Smultring77 Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 (endret) prøver med ny info Endret 1. april 2017 av Smultring77 Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 (endret) Arma3 slår seg av minst en gang pr 30 min. Feilmld: minnet kunne ikke bli read ... åpner kontrollsenter ---> gaming ---> passer på at skjermkort står på discrete. trykker videre på : cpu memory overclocking ---> men dette programmet nekter å starte. feil med program. lukkes. noen som vet eller kan noe om dette? jeg burde da ha laptop nok til å dra arma 3 ... på normal grafikk. Endret 1. april 2017 av Smultring77 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Kan være feil på HDD/minnet i maskinen. Overklokking av GPU via clevo sitt control center er dog ustabilt etter min erfaring - så det er ikke overraskende. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Kan være feil på HDD/minnet i maskinen. Overklokking av GPU via clevo sitt control center er dog ustabilt etter min erfaring - så det er ikke overraskende. takk. har tatt en sånn minnetest via win10. den viste ingen feil. Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Kan være feil på HDD/minnet i maskinen. Overklokking av GPU via clevo sitt control center er dog ustabilt etter min erfaring - så det er ikke overraskende. takk. har tatt en sånn minnetest via win10. den viste ingen feil. Prøv med et annet spill. Ser på Google at Arma 3 er hvinstokk veldig plaget med minnelekasje(memory leak) på enkelte maskiner og det finnes hvistnokk flere fikser som du kan prøve ved å Google. Jeg har ikke spillet så kan dessverre ikke hjelpe deg med det. Hvilke resultater får du i 3Dmark Timespy og firestrike? Trykk på last ned demo for gratisversjon. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Kan være feil på HDD/minnet i maskinen. Overklokking av GPU via clevo sitt control center er dog ustabilt etter min erfaring - så det er ikke overraskende. takk. har tatt en sånn minnetest via win10. den viste ingen feil. Prøv med et annet spill. Ser på Google at Arma 3 er hvinstokk veldig plaget med minnelekasje(memory leak) på enkelte maskiner og det finnes hvistnokk flere fikser som du kan prøve ved å Google. Jeg har ikke spillet så kan dessverre ikke hjelpe deg med det. Hvilke resultater får du i 3Dmark Timespy og firestrike? Trykk på last ned demo for gratisversjon. tok litt tid, men her: Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. april 2017 Forfatter Del Skrevet 3. april 2017 Time-spy testen er omtrent identisk med min, ikke noe å si på den Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Time-spy testen er omtrent identisk med min, ikke noe å si på den hmm... oppgitt Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. april 2017 Forfatter Del Skrevet 4. april 2017 Time-spy testen er omtrent identisk med min, ikke noe å si på den hmm... oppgitt Du kunne jo testa ved å ta ut en av rambrikkene, så ta ut den andre for å se om det skyldes en hw-feil? Noen ganger kan CL på minnet være satt for lavt i BIOS (svært sjelden), men dette kan medføre instabilitet. Lenke til kommentar
frankern1 Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Selv vært jevnlig ARMA spiller siden 1'ern. Alle spillene kjennetegnes av svært dårlig optimalisering og mye CTD feil o.l Som cowboystrekk sier, så er jo ikke timespy scoren din noe utenom det vanlige for din maskin.har du forsøkt med andre spill?hvorfor konkluderer vi egentlig med at dette sannsynligvis er HW-relatert og ikke arma 3 relatert? Det kan hende jeg har oversett noen poster, men sånn med det første vil jeg jo tro dette er ARMA 3 relatert. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Time-spy testen er omtrent identisk med min, ikke noe å si på den hmm... oppgitt Du kunne jo testa ved å ta ut en av rambrikkene, så ta ut den andre for å se om det skyldes en hw-feil? Noen ganger kan CL på minnet være satt for lavt i BIOS (svært sjelden), men dette kan medføre instabilitet. japp ... passelig tilltak ... 