moso61 Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Har fått beskjed fra postbudet at jeg må flytte kassa mi til fellesstativ. Det har jeg ikke lyst til, da jeg må krysse vei. Kassa henger nå på garasjen, ved innkjørsel. Kan posten kreve at jeg flytter kassa? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Posten bestemmer, og stiller krav, f.eks. til snømåking. Jeg kjenner til et tilfelle der noen valgte å leie postboks 4 km unna for å slippe maset fra posten. Så ja, med mindre du er bevegelseshemmet, må du hente posten på et sted som posten kan godkjenne. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Regler for plassering I tettbygd strøk ved port eller innkjøring til eiendom eller inntil 100 meter utenfor port/innkjøring. Endelig plassering innenfor denne avstandsrammen og eventuell samling på fellespunkter besluttes av Posten. I spredtbygd strøk ved port eller innkjøring til eiendom eller inntil 250 meter utenfor port/innkjøring. Endelig plassering innenfor denne avstandsrammen og eventuell samling på fellespunkter besluttes av Posten. I boligblokker og bygårder ved felles inngang dersom ikke annet er mer hensiktsmessig for postombæringen. http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/postkasser-og-postboks/plassering-av-postkasser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå