Gå til innhold

Seriøse problemer med PC

Okeblol

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid hatt problemer med PCn min som jeg kjøpte i begynnelsen av dette skoleåret

Kjøpte alt nytt

Abit ic7-g

P4 2,8 800fsb

Sapphire radeon 9800 pro

Audigy 2

Kjøpte orginalt Geil golden dragon 2x256 pc3500

En av disse var det feil med og jeg fikk bytta hos PSdata, det var feil på den de sendte tilbake også så jeg sendte begge brikkene tilbake og fikk noen andre igjen (hadde ikke sagt det selv men var greit for meg)

Minnebrikkene som nå er i er Geil 2x256 PC3500 platinum (de som har tinn-casing og kommer i neongrønne esker)

Når jeg fikk de nyeste RAM brikkene bestemte jeg meg for at nå skulle jeg sette opp systemet ordentlig så jeg satte fsb til 216 og volt til 2,7

fikk bare bsod (dumping physical memory etc) når jeg starta opp med disse innstillingene så jeg måtte gå ned til fsb 210 som jeg kan boote i.

Timingsens på brikkene fikk jeg heller ikke stilt noe på, den minste forandring gav bsod ved oppstart (de står på 2,5-6-3-3, mulig rekkefølgen er litt stokket, det er iallefall abit bios)

Når jeg spiller AO har jeg problemer med å få det til å kjøre jevnt, hver eneste gang jeg møter en medspiller hakkert det merkbart i ett lite øyeblikk og når jeg møter flere på en gang kan PC'n nesten stoppe helt opp, dette syns jeg er ganske rart med tanke på hvor kraftig pc'n egentlig er. Til tider, ca 1 gang i timen stopper hele systemet totalt opp i 30 sek - 1 minutt, uten at jeg skjønner hvorfor. Det har ingen sammenhenger med at den jobbet veldig mye akkurat da eller ikke.

Så til det siste problemet : Når jeg starter NFSU eller Starwars : KotoR får jeg også bsod, med en feilmelding i ati2.dll (er litt usikker på filnavnet)

Har de nyeste driverne til kortet og dx9.0b

Er det noen som kan hjelpe meg med problemene mine ? Kanskje noen har opplevd noe lignende selv eller klarer å se hva problemet er ved å lese om problemene mine. Jeg synes iallefall det virker som om noe er galt, selv i windows bruker den lang tid på alt, å starte utforsker og/eller dc++ kan ta opptill ett minutt enkelte ganger.

I Aida32 får jeg disse poengsummene :

Memory Read : 2942 MB/s

Memory Write : 1135 MB/s

Har sett bl.a at snekkeren har 5500 MB/s på den første der...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...