Smooshball Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Da ble det følgende fra "Svart Fredag": 500gb Samsung 960 EVO M.2 https://www.komplett.no/product/903116# Samt en tube Thermal Grizzley Kryonaut Har underklokket ned -110mv og fikk ikke 1 grad endring i temp på CPU, så får håpe det fikser seg nå.Går bra å bruke den tuben på GPU også når en først er i gang? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 24. november 2017 Forfatter Del Skrevet 24. november 2017 Hva slags modell har du? Er dette under full last? Ved idle utgjør kjølepasta knapt noen forskjell. Bruker du throttlestop? Prøv isåfall å undervolte cache mer enn core. Jeg brukte kryonat på både cpu og gpu. Cpu ble 5c kaldere, gpu 3c. Lenke til kommentar
Smooshball Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Hva slags modell har du? Er dette under full last? Ved idle utgjør kjølepasta knapt noen forskjell. Bruker du throttlestop? Prøv isåfall å undervolte cache mer enn core. Jeg brukte kryonat på både cpu og gpu. Cpu ble 5c kaldere, gpu 3c. Har https://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-156-full-hd/cat-p/c0/p10634632 var under full stress test, ligger på 95-98 grader i gjennomsnitt under full last. Brukte throttlestop, kjørte intervaller på 10min fra 0--- -110mv, ingen endring av temp. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 24. november 2017 Forfatter Del Skrevet 24. november 2017 Hmm, det var rart. Har du sjekka at verdiene blir aktivert? Prøvd CPUID-monitor og se om du faktisk får andre verdier. For min del er 164\192 (cache) undervolt 10-15 grader lavere under last. Nå etter at jeg la på kryonaut har vell aldri cputemp vært høyere enn 70C selv etter heftig spilling. 1 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Kjøpte meg en asus rog strix med i7, og 1060 . Er undervolt noe anbefaling for meg også ? Lenke til kommentar
Smooshball Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 Hmm, det var rart. Har du sjekka at verdiene blir aktivert? Prøvd CPUID-monitor og se om du faktisk får andre verdier. For min del er 164\192 (cache) undervolt 10-15 grader lavere under last. Nå etter at jeg la på kryonaut har vell aldri cputemp vært høyere enn 70C selv etter heftig spilling. Ja, såg i HW-monitor at verdiene ble aktivert. Skal dog nevnes at den har vært slik siden den ble kjøpt, fikk en blackout på starten men har holdt seg "stabil" varm siden. Har nok vært dårlig paste her siden bygging. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. november 2017 Forfatter Del Skrevet 25. november 2017 Kjøpte meg en asus rog strix med i7, og 1060 . Er undervolt noe anbefaling for meg også ? jepp Flere av Asus sine har deltkjøling mellom gpu og cpu så der vil undervolt få ned gputemp og Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 Ser jo det er en del kunnskap i denne tråden. Så spm er, eg ønsker en gaming Laptop som er minst mulig støy i fra. Eg vet det er umulig, og at de fleste sikkert sliter med høye temperaturer osv. Men det kan jo hende at noen er bedre enn andre. Asusen koster i dag 16 000, eg fikk den for 14. Den er har vært på tilbud til en finere pris enn det. Så er litt i tvil om eg burde beholde den. Så hva mener dere her inne er den ultimate laptopen for 14 tusen ? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 Kjøpte meg en asus rog strix med i7, og 1060 . Er undervolt noe anbefaling for meg også ? jepp Flere av Asus sine har deltkjøling mellom gpu og cpu så der vil undervolt få ned gputemp og takk for svar. Fant meg noen guider i går som eg skal se på. Må bare få testet litt først slik at eg har noen referanser Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. november 2017 Forfatter Del Skrevet 25. november 2017 Ser jo det er en del kunnskap i denne tråden. Så spm er, eg ønsker en gaming Laptop som er minst mulig støy i fra. Eg vet det er umulig, og at de fleste sikkert sliter med høye temperaturer osv. Men det kan jo hende at noen er bedre enn andre. Asusen koster i dag 16 000, eg fikk den for 14. Den er har vært på tilbud til en finere pris enn det. Så er litt i tvil om eg burde beholde den. Så hva mener dere her inne er den ultimate laptopen for 14 tusen ? om du ser på notebookcheck ligger det ute mange bærbare med støytest under Witcher 3. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. november 2017 Forfatter Del Skrevet 25. november 2017 Hva er modellnummeret på Asusen? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 (endret) Hva er modellnummeret på Asusen? GL502VM-Fy188T Endret 25. november 2017 av Villfaren Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 Ser jo det er en del kunnskap i denne tråden. Så spm er, eg ønsker en gaming Laptop som er minst mulig støy i fra. Eg vet det er umulig, og at de fleste sikkert sliter med høye temperaturer osv. Men det kan jo hende at noen er bedre enn andre. Asusen koster i dag 16 000, eg fikk den for 14. Den er har vært på tilbud til en finere pris enn det. Så er litt i tvil om eg burde beholde den. Så hva mener dere her inne er den ultimate laptopen for 14 tusen ? om du ser på notebookcheck ligger det ute mange bærbare med støytest under Witcher 3. Takk for tips Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. november 2017 Forfatter Del Skrevet 25. november 2017 Ser en svært lik modell ligger på 48 dB, noe som er ganske høyt for en 1060-pc. Lenovo sine Y520 og Y720 har vesentlig lavere støynivå om du vil se på de Lenke til kommentar
Smooshball Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Etter ny paste så endte temperaturene på CPU, gammel vs ny: 99 83 98 85 96 78 97 79 Fortsatt høyt, skal prøve å presse undervoltingen lengre en -110. Hvor mye har dere greid på I7 6700HQ? GPU før sjekket jeg ikke, men lå på 76 nå.... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2017 Jeg har greid -18 med UV og pasta på CPU og -6 på GPU. Pastaen stod for -5 på CPU og -3 på GPU så UV utgjorde mrst på CPU. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2017 Smooshball: Hva slags pc-modell har du? Lenke til kommentar
Smooshball Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Smooshball: Hva slags pc-modell har du? https://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-156-full-hd/cat-p/c0/p10634632 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2017 Jeg har den med 1070, ellers lik din. Jeg kjører undervolt på -164 på core og -192 på cache. Bruker thermal grizzly kryonaut. Hva slags pasta har du på? Tipper du kan undervolte mer, spesielt cache. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2017 Du bør forresten vurdere å repaste igjen da det tydeligvis er litt skjevt fordelt. 6 C forskjell mellom 2 kjerner er litt mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå