Gå til innhold

Multicom og Iwill bærbare med Geforce 1060\1070\1080

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takker for svar! Men hvordan i svarte får "minus" tegnet foran når jeg skal undervolte? Er det en spesiell knapp jeg må trykke på for å få det til? 

gikk ikke med det vanlige "-" i alle fall..

Du må enten bruke Intel XTU (ikke helt stabilt), eller throttlestop, se denne tråden jeg laga: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1756770

Fraråder deg overvolt, tror du kan vinke farvel til garanti etc om noe går galt da. Eneste kjipe med undervolt er blåskjerm pga for lite strøm, ingen permanente skader. Bare å justere opp volt gradvis til du finner stabil spenning :)

Lenke til kommentar

Ser at multicom har justert ned prisene igjen - til samme som før i7-7xxx kom.

Dvs rimeligste GTX1060 utgave starter på 11995,-

De var vel nødt til det når maskiner som f.eks denne koster mindre:

MSI GP62MVR, i7 7700HQ, GTX1060, 8Gb RAM 128gb SSD + 1Tb HDD og win10 til 12495,- http://cdon.no/elektronikk/msi-gp62mvr-7rf-leopard-pro-284ne-p39597187

Dvs for 500 mer enn en multicom maskin får man med OS og SSD, så multicom ender opp med å være dyrere siden den ikke har SSD/OS.

Denne 17" HP Omen maskinen med GTX1060 er også svært konkurransedyktig priset til 12990,-: https://www.expert.no/data/pc-og-mac/barbar-pc-og-mac/hp-omen-17-w105no-173-laptop/p-453404/ og multicom har ingen 17" modeller som kan matche denne på pris/specs heller.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Multicom var overlegne på pris i august i fjor da ingen av konkurrentene leverte bærbare til under 16k for 1060 eller 20k for 1070. Nå får du imidlertid flere modeller med 1060 fra 12k og oppover, da med OS og SSD, noe som kommer i tillegg for MC sine. Flere konkurrenter tilbyr også pcer med 1070 fra 15k og oppover.

Hovedproblemet slik jeg ser det med MC sine maskiner nå er at de ikke leveres med SSD i basisutgavene. Du kan fint finne en windowslisens til 200 på ebay, men skal du ha en 250 gb ssd er det for 1000 ekstra.

Bare så det er sagt, jeg vurderer P651 og P670 som premiummaskiner ift byggekvalitet og ytelse, dog er støyen litt skjemmende, selv om dette er et generelt problem blant mange maskiner med 1060 og 1070. Men samtidig er det noe med å sammenligne seg med MSI og Asus som generelt selger gode pcer i segmentet. MC sine laptoper bør være billigere enn konkurrentene, selv når man legger på OS og SSD da support etc er litt mer begrensa enn med Asus sine maskiner.

Lenke til kommentar
Bare så det er sagt, jeg vurderer P651 og P670 som premiummaskiner ift byggekvalitet og ytelse, dog er støyen litt skjemmende, selv om dette er et generelt problem blant mange maskiner med 1060 og 1070. Men samtidig er det noe med å sammenligne seg med MSI og Asus som generelt selger gode pcer i segmentet. MC sine laptoper bør være billigere enn konkurrentene, selv når man legger på OS og SSD da support etc er litt mer begrensa enn med Asus sine maskiner.

Nå som det er sagt, når multicom leser dette.

http://testpilot.dinside.no/huawei-mate-9-pro/

Kunne jeg håpet multicom gjorde noe ligdene, mulighet å teste maskinen si hva man syns da særlig åpenkjøp gjør multicom det dårlig på. Vurder ligdene konkuranse hvis det er mulig. Da det egentlig er bortkastet å kjøpe laptop\mobil da de blir så fort utdatert.

Lenke til kommentar

Nå som det er sagt, når multicom leser dette.

http://testpilot.dinside.no/huawei-mate-9-pro/

Kunne jeg håpet multicom gjorde noe ligdene, mulighet å teste maskinen si hva man syns da særlig åpenkjøp gjør multicom det dårlig på. Vurder ligdene konkuranse hvis det er mulig. Da det egentlig er bortkastet å kjøpe laptop\mobil da de blir så fort utdatert.

Nja, litt både og. Jeg kjøpte meg en bærbar pc i 2011 for 14k som jeg solgte etter 4,5 år, grafikkortet greide fremdeles de fleste spill på medium grafikk, savna SSD litt, men den holdt overraskende bra. Kjøper du ei maskin med 1070 i dag har du nok en god spill-pc i hvert fall i 3-5 år :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Multicom Kunshan P651H 15.6" Full-HDMatt IPS G-SYNC, Intel® Core™ i7-7700HQ, 8GB DDR4, 1TB HDD, GeForce GTX 1070 8GB (Pascal), Uten OS

Er vel den billigste men er vel kanskje ikke plentium maskin? Med kun harddisk?

Litt lite ram også.

Multicom Kunshan P651H 15.6" 4KUHD Matt G-SYNC, Intel® Core™ i7-7700HQ, 16GB DDR4, 512GB PCIe SSD + 1TB HDD, GeForce GTX 1070 8GB (Pascal), Uten OS

Skulle gjerne testet den hvis jeg fikk 5000 kr rabatt eller noe slik.

Problemet man ikke vet disse vil fungere med windows 11. Eller nyere build. Om driverene vil fungere da.

På 4k bør man ha GTX 1080 hvis man skal spille, helst SLI.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Multicom Kunshan P651H 15.6" Full-HDMatt IPS G-SYNC, Intel® Core™ i7-7700HQ, 8GB DDR4, 1TB HDD, GeForce GTX 1070 8GB (Pascal), Uten OS

Er vel den billigste men er vel kanskje ikke plentium maskin? Med kun harddisk?

Litt lite ram også.

Multicom Kunshan P651H 15.6" 4KUHD Matt G-SYNC, Intel® Core™ i7-7700HQ, 16GB DDR4, 512GB PCIe SSD + 1TB HDD, GeForce GTX 1070 8GB (Pascal), Uten OS

Skulle gjerne testet den hvis jeg fikk 5000 kr rabatt eller noe slik.

Problemet man ikke vet disse vil fungere med windows 11. Eller nyere build. Om driverene vil fungere da.

På 4k bør man ha GTX 1080 hvis man skal spille, helst SLI.

Hæ?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...