2 brikker under tastaturet og to under på baksiden ... skulle det kommet opp feil på den minnetesten jeg tok i win 10 ? Selv vært jevnlig ARMA spiller siden 1'ern. Alle spillene kjennetegnes av svært dårlig optimalisering og mye CTD feil o.l Som cowboystrekk sier, så er jo ikke timespy scoren din noe utenom det vanlige for din maskin. har du forsøkt med andre spill? hvorfor konkluderer vi egentlig med at dette sannsynligvis er HW-relatert og ikke arma 3 relatert? Det kan hende jeg har oversett noen poster, men sånn med det første vil jeg jo tro dette er ARMA 3 relatert. Arma har sine feil har jeg skjønt ... men virker ikke som noen av de andre jeg spiller med opplever det samme. Jeg merker det spesielt når jeg skal løpe. holder inne w og shift sammtidig. Men det skjer også noen ganger mens man bare står i ro. Jeg løper bortover, så starter det å hakke så hører jeg den plingelyden så stivner det og spillet er borte. Kun en feilmld på skjermen med rødt kryss i ruten. minnet kunne ikke bli read ... Lenke til kommentar
frankern1 Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Time-spy testen er omtrent identisk med min, ikke noe å si på den hmm... oppgitt Du kunne jo testa ved å ta ut en av rambrikkene, så ta ut den andre for å se om det skyldes en hw-feil? Noen ganger kan CL på minnet være satt for lavt i BIOS (svært sjelden), men dette kan medføre instabilitet. japp ... passelig tilltak ... 2 brikker under tastaturet og to under på baksiden ... skulle det kommet opp feil på den minnetesten jeg tok i win 10 ? Selv vært jevnlig ARMA spiller siden 1'ern. Alle spillene kjennetegnes av svært dårlig optimalisering og mye CTD feil o.l Som cowboystrekk sier, så er jo ikke timespy scoren din noe utenom det vanlige for din maskin. har du forsøkt med andre spill? hvorfor konkluderer vi egentlig med at dette sannsynligvis er HW-relatert og ikke arma 3 relatert? Det kan hende jeg har oversett noen poster, men sånn med det første vil jeg jo tro dette er ARMA 3 relatert. Arma har sine feil har jeg skjønt ... men virker ikke som noen av de andre jeg spiller med opplever det samme. Jeg merker det spesielt når jeg skal løpe. holder inne w og shift sammtidig. Men det skjer også noen ganger mens man bare står i ro. Jeg løper bortover, så starter det å hakke så hører jeg den plingelyden så stivner det og spillet er borte. Kun en feilmld på skjermen med rødt kryss i ruten. minnet kunne ikke bli read ... prøv å endre verdien på memory allocator i arma 3 launcheren (mener det er en sånn i arma 3 også) nullstill profilinstillinger o.l ved å slette innholdet i Arma 3 mappen (mine dokumenter) verify cache i steam reinstaller arma 3 mulig du har forsøkt noe av dette, men uansett ville jeg nok tatt turen til steam-forumet eller det offisielle arma 3 forumet Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 (endret) Time-spy testen er omtrent identisk med min, ikke noe å si på den hmm... oppgitt Du kunne jo testa ved å ta ut en av rambrikkene, så ta ut den andre for å se om det skyldes en hw-feil? Noen ganger kan CL på minnet være satt for lavt i BIOS (svært sjelden), men dette kan medføre instabilitet. japp ... passelig tilltak ... 2 brikker under tastaturet og to under på baksiden ... skulle det kommet opp feil på den minnetesten jeg tok i win 10 ? Selv vært jevnlig ARMA spiller siden 1'ern. Alle spillene kjennetegnes av svært dårlig optimalisering og mye CTD feil o.l Som cowboystrekk sier, så er jo ikke timespy scoren din noe utenom det vanlige for din maskin. har du forsøkt med andre spill? hvorfor konkluderer vi egentlig med at dette sannsynligvis er HW-relatert og ikke arma 3 relatert? Det kan hende jeg har oversett noen poster, men sånn med det første vil jeg jo tro dette er ARMA 3 relatert. Arma har sine feil har jeg skjønt ... men virker ikke som noen av de andre jeg spiller med opplever det samme. Jeg merker det spesielt når jeg skal løpe. holder inne w og shift sammtidig. Men det skjer også noen