PantZman Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 3dmark har stresstest som funksjon, hvor bra den er kan jeg ikke svare på. Må trolig ha betalt versjon for dette. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Under "normal" bruk har jeg ikke antydning til coil whine. Men når jeg fyrte opp et eldre spill, og fikk ~1000fps, så ble det pipekonsert gitt. Så jeg vet ikke hvor nyttig 3DMark eller Furmark er til å teste for coil whine, siden fps som regel ikke blir all verdens. Som regel hører jeg om å bruke slike programmer for å varme opp kortene for å se om det folk allerede har av coil whine vil forsvinne når kortet bare har fått gått seg til litt... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Det varierer stort sett. Flere skjermkort har vist seg ( både fra Amd og Nvidia ) til å reagere på noen verktøy som eksempelvis Furmark og kjører som regel litt "tregere" for å ikke bli for varme , https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/4es3t9/gpu_downclocks_when_running_furmark/ Så skal man stress teste kortene riktig bør man nok prøve seg litt fram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå