Gå til innhold

Multicom og Iwill bærbare med Geforce 1060\1070\1080

Anbefalte innlegg

Kunshan P651H, MSI GS, HP Omen, Asus VS. Alle i 15"

Prisene er jo en smule forskjellig i utgangspunktet - men Kunshan må man fleske til med både OS, mer RAM og M.2 før man kommer i mål. Totalt sett er det da marginal forskjell i pris. Det man "vinner" virker å være g-sync.

mulig prisene har gått litt opp, jeg betalte til sammen 17200 kr for alt dette

INTEL 600p Series 512GB NVMe SSD 1593 kr

SAMSUNG 4GB DDR4 x 2  til sammen 530 kr

Multicom Kunshan P651R 15.6" Full-HD kr 14999

Matt IPS G-SYNC, Intel® Core™ i7-6700HQ, 8GB DDR4, 1TB HDD 7200rpm, GeForce GTX 1070 8GB (Pascal), Uten OS, 25mm tynn 

OS fra ebay kr 60

denne virker også grei:

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har Komplett tilbud på laptoper i helga. Selv om det er 17" så frister det faktisk litt.. Sparer brått noen tusenlapper vs tilsvarende 15" med 1070 fra Multicom også. Da spørs det om Omen stikker av med seieren denne gang. 

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

virker jo som en grei maskin, men kjenner ikke hp sine spillmaskiner. Har den g sync ti hovedskjermen eller bare til evt tilkoblet skjerm?

Denne blir vel det nærmeste du kommer:

http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651h-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10636159

litt mindre ssd men mer lagrinsplass. 

Eller denne:

http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651h-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10636158

pluss ssd og 8 gb minne havner du på 1000 lappen over omen. 

Lenke til kommentar

hvordan klarer egentlig den lille HP'n der å holde temperaturen såpass nede som den gjør?
Thermals på den er jo slett ikke dårlig. Det var jo ikke store luftuttakene på den i motsetning til konkurrentene. Asus og MSI ser jo til tider ut som de bygger jagerfly.

Lenke til kommentar

Noe som også er grunnen til at jeg skyr de svære maskinene som pesten. Jeg er spent på å se hvordan Omen er i forhold til vekt og størrelse, med tanke på transport i ryggsekk. Det blir jo ikke en daglig geskjeft, men er jo greit å ikke slite seg ihjel heller.

Hadde en sånn Asus ROG av de svære klumpete 'jagerflyene' til låns fra skole i fjor - et beist uten like, og fikk ikke plass i en Fresh treningsbag en gang.. 

Pluss at jeg nå får Ghost Recon Wildlands på kjøpet.  :D

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Hentet en N850 på postkontoret i dag, og det eneste jeg har å sette fingeren på er at den støyer veldig mye, selv under lite bruk. Noen av dere som eier bærbar fra Multicom som har noen tips?

Endret av hbrn
Lenke til kommentar

LMH1: Nja, faktisk vil undervolt i flere tilfeller gi høyere ytelse, spesielt på HK-cpuene, og i hvert fall hvis du overklokker. Grunn? UV gir lavere temp, noe som gjør at turbo kan utnyttes bedre og i lengre intervaller under høy last. Ta spill som GTA V eller Witcher 3 som krever mye av CPU. Med høye innstillinger på grafikk kan en lett overklokka og undervolta 6820HK gi bedre ytelse i spillet :)

Husk også at CPU og GPU har delvis delt kjøleløsning. Lavere temp på CPU kan da gi lavere temp på GPU :)

Lenke til kommentar

Ganske morsomt det er så stor forskjell etter å ha byttet kjølepasta og undervoltet.

Ja, skulle ønske Multicom f.eks brukte Thermal grizzly kryonaut, evt drista seg til Collaboratory Liquid ultra mot noen hundrelapper ekstra :)

Spesielt på pcene med 1070 vil undervolt ha mer å si ytelsesmessig siden CPU blir flaskehals i flere spill, med 1060 vil forskjellene være mindre, spesielt på P651 som ikke har delt kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...