrandører sine avstander til en gitt server og hvilke ruter de må gå i nettet for å komme fram. Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg hadde upc sitt abbonnement som var 1024/264 Jeg nådde inn opp til 250 konstant.. Snitt på over 170 JEg tweaka linja og nådde opptil 4 mbit Nå harjeg bare stilt inn pc'en min til å ikke stjele 20 % av linja som den er stilt inn til å gjøre.. hehe Upc er saker det.. de er blitt sinnsykt stabile da de skifta router .. Inet pingen til upc er bedre enn alle andres linjer i cs.. Min ping tilsvarer LANping Altså ikke en pers med 10 mbit slår min ping Ta en test på speedometeret og bevis dette for meg med et screenshot eller noe! Det høres ut som det er for godt til å være sant! Angående ping'en din så hadde det vært interessant å sammenlikne litt! Hadde UPC tidlgere og opplevde ikke så god ping som det folk med ADSL og ISDN kunne oppleve, og fikk vite at dette enkelt og greit hadde med forskjellene i teknologien som kabelinternett og ADSL/ISDN bruker å gjøre! Ping vg.no, hw.no, uio.no eller liknende og legg ut resultatene dine! Desverre har jeg flytta og tok aldri screenshot og har allerede formatert.. men grunnen til jeg har så ****** gde linjer er fordi jeg ligger veldig kort borte fra sentralen som er i oslo.. Ang inet pingen mot cs.. seff har kke noe og si imot ISP.. det ahr noe og si imot programmeringen i cs og hva cs takler Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg har telenor avidi. skal egentlig ha 1024linje. og 250 opp...men jeg har hatt 3mbit ned og 1mbit opp i 3måneder...siden jeg byttet modemet:) pssss ikke si det til noen *Ringe Telenor, sladre* Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg har NGT Bravo 850/348kbsek... Får 112kbsek ned stabilt Lenke til kommentar
Calm Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Jeg hadde upc sitt abbonnement som var 1024/264 Jeg nådde inn opp til 250 konstant.. Snitt på over 170 JEg tweaka linja og nådde opptil 4 mbit Nå harjeg bare stilt inn pc'en min til å ikke stjele 20 % av linja som den er stilt inn til å gjøre.. hehe Upc er saker det.. de er blitt sinnsykt stabile da de skifta router .. Inet pingen til upc er bedre enn alle andres linjer i cs.. Min ping tilsvarer LANping Altså ikke en pers med 10 mbit slår min ping Ta en test på speedometeret og bevis dette for meg med et screenshot eller noe! Det høres ut som det er for godt til å være sant! Angående ping'en din så hadde det vært interessant å sammenlikne litt! Hadde UPC tidlgere og opplevde ikke så god ping som det folk med ADSL og ISDN kunne oppleve, og fikk vite at dette enkelt og greit hadde med forskjellene i teknologien som kabelinternett og ADSL/ISDN bruker å gjøre! Ping vg.no, hw.no, uio.no eller liknende og legg ut resultatene dine! Desverre har jeg flytta og tok aldri screenshot og har allerede formatert.. men grunnen til jeg har så ****** gde linjer er fordi jeg ligger veldig kort borte fra sentralen som er i oslo.. Ang inet pingen mot cs.. seff har kke noe og si imot ISP.. det ahr noe og si imot programmeringen i cs og hva cs takler Fortell meg da hvordan du "tweaket" Chello linjen din til 4 Mbit! Selvfølgelig avhenger pingen din i CS av andre ting enn "hva cs takler", det har jo med først og fremst med linjen din og hvor mange hops du har til serveren å gjøre! Endret 2. desember 2003 av Calm Lenke til kommentar
OeO Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 JEg tweaka linja og nådde opptil 4 mbitNå harjeg bare stilt inn pc'en min til å ikke stjele 20 % av linja som den er stilt inn til å gjøre.. HVORDAN? Lenke til kommentar
OeO Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 har chello classic www.vg.no: 23ms www.hw.no: 23ms ww.uio.no: 22ms Lenke til kommentar
zarion Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 vg.no = min 28 maks 30 snitt 29 hw.no min 30 maks 34 snitt 31 uio.no min28 maks 29 snitt 28 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå