Dinger Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Eksdama leide nylig leilighet i et borettslag som bruker Canal Digital. Oppdaget ved en tilfeldighet at Apple-produkter ikke lar seg koble til wifi. Kan være det ikke har noe med Apple-produkter å gjøre, men har hittil prøvd iPhone 4, SE og iPad Air. Feilmeldingen er enten "kunne ikke koble til" eller "feil passord for..." (passordet er riktig). En Nokia Windows Phone, en Sony Z3 og laptop med W-OS har kobla seg til uten problem. En jeg prata med hos CD før sommeren hadde opplevd det samme selv, men hadde fiksa det ved å gå inn på ruteren og fikle med innstillingene (kommer av en eller annen grunn ikke inn på ruteren trådløst, skal forsøke med ethernetkabel neste gang). Ringte opp til CD idag, hvor førstelinjedama ba meg resette (penn i det lille hullet) ruteren, utover det anbefalte hu meg å ringe telenoreksperten eller noe, som visstnok koster rundt 30,- i minuttet.. Noen som har kjennskap til dette problemet? Og om jeg sku forsøke med en reset først, skal ruteren i utgangspunktet fungere etterpå? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Sikkert på grunn av 40 MHz kanalbredde. Sett den ned til 20, så bør ting fungere. Lenke til kommentar
Dinger Skrevet 18. august 2016 Forfatter Del Skrevet 18. august 2016 Takk for svar. Kom meg omsider inn på routeren, så ikke noe om MHz i innstillingene, men et google-søk fortalte meg at: "For 20 Mhz broadcasting with 2.4 GhzThe best channel band to use are 1, 6, 11 For 40 Mhz broadcasting with 2.4 GhzThe best channel band to use are 3, 11 For 20 Mhz broadcasting with 5 GhzYou should use 40 Mhz instead of 20 Mhz, or use combination if your device needs it and the router supports it. For 40 Mhz broadcasting with 2.4 GhzAny channel with the least amount of interference will do. The chances are you are free to use any channels. Consider using the auto function so that when your router can auto adjust for the best channel to use." http://routerguide.net/setting-up-20-mhz-or-40-mhz-bandwidth-how-to-improve-wifi-network-performance/ Nå ser jeg at routeren er på kanal 6, vil det si at den allerede er på 20MHz? Forsøkte å endre kanal, men fikk beskjed om at kun admin kunne gjøre dette (tror jeg logga inn med admin som brukernavn og user som passord). Routeren er en D-LINK 524 Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Den er så gammel at den ikke har mulighet for 40 Mhz. Da har jeg ingen idé om hva det kan være. Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Finnes det ny firmware til routeren? Lenke til kommentar
Dinger Skrevet 23. august 2016 Forfatter Del Skrevet 23. august 2016 Skal være oppdatert. Nå skal visstnok borettslaget få nye routere, så satser på at det løser seg. Takk for hjelp Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Sjekk om sikkerheten er satt til WPA2-PSK med TKIP eller AES (Eller autodetect) og prøv å lås den til motsatt av det den står på. (Altså står den på WPA2-PSK (TKIP) sett den til (AES)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå