Dubious Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 Er lov å drikke i bilen, men ikke den som sitter i førersetet Er du alene og har lyst å drikke noe eller bare skal til bilen en tur, bruk passasjersetet/døren Da blir det ingen missforståelser I en åpen bil midt i byen så tviler jeg på at det er lovlig, da du er ute på offentlig plass uten bevillning Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 19. august 2016 Forfatter Del Skrevet 19. august 2016 Er lov å drikke i bilen, men ikke den som sitter i førersetet Er du alene og har lyst å drikke noe eller bare skal til bilen en tur, bruk passasjersetet/døren Da blir det ingen missforståelser I en åpen bil midt i byen så tviler jeg på at det er lovlig, da du er ute på offentlig plass uten bevillning Har vanskelig for å forstå/akseptere at om det er tak eller ei en bil skal ha noen betydning. 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 Er noen regler om å vise seg offentlig i beruset tilstand. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 Er lov å drikke i bilen, men ikke den som sitter i førersetet Er du alene og har lyst å drikke noe eller bare skal til bilen en tur, bruk passasjersetet/døren Da blir det ingen missforståelser I en åpen bil midt i byen så tviler jeg på at det er lovlig, da du er ute på offentlig plass uten bevillning Har vanskelig for å forstå/akseptere at om det er tak eller ei en bil skal ha noen betydning. Forskjellen er nok at en drikker synlig i motsetning til at en ikke er så synlig Lovene er ikke alltid så "smarte" Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 Er noen regler om å vise seg offentlig i beruset tilstand. Løsgjengerlova blei oppheva for ti år sia, så det er ikke ulovlig å være beruset offentlig. Derimot er det forbudt å drikke der. Mange sier det burde vært omvendt – at det skulle vært lov å ta seg en pils i fred og ro i parken eller på bryggekanten, mens overstadig beruselse burde belønnes med opphold i det som engang het fyllearresten. Tja, kanskje? Jeg er ikke sikker. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 20. august 2016 Forfatter Del Skrevet 20. august 2016 Er lov å drikke i bilen, men ikke den som sitter i førersetet Er du alene og har lyst å drikke noe eller bare skal til bilen en tur, bruk passasjersetet/døren Da blir det ingen missforståelser I en åpen bil midt i byen så tviler jeg på at det er lovlig, da du er ute på offentlig plass uten bevillning Har vanskelig for å forstå/akseptere at om det er tak eller ei en bil skal ha noen betydning. Forskjellen er nok at en drikker synlig i motsetning til at en ikke er så synlig Lovene er ikke alltid så "smarte" Men hvor går grensa da...? Bil med ståltak = OK, åpen bil = ikke OK? Åpen bil med stofftaket oppe = OK? Hva om man byttet ut stofftaket med gjennomsiktig plast? 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Det blir inne mot ute, når taket er på er du inne, mens når taket er av er du ute Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå