Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Drikke alkohol i åpen bil?

nor50

Anbefalte innlegg

Er lov å drikke i bilen, men ikke den som sitter i førersetet

Er du alene og har lyst å drikke noe eller bare skal til bilen en tur, bruk passasjersetet/døren

Da blir det ingen missforståelser

I en åpen bil midt i byen så tviler jeg på at det er lovlig, da du er ute på offentlig plass uten bevillning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du alene og har lyst å drikke noe eller bare skal til bilen en tur, bruk passasjersetet/døren

I en åpen bil midt i byen så tviler jeg på at det er lovlig, da du er ute på offentlig plass uten bevillning

Har vanskelig for å forstå/akseptere at om det er tak eller ei en bil skal ha noen betydning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har vanskelig for å forstå/akseptere at om det er tak eller ei en bil skal ha noen betydning.

Forskjellen er nok at en drikker synlig i motsetning til at en ikke er så synlig

Lovene er ikke alltid så "smarte"

Lenke til kommentar

Er noen regler om å vise seg offentlig i beruset tilstand.

Løsgjengerlova blei oppheva for ti år sia, så det er ikke ulovlig å være beruset offentlig. Derimot er det forbudt å drikke der.

Mange sier det burde vært omvendt – at det skulle vært lov å ta seg en pils i fred og ro i parken eller på bryggekanten, mens overstadig beruselse burde belønnes med opphold i det som engang het fyllearresten.

Tja, kanskje? Jeg er ikke sikker.

Lenke til kommentar

Forskjellen er nok at en drikker synlig i motsetning til at en ikke er så synlig

Lovene er ikke alltid så "smarte"

Men hvor går grensa da...? Bil med ståltak = OK, åpen bil = ikke OK? Åpen bil med stofftaket oppe = OK? Hva om man byttet ut stofftaket med gjennomsiktig plast?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...