Gå til innhold

Har jeg gått glipp av noe

Anbefalte innlegg

Jeg så en video av Totalbiscut der han snakker om at No mans sky er en av tidenes mest hypa spill, osv. Hvor var denne hypen?

Jeg vet at Star Citizen er super hypa med en religiøs sekt rundt seg. 

Men jeg har ikke sett noe til denne hypen rundt No mans sky. Alt jeg har sett på dette forumet er at flertallet sa "dette ser kjedelig ut" og det har de fleste sagt siden spillet ble vist for første gang, 

Hvor er disse hærskarene av no mans sky fanboys osv? Greit jeg ikke føgler med så mye, men jeg har jo fått med meg Star Citizen saken, og jeg har jo fått med meg andre hype spill. Men jeg har ikke sett noe til "verdens mest hypa spill" 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel noen som er gal etter spillet selv, ser omtaler og artikler om spillet overalt da det ligger i bakhodet.. Lever i en egen boble at spillet er ekstremt "hypet"...

Så noen vidoer selv av spillet og ser ut som ett rimelig kjedlig spill, litt slik relax and grab a few beers.. Chill game.. Men sikkert rimelig grei fritidssyssel om man ikke har noe bedre å finne på :)

Lenke til kommentar

Jeg så en video av Totalbiscut der han snakker om at No mans sky er en av tidenes mest hypa spill, osv. Hvor var denne hypen?

Jeg vet at Star Citizen er super hypa med en religiøs sekt rundt seg. 

Men jeg har ikke sett noe til denne hypen rundt No mans sky. Alt jeg har sett på dette forumet er at flertallet sa "dette ser kjedelig ut" og det har de fleste sagt siden spillet ble vist for første gang, 

Hvor er disse hærskarene av no mans sky fanboys osv? Greit jeg ikke føgler med så mye, men jeg har jo fått med meg Star Citizen saken, og jeg har jo fått med meg andre hype spill. Men jeg har ikke sett noe til "verdens mest hypa spill" 

Sider som 4chan, Reddit, Youtube, Polygon, Kotaku, IGN, Gamespot og Twitter har vært utrolig flinke på å holde hypedrivhuset ved like. Og de religiøse tilhengerne av spillet har nå mest trolig slått seg til ro på subredditen til spillet. 

Lenke til kommentar

Jeg finner det ikke nå, men forleden så jeg et ganske bra bilde som oppsummerte det hele. Det var en collage med to kolonner hvor den første kolonnen viste screenshots av hva de store publikasjonene skrev om NMS før det kom ut "This will blow your mind", "Greatest game of the century" etc osv. I den andre kolonnen så du hva de hadde skrevet i anmeldelsene sine, "Mediocre", "Average" osv etc.

Kort oppsummert. Ja du har gått glipp av noe. I dobbel forstand. Sånn her er det med omtrent alle spill nå til dags. Hypen sikrer preorders og som alle burde vite så er det høyt antall preorders som er målet - ikke et kvalitetsprodukt i seg selv.

Lenke til kommentar

Du har nok gått glipp av noe ja, subredditen til spillet virket jo nærmest som en sekt i tiden frem mot release. De fleste nevneverdige gamingsider har også matet dette hypetoget noe voldsomt, men det kan vel også klandres mye på markedsføringen fra Sony og utviklerne selv.

Early access spill til 200kr? Superb opplevelse med mye gode ideér og muligheter videre.

Retail spill til 500kr? Nedre sjiktet av spillreleaser og genrelt sett ripoff.

Regner med studioet selv ler hele veien til banken med tanke på at det er det mest solgte spillet på Steam, og da er vel målet oppnådd uansett.

Lenke til kommentar

Det har nok vært noe hype, men jeg har samtidig inntrykket av at veldig mange har vært skeptiske til dette veldig lenge, rett og slett fordi det har vært veldig mye som tydet på at dette spillet ville feile på akkurat de områdene det har fått kritikk for. 

Mye av hypen virker først og fremst å omtales av folk som ønsker å fremstå som originale og fremsynte ved å påstå at alle andre hev seg på hypen, mens de selv så gjennom det hele. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...