ganger mens man bare står i ro. Jeg løper bortover, så starter det å hakke så hører jeg den plingelyden så stivner det og spillet er borte. Kun en feilmld på skjermen med rødt kryss i ruten. minnet kunne ikke bli read ... prøv å endre verdien på memory allocator i arma 3 launcheren (mener det er en sånn i arma 3 også) nullstill profilinstillinger o.l ved å slette innholdet i Arma 3 mappen (mine dokumenter) verify cache i steam reinstaller arma 3 mulig du har forsøkt noe av dette, men uansett ville jeg nok tatt turen til steam-forumet eller det offisielle arma 3 forumet takk. jeg skal prøve forskjellig av det du skriver. det hører med historien at første gang jeg skulle spille arma kom jeg ikke inn på noen servere. ble kicket før jeg kom inn. jeg prøvde sikkert 50 servere. Da tok jeg å verifiserte spillfilene i steam, og da fant han tre feil, lastet ned 350 mb og så kom jeg inn på servere. pcen min er mer enn god nok til å kjøre dette spillet på normale instillinger sant? ( i7, ssd, 16gb ram, 1070 kort ) Endret 5. april 2017 av Smultring77 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 5. april 2017 Forfatter Del Skrevet 5. april 2017 Pcen din er vell egentlig overkill Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 pcen min er mer enn god nok til å kjøre dette spillet på normale instillinger sant? ( i7, ssd, 16gb ram, 1070 kort ) Mer enn god nokk til å kjøre det spillet. Har du prøvd andre spill? Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Pcen din er vell egentlig overkill pcen min er mer enn god nok til å kjøre dette spillet på normale instillinger sant? ( i7, ssd, 16gb ram, 1070 kort ) Mer enn god nokk til å kjøre det spillet. Har du prøvd andre spill? takk begge to. jeg har bare årøvd sim city og wow hahaha, så er vel ikke så mye å sammenligne med. Eller, jeg har jo spilt litt ETS. Fungerer for det meste bra, men noen ganger merker jeg treghet i form av at når traileren kjører i 90 kmt så går det sakte så ok så sakte så ok ... akkurat som at du strammer og slakker en strikk. Men det kan jo også være spillet. Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 (endret) Pcen din er vell egentlig overkill pcen min er mer enn god nok til å kjøre dette spillet på normale instillinger sant? ( i7, ssd, 16gb ram, 1070 kort ) Mer enn god nokk til å kjøre det spillet. Har du prøvd andre spill? takk begge to. jeg har bare årøvd sim city og wow hahaha, så er vel ikke så mye å sammenligne med. Eller, jeg har jo spilt litt ETS. Fungerer for det meste bra, men noen ganger merker jeg treghet i form av at når traileren kjører i 90 kmt så går det sakte så ok så sakte så ok ... akkurat som at du strammer og slakker en strikk. Men det kan jo også være spillet. Hvilken Nvidia driverversjon er det du bruker? Hvis du er usikker burde du laste Geforce Experience for å alltid ha de nyeste driverne. Endret 5. april 2017 av Sn3ipen Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 5. april 2017 Forfatter Del Skrevet 5. april 2017 Fyr opp Deus Ex mankind divided om du vil se hva maskina er god for Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 (endret) fint å høre at man kan ha en pc som er litt overkill en sjelden gang haha jeg bruker geforce xperience holder den alltid oppdatert. Her er et bilde av hva jeg finner av innstillinger: Tror ikke den funksjonen du skrev om er her. jeg slo av v sync og prøvde spillet. fikk mellom 20 og 120 fps med v sync aktivert fikk jeg noen ganger 60 fps fast, men helst varierende grad fra 25 til 36 Jeg slettet også mappen i mine dokumenter. Jeg falt ikke ut mens jeg lå i ro og snipet. Men under bevegelse og gjerne kjørende falt jeg ut. virker som at jeg faller ut når det blir en tpe belastning i bildet. løping kjøring eller mange spillere på samme sted. Endret 5. april 2017 av Smultring77 Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Bruk G-Sync istedenfor V-sync. Du finner det i Nvidia kontrollpanelet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå