Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Max hastighet i Kb/sec med Delta3000 ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
NGT er sikkert fryd og gammen når ting funker.....men har du problemer da er du i deep shit!  :mad:

Det har du med de fleste selskaper :)

Men når alt kommer til alt, så virker det som Nextgentel faktisk har det bredeste smilet til bredbåndsbrukerne.jeg smiler i hvertfall litt bredere med Delta3000 linja jeg har nå enn 704 linja jeg hadde fra Telenor for en stund siden.

Takker til alle som har svart her!

Lenke til kommentar

Jeg hadde upc sitt abbonnement som var 1024/264

Jeg nådde inn opp til 250 konstant..

Snitt på over 170

 

JEg tweaka linja og nådde opptil 4 mbit

Nå harjeg bare stilt inn pc'en min til å ikke stjele 20 % av linja som den er stilt inn til å gjøre..

 

hehe

Upc er saker det.. de er blitt sinnsykt stabile da de skifta router

.. Inet pingen til upc er bedre enn alle andres linjer i cs..

 

Min ping tilsvarer LANping

Altså ikke en pers med 10 mbit slår min ping

Lenke til kommentar
ARGH.. ser nå at NGT har juletilbud til kun 798 på etablering og en får 3 mnd med høyere hastighet.. grr.. har maila de og spurt om jeg og kan få 3 mnd høyere speed siden jeg just har bestilt og ikke fått levert enda engang Føler seg nesten litt snytt.. betale 500 mer i etablering og ikke no raskere speed , typisk min flaks :(

Samme her.. Litt kjipt, men men.. :/

Lenke til kommentar
Jeg hadde upc sitt abbonnement som var 1024/264

Jeg nådde inn opp til 250 konstant..

Snitt på over 170

 

JEg tweaka linja og nådde opptil 4 mbit

Nå harjeg bare stilt inn pc'en min til å ikke stjele 20 % av linja som den er stilt inn til å gjøre..

 

hehe

Upc er saker det.. de er blitt sinnsykt stabile da de skifta router

.. Inet pingen til upc er bedre enn alle andres linjer i cs..

 

Min ping tilsvarer LANping

Altså ikke en pers med 10 mbit slår min ping

Ta en test på speedometeret og bevis dette for meg med et screenshot eller noe! Det høres ut som det er for godt til å være sant!

 

Angående ping'en din så hadde det vært interessant å sammenlikne litt! Hadde UPC tidlgere og opplevde ikke så god ping som det folk med ADSL og ISDN kunne oppleve, og fikk vite at dette enkelt og greit hadde med forskjellene i teknologien som kabelinternett og ADSL/ISDN bruker å gjøre!

 

Ping vg.no, hw.no, uio.no eller liknende og legg ut resultatene dine!

Lenke til kommentar
.. Inet pingen til upc er bedre enn alle andres linjer i cs..

 

Min ping tilsvarer LANping

Altså ikke en pers med 10 mbit slår min ping

Antall kbit eller mbit linja er har nesten ingen ting med ping tiden din å gjøre! En ping pakke er kun noen få byte og klokkes ut på linja så fort at det knapt er mulig å måle forskjell på de ulike hastighetene. Dessuten så viser hastigheten bare hvilken kapasitet man har til nærmeste sentral, dvs kun de siste meterne hjem til deg.

 

Det er jo den fysiske og geografiske nettverkstopologien som bestemmer ping tiden, og da er det avstand til serveren du pinger (antall routerhopp) og forsinkelser i og mellom routerne underveis som teller. Det vil selvfølgelig være forskjell på ulike levrandører sine avstander til en gitt server og hvilke ruter de må gå i nettet for å komme fram.

Lenke til kommentar
Jeg hadde upc sitt abbonnement som var 1024/264

Jeg nådde inn opp til 250 konstant..

Snitt på over 170

 

JEg tweaka linja og nådde opptil 4 mbit

Nå harjeg bare stilt inn pc'en min til å ikke stjele 20 % av linja som den er stilt inn til å gjøre..

 

hehe

Upc er saker det.. de er blitt sinnsykt stabile da de skifta router

.. Inet pingen til upc er bedre enn alle andres linjer i cs..

 

Min ping tilsvarer LANping

Altså ikke en pers med 10 mbit slår min ping

Ta en test på speedometeret og bevis dette for meg med et screenshot eller noe! Det høres ut som det er for godt til å være sant!

 

Angående ping'en din så hadde det vært interessant å sammenlikne litt! Hadde UPC tidlgere og opplevde ikke så god ping som det folk med ADSL og ISDN kunne oppleve, og fikk vite at dette enkelt og greit hadde med forskjellene i teknologien som kabelinternett og ADSL/ISDN bruker å gjøre!

 

Ping vg.no, hw.no, uio.no eller liknende og legg ut resultatene dine!

Desverre har jeg flytta og tok aldri screenshot og har allerede formatert.. men grunnen til jeg har så ****** gde linjer er fordi jeg ligger veldig kort borte fra sentralen som er i oslo..

 

Ang inet pingen mot cs.. seff har kke noe og si imot ISP.. det ahr noe og si imot programmeringen i cs og hva cs takler

Lenke til kommentar
Jeg hadde upc sitt abbonnement som var 1024/264

Jeg nådde inn opp til 250 konstant..

Snitt på over 170

 

JEg tweaka linja og nådde opptil 4 mbit

Nå harjeg bare stilt inn pc'en min til å ikke stjele 20 % av linja som den er stilt inn til å gjøre..

 

hehe

Upc er saker det.. de er blitt sinnsykt stabile da de skifta router

.. Inet pingen til upc er bedre enn alle andres linjer i cs..

 

Min ping tilsvarer LANping

Altså ikke en pers med 10 mbit slår min ping

Ta en test på speedometeret og bevis dette for meg med et screenshot eller noe! Det høres ut som det er for godt til å være sant!

 

Angående ping'en din så hadde det vært interessant å sammenlikne litt! Hadde UPC tidlgere og opplevde ikke så god ping som det folk med ADSL og ISDN kunne oppleve, og fikk vite at dette enkelt og greit hadde med forskjellene i teknologien som kabelinternett og ADSL/ISDN bruker å gjøre!

 

Ping vg.no, hw.no, uio.no eller liknende og legg ut resultatene dine!

Desverre har jeg flytta og tok aldri screenshot og har allerede formatert.. men grunnen til jeg har så ****** gde linjer er fordi jeg ligger veldig kort borte fra sentralen som er i oslo..

 

Ang inet pingen mot cs.. seff har kke noe og si imot ISP.. det ahr noe og si imot programmeringen i cs og hva cs takler

 

Fortell meg da hvordan du "tweaket" Chello linjen din til 4 Mbit!

 

Selvfølgelig avhenger pingen din i CS av andre ting enn "hva cs takler", det har jo med først og fremst med linjen din og hvor mange hops du har til serveren å gjøre!

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...